Bij het onderwerp Planet - KPN internetbellen worden al een groot aantal herkenbare problemen beschreven over internetbellen. Zelf begin ik er niet aan maar mijn buurman heeft er wel voor gekozen omdat hij een extra nummer wilde voor zijn fax. InternetPlus Bellen (IPB) van de KPN leek daarvoor de voordeligste oplossing. Inmiddels weet hij beter. De aanvraag en het aanleggen werden prima door de KPN geregeld. Een monteur heeft het aangelegd en het leek goed te functioneren. Tot het moment dat de lijn daadwerkelijk werd omgezet. Vanaf dat moment dus geen verbinding meer en dus werd mijn raad gevraagd. Ik heb alles nagekeken en na geconstateerd te hebben dat het probleem echt in de verbinding zat de KPN gebeld. Daar begint de ellende. De overigens vriendelijke en correcte medewerkers beginnen allerlei standaard vragen af te vuren en laten je allerlei dingen doen die je al gedaan hebt. Conclusie: u heeft het verkeerd aangesloten. Na enige discussie en omleggen van kabels wordt toch duidelijk dat er iets anders aan de hand is en wordt je doorverbonden. Dan begint het verhaal weer bij het begin. Uiteindelijk is toch duidelijk dat er een storing is. Doorverbonden met de storingsdienst. Weer de zelfde vragen en acties en ten slotte na ca. 1,5 uur dan de conclusie dat er iemand langs moet komen (dit terwijl ik dat al direct had aangegeven omdat ze zelf de montage gedaan hebben).De expedia box was waarschijnlijk stuk. Er kon twee dagen later iemand langs komen.
Monteur is geweest en heeft geconcludeerd dat de montage verkeerd is uitgevoerd. Verder werd het probleem veroorzaakt door de alarm installatie. Alles is opnieuw gemonteerd en de alarminstallatie is afgekoppeld. Deze werkt geeft dus vanaf dat moment geen meldingen meer. Om dat op te lossen moet er weer een analoge lijn komen Bij de montage is hier al rekening mee gehouden.
Alles heeft enige weken goed gewerkt en buurman heeft een nieuwe analoge lijn aangevraagd voor het alarmsysteem. Deze week kreeg hij bericht dat aanleg nog niet direct mogelijk is door technische problemen. Kan gebeuren maar, wat blijkt, de verbinding is ook weer weg. En dus kom ik weer in het spel en beginnen we weer van voren af aan. Weer drie keer doorverbonden en tenslotte bericht dat er iemand langs zal komen omdat de expedia box waarschijnlijk stuk is. Dit alles nu in ca. 3 kwartier en de monteur komt morgen al. Vooruitgang!!
Ben benieuwd wat de conclusie nu zal zijn. Mijn conclusie is in ieder geval dat de service bij KPN niet best is. Ook lijkt het er sterk op dat ze nog niet in staat zijn deze nieuwe dienst goed aan te sluiten. De meterkast van mijn buurman is inmiddels een fraaie spagetti van draden geworden waarvan ik als ervaren ICT'er geen kaas meer kan maken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] InternetPlus Bellen KPN
Re: InternetPlus Bellen KPN
Heeft u problemen met KPN, over aansluitingen, slechte verbindingen of het gedrag van de call center medewerkers.
Meld dit dan op het centrale KPN klachten meldpunt www.kpnsluitjenietaan.nl
of mail naar [email protected]
Meld dit dan op het centrale KPN klachten meldpunt www.kpnsluitjenietaan.nl
of mail naar [email protected]
Re: InternetPlus Bellen KPN
Reactie op us programma Radar betr. Internetbellen KPN.
Wat laat u zich makkelijk inpakken door die mevrouw van KPN.
Niets maar dan ook niets heeft ze concreet toegezegd aan haar klanten, tijdens programma verdedigde ze zichzelf en KPN alleen maar, dat stelde toch echt niks voor!
Ook wij hadden InternetPlusBellen aangevraagd, mijn zoon en ik op 2 verschillende adressen; mijn zoon heeft(had) HetNet (adsl), wij Planet(adsl). Wij wonen naast elkaar.
In eerste instantie bij de Primafoonwinkel in Weert. Daar werd het abonnement van mijn zoon omgezet (aangepraat: '"waarom niet Internetplusbellen, veel goedkoper"" !) bij HetNet. We vroegen nog , kan dat met een alarm (Chubb) met melding (24u.)naar de meldkamer?
Ja hoor geen probleem, was het antwoord. Achteraf toen de Experiabox was aangesloten, gaf het alarm steeds piepjes de hele dag door.
