LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Vliegwiel

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door Navarre »

Ik zei ook niet dat jij iemand naar de mond praat.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door aert0001 »

Heeft Ad een Keus dan?

Dexia dwingt Ad toch gewoon


T :cry: n

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door Navarre »

Ja natuurlijk heeft Ad een keus, wel of niet procederen.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door Navarre »

Dexia dwingt Ad toch gewoon
Klets..grote kul!

Overigens...we hadden het hier even over die tv, grote krijger.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door anne_ »

Ja, ik denk het wel Ton.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Een TV van 4 ton.

Laat naar je kijken. Dit kan toch geen realiteit zijn Navarre.

Maar als jij het zo ziet, het zal wel

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door anne_ »

Navarre Ad heeft een keus en dat heeft niet te maken met een procedure.
Laatst gewijzigd door anne_ op 08 jul 2006 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door Navarre »

Een TV van 4 ton.
Bull......en dat weet je zelf ook.

Maar zwelg maar in zelfmedelijden dan Ad, sorry joh, maar daar schiet je echt niks mee op.
Wil je de toon volgen zoals op dit forum iedere dag klinkt? Be my guest, maar of het slim is......
Laatst gewijzigd door Navarre op 08 jul 2006 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ad is door Dexia gedagvaard, en door Dexia wordt Ad nu gemangeld en klem gezet.

T :cry: n

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door anne_ »

Navarre, heb je ooit wel eens gehoord dat je bij de gemeente van je woonplaats aan kunt kloppen om je overwaarde van je woning om te zetten in een krediet bij de gemeentelijke kredietbank? Als ondernemer van 55 jaar en ouder maak je daar kans op. Die mogelijkheid zou Ad aan kunnen grijpen. Een wet uit 2004 biedt daar de mogelijk toe heb ik me laten vertellen.

Ad zwelgt niet in zelfmedelijden, komt alleen met feiten waar we allemaal van kunnen leren. Hij is een vechter met alle respect.
Laatst gewijzigd door anne_ op 08 jul 2006 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door Navarre »

Nee die regeling ken ik niet, maar klinkt beter dan de hoge raad

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door anne_ »

Ver/oordeel dan ook niet te snel Navarre, er zijn gelukkig nog mazen waar je door eindeloos zoeken door kunt komen. Ik hoop voor Ad en niet alleen voor Ad ,dat er voor de echte gedupeerden oplossingen te vinden zijn.

Weltrusten, Anne.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door Navarre »

Ik veroordeel Ad niet, hij moet uiteindelijk gewoon doen wat hij wilt.

Hij kan nu echter niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd is, aan hem de keuze hoor, het is tenslotte mijn geld niet.

Voor die tv naar de hoge raad gaan is volgens mij een lachertje van de eerste orde, wat Dexia betreft......daar valt wel wat meer te halen, maar of hij er uiteindelijk wat mee opschiet durf ik sterk te betwijfelen.

Weltrusten.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door jll »

Leuk dat geouweh**r over een tv, maar nu weer even terug naar het bericht van wes63:
Aegon blijkt dus gewoon niet bij het BKR aangesloten te zijn, maar zet dit blijkbaar wel in de voorwaarden

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door ad snoeren »


Geplaatst op 09 Jul 2006 16:54 door jll
Leuk dat geouweh**r over een tv,
Als je goed had gelezen had je gezien dat het ging over de chantage die de financiele wereld kritiekloos kan plegen en voor belachelijke bedragen,
iemand kan beboeten en vijf jaar buitensluiten via het chantage mindel BKR.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door jll »

Geplaatst op 08 Jul 2006 00:01 door wes63


--------------------------------------------------------------------------------

Op de PAL site kwam ik onderstaande vermelding tegen welke ik ook op mijn contracten terugvind. Het gaat om de bijzondere voorwarden welke
in het contract genoemd zijn:

Quote:
AEGON zal het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel informeren over de Vliegwielovereenkomst en eventuele betalingsachterstanden van cliënt.”


Bij een uitspraak van de Rechtbank Den Haag voert Aegon evenwel de volgende quote op als verdediging bij opheffing BKR registratie:

Quote:
Wat betreft de gevorderde opheffing van de registratie bij de stichting BKR te Tiel stelt zij (Aegon)dat zij niet verantwoordelijk is voor een eventuele registratie van bij het BKR, omdat zij voor haar Vliegwiel-producten niet aangesloten is bij het BKR en daarom aldaar geen registratie ten laste van kan plaatsen of opheffen…



Bij navraag bleek ik geen BKR vermelding te hebben!

