Op zaterdag 25 maart jl bij de plaatselijke Kia dealer naar een Picanto LXE Airco voor mijn vrouw wezen kijken. Deze kwam al direct met een deal, bij een andere dealer stonden een aantal Picanto’s met een blanco kenteken, kon er €400,00 korting op krijgen zodat de nieuwprijs zonder extra’s op €9995,00 kwam. Navigatie systeem zat er helaas niet bij omdat een auto met blanco kenteken was van eind december 2005.
Ook voor de inruilauto kreeg ik een deal van €700,00 boven de ANWB inruilprijs. Op 28 maart jl telefonisch doorgegeven dat we de auto wel wilde en dat we zaterdag 1 april kwamen tekenen. Zo gezegd zo gedaan. Op de overeenkomst stond als tekendatum 28 maart ipv 1 april.
Een dag later op 2 april komt de folder van WK folder van Kia in de bus. De Picanto M-bition incl. airco, spoiler (wij moesten er zelf een á €399
bijkopen), dorpelverbreders en mistlampen.
Kortom €1800,00 korting misgelopen. En de zogenaamde korting van €400,00 was dus ook een wassen neus en waarschijnlijk betaald door er geen navigatiesyteem bij te leveren.
Bij de dealer nagevraagd, tja daar was ik nog niet van op de hoogte. Kia
Nederland gebeld, ook daar min of meer de zelfde reaktie.
Vraag is nu valt hier nog juridisch iets aan te doen??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanschaf Kia Picanto
Re: aanschaf Kia Picanto
Neen, helaas. U heeft een koopcontract getekend met de prijsaanbieding van dat moment! Een dealer is op geen enkele wijze (dus ook niet juridisch) verplicht om U tegemoet te komen.
en als de uiteindelijk overeenkomst wbt de bedragen afwijkt van de uiteindelijk overeenkomst?? Bedrag onder de streep is hetzelfde maar de inruilprijs, aanschaf van de picanto etc is veranderd.
Inderdaad! Balen maar ja zo kun je net zo goed lang wachten tot er een actie is.... actie is voor bepaald moment. Sommigen die wel eerder op de hoogte zijn zijn eerlijk door te geven onder mom van ik zou maar even wachten.... er komt een actie en kom dan maar terug... Maar niemand is verplicht!
ik zou hem voor de deur van de kia dealer in de fik steken kia is toch niks waard ik kan het weten
Daar hebben we wat aan, zeg! Fijne reaktie, bedankt voor deze bijdrage.ik zou hem voor de deur van de kia dealer in de fik steken kia is toch niks waard ik kan het weten
Ik ben zelf absoluut geen Kia/Hyundai-fan maar vind wel dat deze merken erg goed bezig zijn. De modellen zien er behoorlijk goed uit, de materialen worden steeds beter en de kwaliteit is gewoon goed. Ze scoren qua betrouwbaarheid erg goed in de statistieken. En dat voor merken die relatief kort op de markt zijn. Daar kunnen andere merken nog wel wat van leren. Voor een redelijke prijs krijg je gewoon veel auto en ik kan me daarom goed voorstellen dat er hele volksstammen in rijden. En over de waarde van bijvoorbeeld een Kia: ik denk dat de restwaarde steeds beter aan het worden is, hoe populairder ze worden, hoe meer ze waard blijven.Kijk over een paar jaar maar eens hoe het met de restwaarde staat!