Monteur van Chubb laten komen en die zei, de lijn is niet meer analoog, het alarm kan zich niet meer melden via deze lijn naar de meldkamer! Dus.. alarm uit laten schakelen. Telefonisch was er niets op te lossen want KPN hanteert een afschuifsysteem, bel je met KPN, wordt je doorverbonden met HetNet, weer terug etc. etc. uren gaan voorbij aan de telefoon en zonder resultaat.
Men belooft ook nog dat er een monteur komt, die dus (na afspraak) niet verschijnt en na een telefoontje hierover, belt er ook niemand meer terug.
Ondertussen hadden wij ook internetplusbellen aangevraagd bij Planet, maar ook in ons huis is eenzelfde alarm aanwezig. Wat had ik spijt!! Ik probeerde nog af te zeggen maar was al te laat. Na tel. met Planet, "'schrijf maar een brief naar de klachtenafhandeling, dan kunnen we nog iets doen"" stuurde ik diezelfde dag nog een brief om af te zeggen.
Op mijn afzegbrief (29 aug.06)drie weken na aanvraag (8 aug.) is zelfs helemaal niet gereageerd.
De hele KPN-film begon weer van voren af aan , we schoten niets op met bellen, Planet-KPN-Planet, het schuiven heen en weer begon opnieuw en...... wij togen weer naar de Primafoonwinkel. Daar zei men dit probleem nog steeds niet te kennen, maar adviseerde ons een tweede lijn budgetbel van 9,65 p.maand. Nee eerst een monteur svp. Die kwam dus niet, weer niet!
Dus dan maar op allebei de adressen een tweede lijn. KPN zou ""weer"" komen en er werd weer een afspraak gemaakt, maar U raadt het al, er kwam niemand.
Toen wij daarover belden, omdat we met alarmfa. Chubb de afspraak hadden om daarna het alarm weer te komen aansluiten en weer aktief te maken, zei men ons dat op de twee adressen de lijnen al werkten (KPN).
Toen daarop de monteur kwam van de Centrale van Chubb kon hij op ons adres (no 3.)de lijn vinden, maar op het adres van mijn zoon (huis naast ons, 3A)dus niet.
Weer KPN gebeld, ditmaal door monteur Chubb, met verzoek om echt te komen kijken want de andere (analoge) lijn was dus niet te traceren. Vier hele uren is deze monteur (alarmChubb) bezig geweest om de zaak te vinden en KPN te bereiken, want ook hij vond dat het nu wel erg vervelend begon te worden.
Eindelijk bereikte hij dat er een afspraak werd gemaakt om naar deze onvindbare lijn te komen zoeken door KPN.
Vanmorgen kwam hij: de opspoorder van KPN op de afgesproken tijd, hoera, hoera, met veel goede bedoelingen, dat moet gezegd.
Maar.. deze uforie duurde maar een uur, want na wat heen en weer rijden naar een schakelkast in het dorp ontdekte hij dat deze lijn kapot was (ergens buiten) er moest een... monteur komen van KPN! Onmiddellijk maakte hij bij zijn collega's een afspraak voor vanmiddag. Hij belde ons nog later een keer dat we vanmiddag tussen 14.00 en 16.00 zeker thuis moesten blijven dan werd alles eindelijk opgelost.
Maar na de hele dag dus weer op onze post te zijn gebleven, u raadt het al... niemand kwam. Tenminste niemand van KPN !! Gebeld om 16.10 u. met KPN en na een tijdje weer in wacht te hebben gestaan werd ons verteld dat we ons vergist hadden, maar.. a.s. maandag komt de monteur zeker en raadt eens hoe laat? juist : tussen 14.00 u en 16.00 uur!
Nu zijn we zóóó benieuwd, we kunnen haast niet wachten tot maandag.
Gelukkig verjaar ik dit weekend en verwacht ik veel bezoek, anders zou die tijd tot maandag wel erg lang duren!!
Maar..... wat heb ik spijt van mijn relatie met KPN!!
Rianne Rulkens
Meers 3,
6017BD Thorn
Wat laat u zich makkelijk inpakken door die mevrouw van KPN.
Niets maar dan ook niets heeft ze concreet toegezegd aan haar klanten, tijdens programma verdedigde ze zichzelf en KPN alleen maar, dat stelde toch echt niks voor!
Ook wij hadden InternetPlusBellen aangevraagd, mijn zoon en ik op 2 verschillende adressen; mijn zoon heeft(had) HetNet (adsl), wij Planet(adsl). Wij wonen naast elkaar.