Nu vraag ik mij af of de verwijziging naar de BKR registratie puur een leugentje om bestwil betreft door Aegon of dat de rechtsgeldigheid van een contract aan de kaak gesteld kan worden ivm onjuiste voorwaarden.

wes63

daatselar
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:32

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door daatselar »

Ad,

Overwaarde 4 ton...misschien de bedrijfsruimte en/ of het woongedeelte verkopen en dan terug huren....kun je in ieder geval verdergaan met je business !!

Is maar een idee hoor;)

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Is ook een goed idee Daatselar.
Alleen kleven daar ook een aantal problemen aan.
Je moet dan heel snel de boel kunnen verkopen aan een BELEGGER, die daar dan al veel minder voor betaald dan dat het in de gewone verkoop zou opbrengen.
Door dan het volle pond aan huurpenningen te moeten betalen, stijgen je maandlasten enorm.
Bovendien waar vindt je snel zo iemand?
Maar dat neemt niet weg dat het in sommige gevallen een oplossing zou kunnen zijn.
Misschien voor mij ook nog wel.

Groet Ad

wes63
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 mei 2005 22:56

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door wes63 »

Als reactie op het schrijven van Ad:

Its is dus blijkbaar wel aangesloten bij de BKR. Ongetwijfeld zal er wel een * bij het te betalen maandbedrag aanwezig zijn geweest. Uiteraard zul jezelf nadrukkelijk hebben moeten navragen bij het personeel wat de voorwaarden betroffen. Het verkopend personeel zal alleen die vragen beantwoorden die je letterlijk stelt en voor de rest zijn mond houden. (dit is immers de realiteit)

Gelet op bovenstaande waarbij de klant niet uitdrukkelijk wordt gewaarschuwd dat het hier een lening betreft en op de hoogte wordt gesteld van melding bij de BKR vraag ik mij dus af of, het omgekeerde,het daadwerkelijk verwijzen naar de BKR in het contract terwijl men er niet eens bij is aangesloten (Aegon Vliegwiel) met zich meebrengt dat het hier om onjuiste weergave van de contractovereenkomst en dit evt. aan de kaak kan stellen bij een rechtzaak


wes63

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Aegon Vliegwiel

Ongelezen bericht door Piet »

Deze keer minder goed nieuws.

Op 1 augustus heeft de sector kanton Leeuwarden van de rechtbank Leeuwarden een uitspraak gedaan over een Aegon Vliegwiel contract.
De gedupeerde werd bijgestaan door mr. Bosman te Arnhem.

Conclusie van de rechtbank:
“9.3.9. Geoordeeld wordt dat derhalve van een toerekenbare tekortkoming dan wel een onrechtmatige daad zijdens Aegon geen sprake is en mitsdien zal de vordering tot schadevergoeding, wat er van de gestelde schade ook zij, worden afgewezen.”
“10.2. Het bovenstaande leidt er toe dat alle vorderingen van [eiseres] zullen worden afgewezen.”
Geen beste uitspraak dus.

Wel werd weer bevestigd dat Aegon verantwoordelijk is voor de tussenpersoon :
“Dit leidt tot de gevolgtrekking dat de als cliëntenremisier aangeduide tussenpersoon bij het totstandkomen van de overeenkomst heeft bemiddeld in opdracht en ten gunste van Aegon. Aegon dient daarom voor de gedragingen van deze tussenpersoon op gelijke wijze in te staan als voor eigen gedragingen.”
Een opmerkelijke uitspraak over de Wck en het nietig of vernietigbaar verklaren van het contract door het ontbreken van deze vergunning :
“De kantonrechter is van oordeel dat uit de systematiek van de Wck volgt dat het sluiten van een onder het bereik van de Wck vallende kredietovereenkomst zonder te beschikken over de vereiste vergunning, de overeenkomst niet nietig of vernietigbaar maakt, maar slechts leidt tot strafbaarheid van de kredietinstelling. In de Wck is immers telkens nauwkeurig aangegeven welke afwijkingen van de bepalingen leiden tot nietigheid dan wel vernietigbaarheid. Daarentegen kent die wet geen bepaling die inhoudt dat het ontbreken van de vergunning leidt tot nietigheid of vernietigbaarheid van de kredietovereenkomst, doch wordt het sluiten van kredietovereenkomsten zonder vergunning in artikel 69 Wck strafbaar gesteld.”
Hiermee wijkt deze rechter af van vele andersluidende uitspraken over de Wck en de beslismodules die voor de Dexia zaken kunnen worden gebruikt.

Zolang er geen uitspraken in hoger beroep zijn gedaan, blijven we zitten met een verdeelde rechtspraak en vreemde uitspraken van rechters, waar helaas vele gedupeerden het slachtoffer van kunnen worden.

De volledige uitspraak is hier te lezen:
http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... ljn=AY5603

Groeten,
Piet

Gesloten