LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aboutaleb wil bijstand voor boerka-vrouwen afschaffen
Aboutaleb wil bijstand voor boerka-vrouwen afschaffen
AMSTERDAM - Vrouwen die een boerka dragen en daardoor geen baan kunnen krijgen, hebben geen recht op bijstand. Dat zegt de Amsterdamse wethouder Aboutaleb in het tijdschrift Opzij. Volgens de wethouder belemmert een boerka vrouwen om makkelijk werk te vinden omdat geen enkele werkgever hen zo wil hebben.
Aboutaleb wijst het dragen van een boerka niet principieel af. Maar je mag als overheid wel iets verwachten van burgers, zegt de wethouder in Opzij. "Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering."
Aboutaleb reageert met zijn voorbeeld op de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling die een allochtone vrouw in het onderwijs die mannen geen hand wil geven in het gelijk stelde.
Volgens de wethouder is het de vraag of zo iemand in het onderwijs op haar plek is. "Zij moet zich in elk geval realiseren dat zij enorme obstakels voor zichzelf opwerpt met haar houding. Deze vrouw moet inzien dat zij zichzelf buitenspel zet en zich realiseren vaker het risico te lopen afgewezen te worden voor een baan."
Aboutaleb wijst het dragen van een boerka niet principieel af. Maar je mag als overheid wel iets verwachten van burgers, zegt de wethouder in Opzij. "Niemand wil immers een werkneemster in een boerka. In dit geval zeg ik: boerka uit en solliciteren. Als je dat niet wilt: ook goed, maar dan geen uitkering."
Aboutaleb reageert met zijn voorbeeld op de uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling die een allochtone vrouw in het onderwijs die mannen geen hand wil geven in het gelijk stelde.
Volgens de wethouder is het de vraag of zo iemand in het onderwijs op haar plek is. "Zij moet zich in elk geval realiseren dat zij enorme obstakels voor zichzelf opwerpt met haar houding. Deze vrouw moet inzien dat zij zichzelf buitenspel zet en zich realiseren vaker het risico te lopen afgewezen te worden voor een baan."
Re: Aboutaleb wil bijstand voor boerka-vrouwen afschaffen
Denk dat vele van die wandelende lappen stof zichzelf moeten afvragen of ze hier in Nederland wel op hun plek zijn.
Hetzelfde geldt wat mij betreft voor al die onaangepaste anarchisten.
Daar zijn er ook genoeg van die in een vogelverschrikkers-outfit rondlopen en nog te lui zijn om ook maar een stap te zetten.
Hetzelfde geldt wat mij betreft voor al die onaangepaste anarchisten.
Daar zijn er ook genoeg van die in een vogelverschrikkers-outfit rondlopen en nog te lui zijn om ook maar een stap te zetten.
Op naar een maatschappij met belastingbetalende robots, zonder eigen overtuiging, geloof en mening.
Als je het zo zwart /wit wil zien.Op naar een maatschappij met belastingbetalende robots, zonder eigen overtuiging, geloof en mening.
Wanneer ik als klant een exclusieve kledingzaak bezoek, en ik wordt geholpen door een verkoper die gekleed is in een shirt met opdruk, een broek met het kruis op de knieën, een punkkapsel, veiligheidsspeld door de neus en tong, en de handen rijkelijk voorzien van tatoeages,
Zeker weten dat ik toch bedenkelijk reageer, en me zelf afvraag of de eigenaar van deze zaak tóch niet een steekje los heeft!, hoe vriendelijk en geduldig deze verkoper ook tegen me is!,
Je moet je als personeel toch kleden naar de aard van het bedrijf!, en een bourka past hier zeker niet bij!, er zal bijna geen baas of bedrijfsleider te vinden zijn die dergelijke vrouwen met bourka's in dienst zal nemen!, want, wees eerlijk!, representatief is zo'n bourka voor een commercieel bedrijf niet echt,
Personeel kan een zaak maken én breken!,
Zeker weten dat ik toch bedenkelijk reageer, en me zelf afvraag of de eigenaar van deze zaak tóch niet een steekje los heeft!, hoe vriendelijk en geduldig deze verkoper ook tegen me is!,
Je moet je als personeel toch kleden naar de aard van het bedrijf!, en een bourka past hier zeker niet bij!, er zal bijna geen baas of bedrijfsleider te vinden zijn die dergelijke vrouwen met bourka's in dienst zal nemen!, want, wees eerlijk!, representatief is zo'n bourka voor een commercieel bedrijf niet echt,
Personeel kan een zaak maken én breken!,
De hele samenleving denkt toch (helaas) zwart-wit. Kijk maar eens naar de trucendoos die opengetrokken is door de VVD en nu ook het CDA en welk gevolg dat heeft voor de peilingen. Nederland is helaas vol van verstansdloze robots die zwijgzaam volgen zonder ook maar enigzins in de gaten te hebben wat er momenteel gaande is. Neem van mij aan, we worden met zijn allen behoorlijk bedondert door de zittense elite.
ik niet anders zeggen dat ik me volledig bij Ulbe aansluit en vind dat aboutaleb hiermee wel een punt heeft die denk ik op een hoop steun kan rekenen.
Dat we bedondert worden dat is zeker.