In eerste instantie bij de Primafoonwinkel in Weert. Daar werd het abonnement van mijn zoon omgezet (aangepraat: '"waarom niet Internetplusbellen, veel goedkoper"" !) bij HetNet. We vroegen nog , kan dat met een alarm (Chubb) met melding (24u.)naar de meldkamer?
Ja hoor geen probleem, was het antwoord. Achteraf toen de Experiabox was aangesloten, gaf het alarm steeds piepjes de hele dag door.
Monteur van Chubb laten komen en die zei, de lijn is niet meer analoog, het alarm kan zich niet meer melden via deze lijn naar de meldkamer! Dus.. alarm uit laten schakelen. Telefonisch was er niets op te lossen want KPN hanteert een afschuifsysteem, bel je met KPN, wordt je doorverbonden met HetNet, weer terug etc. etc. uren gaan voorbij aan de telefoon en zonder resultaat.
Men belooft ook nog dat er een monteur komt, die dus (na afspraak) niet verschijnt en na een telefoontje hierover, belt er ook niemand meer terug.
Ondertussen hadden wij ook internetplusbellen aangevraagd bij Planet, maar ook in ons huis is eenzelfde alarm aanwezig. Wat had ik spijt!! Ik probeerde nog af te zeggen maar was al te laat. Na tel. met Planet, "'schrijf maar een brief naar de klachtenafhandeling, dan kunnen we nog iets doen"" stuurde ik diezelfde dag nog een brief om af te zeggen.
Op mijn afzegbrief (29 aug.06)drie weken na aanvraag (8 aug.) is zelfs helemaal niet gereageerd.
De hele KPN-film begon weer van voren af aan , we schoten niets op met bellen, Planet-KPN-Planet, het schuiven heen en weer begon opnieuw en...... wij togen weer naar de Primafoonwinkel. Daar zei men dit probleem nog steeds niet te kennen, maar adviseerde ons een tweede lijn budgetbel van 9,65 p.maand. Nee eerst een monteur svp. Die kwam dus niet, weer niet!
Dus dan maar op allebei de adressen een tweede lijn. KPN zou ""weer"" komen en er werd weer een afspraak gemaakt, maar U raadt het al, er kwam niemand.
Toen wij daarover belden, omdat we met alarmfa. Chubb de afspraak hadden om daarna het alarm weer te komen aansluiten en weer aktief te maken, zei men ons dat op de twee adressen de lijnen al werkten (KPN).
Toen daarop de monteur kwam van de Centrale van Chubb kon hij op ons adres (no 3.)de lijn vinden, maar op het adres van mijn zoon (huis naast ons, 3A)dus niet.
Weer KPN gebeld, ditmaal door monteur Chubb, met verzoek om echt te komen kijken want de andere (analoge) lijn was dus niet te traceren. Vier hele uren is deze monteur (alarmChubb) bezig geweest om de zaak te vinden en KPN te bereiken, want ook hij vond dat het nu wel erg vervelend begon te worden.
Eindelijk bereikte hij dat er een afspraak werd gemaakt om naar deze onvindbare lijn te komen zoeken door KPN.
Vanmorgen kwam hij: de opspoorder van KPN op de afgesproken tijd, hoera, hoera, met veel goede bedoelingen, dat moet gezegd.
Maar.. deze uforie duurde maar een uur, want na wat heen en weer rijden naar een schakelkast in het dorp ontdekte hij dat deze lijn kapot was (ergens buiten) er moest een... monteur komen van KPN! Onmiddellijk maakte hij bij zijn collega's een afspraak voor vanmiddag. Hij belde ons nog later een keer dat we vanmiddag tussen 14.00 en 16.00 zeker thuis moesten blijven dan werd alles eindelijk opgelost.
Maar na de hele dag dus weer op onze post te zijn gebleven, u raadt het al... niemand kwam. Tenminste niemand van KPN !! Gebeld om 16.10 u. met KPN en na een tijdje weer in wacht te hebben gestaan werd ons verteld dat we ons vergist hadden, maar.. a.s. maandag komt de monteur zeker en raadt eens hoe laat? juist : tussen 14.00 u en 16.00 uur!
Nu zijn we zóóó benieuwd, we kunnen haast niet wachten tot maandag.
Gelukkig verjaar ik dit weekend en verwacht ik veel bezoek, anders zou die tijd tot maandag wel erg lang duren!!
Maar..... wat heb ik spijt van mijn relatie met KPN!!
Rianne Rulkens
Meers 3,
6017BD Thorn