Pagina 1 van 1

Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 12 apr 2006 22:16
door MauRisico
Via de opzegservice van Menzis heb ik mijn oude verzekering bij Amicon tijdig opgezegd en een nieuwe verzeklering afgesloten bij Menzis.

Aangezien Amicon een dochteronderneming is van Menzis had ik geen problemen verwacht.

Nu blijft de tussenpersoon CAK uit Dordrecht gewoon geld van mijn rekening afboeken voor de Amicon verzekering. CAK heeft namelijk geen opzegging ontvangen van Menzis.

CAK is van plan mij aan de oude (en ongewenste) polis te houden.

Nu betaal ik dus dubbel premie.

Menzis zoekt het uit en gaat met CAK 'in gesprek'

Is dit herkenbaar en wat te doen?

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 14 apr 2006 10:26
door Mike78
Ik heb dat probleem ook, alleen zit mijn ouder verzekering nu Univé.
Inmiddels heb ik ook een rekening van Menzis binnen die voor 18 april betaald moet worden... :(

Ik snap trouwens niet dat Menzis bij heeft aangemeld bij hun, want dat zouden ze pas doen nadat ze een schriftelijke bevestiging hadden dat de oude verzekering is opgezegd.

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 19 apr 2006 12:35
door brein
Ook ik heb problemen met de opzegservice van Menzis. Bij het afsluiten van de nieuwe polis heeft Menzis volgens de oude zorgverzekeraar Unive niet of te laat onze opzegkaart naar hen toegestuurd. Als gevolg daarvan betalen we nu dubbele premies. Op verzoek van Unive vragen wij het geld dat maandelijks door hen van onze rekening wordt gehaald telkens dmv een stornering terug. Van Menzis verlangen wij bewijs dat zij op tijd hebben opgezegd bij Unive. Dit bewijs heb ik diverse keren telefonisch gevraagd en telkens krijg ik het antwoord dat ik het binnen twee weken zal ontvangen. Helaas, anderhalve maand en drie langdurige telefoongesprekken verder heb ik nog steeds niets gekregen. Vandaag heb ik een aangetekende brief naar Menzis verstuurd met de eis om binnen twee weken bewijs van opzegging te krijgen. Unive beweert erg veel problemen met opzeggingen die via Menzis zijn gegaan te hebben. Menzis beweert dat de opzegging is gedaan, maar dat er duizenden mensen zijn die op bewijs hiervan wachten en dat ik gewoon op mijn beurt moet wachten. Ondertussen lopen de storneringen door. Ik vind het eigenlijk een schande dat ik een verzekering waarover ik niet tevreden ben niet kan opzeggen. Hoezo liberalisering van het zorgstelsel? Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? Wellicht kunnen we ons samen sterk maken?

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 16 mei 2006 15:07
door robmolenaar
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. echt exact hetzelfde.
4x gebeld en zelfs de laatste keer werdt gezegd dat het mijn schuld zou zijn en van mn vorige zorgverzekeraar.
Ik heb er schoon genoeg van en ga mijn verzekering opzeggen bij die k#t Menzis. Ben echt heel boos op die flikkers daar!

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 16 mei 2006 15:45
door brein
Mijn probleem is ondertussen opgelost. Unive heeft een brief gestuurd waarin staat dat onze verzekering is opgeheven. Van Menzis heb ik nog steeds niets gehoord, ondanks de aangetekende brief met de vraag om een bewijs van opzegging. Mijn indruk van Menzis is niet zo gunstig, maar we zullen het een jaartje aanzien.

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 07 jun 2006 15:27
door MauRisico
Na verschillende telefoontjes hoor ik van Menzis:

"Wij kunnen helaas niet aantonen dat we uw opzegging verstuurd hebben. Gaat u maar weer terug naar uw oude verzekering".

Vreemd, want via hetzelfde formulier is de verzekering van mijn partner bij Zilveren Kruis wel keurig opgezegd.

Nu moet ik de verzekering bij Menzis dus maar opzeggen. Daar heb ik dan weer een formulier van CAK voor nodig.

En dan te bedenken dat dit allemaal om dezelfde polis gaat....

Ondertussen betaal ik nu al 6 maanden dubbel premie!

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 07 jun 2006 17:55
door robmolenaar
Ik heb de boel afgehandeld. Er was geen andere keuze dan Menzis opzeggen en terug naar mijn oude verzekering.
Dit is telefonisch gebeurd en ik zou dan binnen 10 dagen zwart op wit krijgen dat de verzekering is opgezegd en krijg mijn betaalde premies van de maanden januari t/m mei terug

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 07 jun 2006 17:59
door MauRisico
Menzis stuurt voor eind juni bericht met hoe nu alles wordt opgelost.

Volgens CAK zijn ze gewoon vergeten bij CAK/National Academic op te zeggen.

Ik demk dat ik bij Menzis ook zal moeten gaan opzeggen.

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 21 jun 2006 11:22
door JohnNagtzaam
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Ik was via mijn werkgever collectief verzekerd bij Menzis/NVS. Aangezien mijn werkgever niet in zee ging met Menzis, maar met Zilveren Kruis, en ik tevreden was met Menzis, besloot ik de collectieve FNV verzekering van Menzis af te sluiten.

Nu lijkt het er op dat de oude polis nooit is opgezegd. Ik was toch al verbaast, dat dit noodzakelijk was, aangezien het volgens mij om 1 verzekeraar gaat nl. Menzis. Wat mij betreft gaat dus niet om een opzegging, maar een wijziging. Ik probeer al maanden om hierover duidelijkheid te krijgen, maar wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb per ongeluk de eerste acceptgiro van de oude polis betaalt, omdat de premie op een paar centen na exact gelijk was aan mijn nieuwe premie, en omdat beide acceptgiro's alleen het logo van Menzis hadden. Daarna heb ik echter nog alleen de premie van mijn nieuwe polis betaald.

Vandaag maar weer eens met Menzis gebelt, maar weer geen duidelijkheid gekregen. Mocht dit niet naar mijn wens opgelost worden, dan ga ik het zeker juridisch aanvechten, aangezien het naar mijn mening een intern probleem van Menzis is, en niet kan worden afgewenteld op een klant.

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 21 jun 2006 12:33
door MauRisico
Volge3ns menzis zijn ze druk bezig met het zoeken naar een oplossing

Twee weken geleden werd ik nog telefonisch te woord gestaan door een dame die niet niet van plan was met mij in discussie te gaan. Toen ik haar duidelijk maakte dat ik slechts een oplossing verwachtte, kreeg ik te horen dat ik het maar gewoon zelf moest regelen.

Later op de dag werd ik vriendelijker te woord gestaan en is mij beloofd voor het eind van de maand een brief van menzis is te verwachten met daarin hun oplossing.

Tot nu toe heb ik steeds zelf moeten bellen en betaal ik nu al 6 maanden dubbel premie.

Maurice

Re: Opzegservice Menzis / CAK

Geplaatst: 21 jun 2006 23:24
door Mathilde D.
Wat een vervelende toestanden! Zou je Menzis niet ......?

Gelukkig hebben wij geen problemen gehad (Ohra en FBTO). Maar, .... Ohra gaat fuseren met Menzis. Dat vind ik niet zo'n slimme zet van Ohra, dat gaat geld en mankracht kosten, ik denk dat Ohra al het werk moet gaan doen, want bij Menzis kunnen ze het (nog) niet. .