LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Etna

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kristie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:00

Etna

Ongelezen bericht door kristie »

Wie kan mij meer info geven over het merk etna ik heb zelf altijd etna gehad en ben er zeer tevreden over.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Etna

Ongelezen bericht door Kulta »

Etna valt onder het AEP concern. A(tag) E(tna) P(elgrim).
Is van deze drie kwalitatief het minste. Prijs kwaliteit verhouding is
naar mijn mening goed. AEP durft ook op Etna 5 jaar garantie te
geven bij aanschaf van 4 of meer apparaten.

Etna opereert aan de onderkant van de markt.
Bruto boekjes prijzen staan niet in verhouding met de daadwerkelijke kwaliteit.
Lage netto verkoopprijzen doen het voorkomen dat er waanzinnige kortingen gegeven worden (jawel korting) op artikelen die geprijsd zijn alsof het een A-merk betreft.
Etna kan wat betreft kwaliteit en functionaliteit het vergelijk met deze A-merken niet doorstaan.

Ik zou zelf niet direct voor Etna kiezen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Etna

Ongelezen bericht door hharteman »

Voor wat mijn nieuwe inbouwkeuken betreft.
Mijn Etna inbouw vaatwasser is van Zanussi met het merk Etna erop heb ik uitgevogeld.
De inbouw-oven en inbouw-gasplaat zullen wel uit de Atag groep vandaan komen.
De afzuiger van Etna heb ik niet kunnen uitvissen.
Mijn conclusie is dat Etna alleen nog maar een naam is waar in principe elk produkt in kan zitten.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Etna

Ongelezen bericht door Kulta »

Het komt uiteraard vaker voor dat leveranciers artikelen gebruiken, die door andere leveranciers onder licentie worden geproduceert.

Als je de lijn zoals hier getrokken doortrekt, dan kun je ook van Kuppersbusch zeggen dat het alleen nog maar een naam is waar in pricipe elk produkt in kan zitten. (hebben bijv. vaatwasser van Siemens)

Zelfde geldt voor Miele (koelers van Liebherr).

Kwalitatief wordt er dus door Etna een vaatwasser ingekocht aan de onderkant van de Markt (= logisch gezien de prijsstelling). Atag kies daarentegen er vaker voor om een vaatwasser van Siemens in te kopen.

Stelling dat de prijs / kwaliteit verhouding goed is blijft in mijn optiek dan ook overeind.

Gesloten