Aboutaleb is zelf niet anders dan een populistische allochtoon, die toevallig een beetje mazzel heeft gehad. Om zijn kwaliteiten zal hij niet aangenomen zijn.
edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat vrouwen met een bourka nergens aangenomen worden is een feit.aboutaleb hiermee wel een punt
In dat opzicht heeft hij inderdaad een punt.
Maar stel dat deze vrouwen zich opeens "normaal" gaan kleden.
Er blijft toch tussen de oren van deze vrouwen iets volslagen mis te zijn waardoor ze nog geen eens een normaal sollicitatie gesprek zullen kunnen voeren.Mochten ze al Nederlands spreken.
Het enige antwoord dat ze waarschijnlijk kunnen geven is, állah wil het.
Of in dit geval Allahboutaleb wil het..Anders ik krijgen geen uitkering.
Denk dat Aboutaleb idd alleen een punt voor zichzelf heeft gevonden om zich populair te maken.
De schijnheil Aboutaleb.
edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
kraak je ook af als een populist.
Gezien je nogal moeite hebt met lezen zal ik niet al te veel aandacht aan je besteden.
Eddie2
Geplaatst op: 20 Apr 2006 02:48 Onderwerp:
Aboutaleb is zelf niet anders dan een populistische allochtoon
Als je hiermee de bourka bedoelt , dat is niet geheel duidelijk in je belabberde verhaaltje , dan beaam je dat er iets goed mis zit tussen de oren bij deze vrouwen.Dat is een dekmantel voor niet willen aanpassen.
Begrijp je dat ?
edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk gaan jullie met elkaar om.
Ik kon het niet laten.
Ik kon het niet laten.
Ja, je zult je kleding aan moeten passen aan je werkplek. Kleine verschillen moeten mogelijk zijn, maar in een boerka werken lijkt me vooral in de dienstverlenende beroepen lastig.AMSTERDAM - Vrouwen die een boerka dragen en daardoor geen baan kunnen krijgen, hebben geen recht op bijstand. Dat zegt de Amsterdamse wethouder Aboutaleb in het tijdschrift Opzij. Volgens de wethouder belemmert een boerka vrouwen om makkelijk werk te vinden omdat geen enkele werkgever hen zo wil hebben.
Alleen lijkt me dat een boerka dragende vrouw, op religieuze gronden, niet snel buitenshuis zal gaan werken. Maar dit kan ik mishebben.
Maar over die wetjes en regeltjes:
Achterlijk toch dat alles, maar dan ook alles, door middel van wetten volledig afgedekt moet worden. Stel je toch eens voor dat mensen eigen initiatief gaat tonen in het zoeken naar oplossingen?? Veels te eng toch!
Miles,
Dit is de stelling.
En of je het er mee eens bent of niet.
Dit is mijn mening.
Hier kan je het mee doen.
Je persoonlijke aantijgingen ben ik niet zo van gediend.
Begrijp je dat?
Maar stel dat deze vrouwen zich opeens "normaal" gaan kleden.
Dit is de stelling.
En of je het er mee eens bent of niet.
Er blijft toch tussen de oren van deze vrouwen iets volslagen mis te zijn waardoor ze nog geen eens een normaal sollicitatie gesprek zullen kunnen voeren.Mochten ze al Nederlands spreken
Dit is mijn mening.
En dit is het steekhoudende argument dat solliciteren voor deze vrouwen weinig zin heeft omdat ze volgens de wetten van de fanatieke islam leven en doorgaans niet verder komen dan dit soort kreten.Het enige antwoord dat ze waarschijnlijk kunnen geven is, állah wil het.
Hier kan je het mee doen.
Je persoonlijke aantijgingen ben ik niet zo van gediend.
Begrijp je dat?
edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed man.
Het is deze bourka dragende vrouwen nog niet eens te verwijten dat ze in de beperkte wereld moeten leven waar ze vanaf hun geboorte ingeduwd worden.
Het is daarom ook behoorlijk kortzichtig van aboutaleb om deze eis te stellen aan de bourka vrouw die geen ene moer te vertellen heeft.
Ik zie het niet gebeuren dat er ook maar één bourka -vrouw tegen haar "man" zegt. dat ze een hippe strakke spijkerbroek en een leuke blouse gaat aanschaffen om een baan te krijgen.
Denk niet dat ze buiten het boodschappengeld ook maar één cent van de uitkering te zien krijgt.
Geloof er ook helemaal niks van dat vrouwen dit gewaad uit vrije wil dragen.
Het is deze bourka dragende vrouwen nog niet eens te verwijten dat ze in de beperkte wereld moeten leven waar ze vanaf hun geboorte ingeduwd worden.
Het is daarom ook behoorlijk kortzichtig van aboutaleb om deze eis te stellen aan de bourka vrouw die geen ene moer te vertellen heeft.
Ik zie het niet gebeuren dat er ook maar één bourka -vrouw tegen haar "man" zegt. dat ze een hippe strakke spijkerbroek en een leuke blouse gaat aanschaffen om een baan te krijgen.
Denk niet dat ze buiten het boodschappengeld ook maar één cent van de uitkering te zien krijgt.
Geloof er ook helemaal niks van dat vrouwen dit gewaad uit vrije wil dragen.