A.S. Watson... Waar zijn we mee bezig...?
Geplaatst: 21 apr 2006 20:56
Hallo iedereen.
Ik wou even wat kwijt als reactie op het stuk over het Kruidvat wat vanochtend in de Telegraaf stond... 'Personeel Kruidvat wordt uitgeknepen'
Het wordt inderdaad steeds gekker... Personeel wat te duur wordt proberen ze inderdaad weg te krijgen... De werktijden zijn inderdaad absurt...
En niet alleen bij het Kruidvat gaat het er zo aan toe.
Ik werk zelf bij een Trekpleister, en de situatie op de werkvloer wordt steeds zwaarder...
Personeel wordt heel vaak overgeplaatst naar andere panden. We mogen maar heel weinig uren verbruiken, je staat dus altijd maar met 2 man per dag, en de werkdruk ligt heel hoog. ...Is erg leuk als er actievracht is (maar niet heus...)
Om dan nog maar te zwijgen over de vracht zelf...
Als er een actie is waar mensen wat aan hebben en wat ze graag willen kopen (neem bijvoorbeeld digitale camera's, mp3's, handige huishoudhulpjes, coole kindershirts enz.) krijgen wij er maar heel weinig van binnen... Dus dan is het al op als de actie pas één dag aan de gang is. Dat is echt super vervelend, want wij krijgen alle boze klanten over ons heen. (Het is dan ook wel heel begrijpelijk dat klanten hierdoor gefrustreerd raken...)
We hebben ook wel eens dat er een actie loopt waar veel vraag naar is, en dat we het hele product niet binnen krijgen... En dan, als de volgende actie binnenkomt, krijgen we inene een hele pallet vol daarvan en dan kunnen we het niet meer kwijt... EN we hebben dan ook nog eens alle klanten die erom vroegen 'nee' verkocht. Terwijl als het hoofdkantoor even had laten weten dat we het nog zouden krijgen, we het hadden kunnen doorgeven aan de klant.
En dan komt nog het mooiste... Alle meuk die wij krijgen wat nog bij de Kruidvat over was. We krijgen dingen binnen (neem nou waterpistolen, of van die vliegendebal-dingen...) en dan niet zomaar een beetje... zoals 40 stuks, wat nog redelijk zou zijn... Maar dan 300 of meer...
En dan zit de oude prijs van de Kruidvat, aangekoekt en wel er nog op en dat moeten wij eraf zien te krijgen.
Best wel heel tijdrovend, en dan met zn 2en per dag staan?
Dit gaat zo niet langer.
's Ochtends meer dan 10 pallets binnenkrijgen... Waardoor zelfs de winkel niet op tijd kunnen openen. En dan kunnen we nog niet eens naar de wc omdat het hele magazijn volgebouwd staat. Waanzin...
Maar gelukkig blijven we wel klantvriendelijk. We zetten graag dingen opzij of laten het uit andere fileaalen overkomen. We zijn de beroerdste niet.
Greetz Lycan.
Ik wou even wat kwijt als reactie op het stuk over het Kruidvat wat vanochtend in de Telegraaf stond... 'Personeel Kruidvat wordt uitgeknepen'
Het wordt inderdaad steeds gekker... Personeel wat te duur wordt proberen ze inderdaad weg te krijgen... De werktijden zijn inderdaad absurt...
En niet alleen bij het Kruidvat gaat het er zo aan toe.
Ik werk zelf bij een Trekpleister, en de situatie op de werkvloer wordt steeds zwaarder...
Personeel wordt heel vaak overgeplaatst naar andere panden. We mogen maar heel weinig uren verbruiken, je staat dus altijd maar met 2 man per dag, en de werkdruk ligt heel hoog. ...Is erg leuk als er actievracht is (maar niet heus...)
Om dan nog maar te zwijgen over de vracht zelf...
Als er een actie is waar mensen wat aan hebben en wat ze graag willen kopen (neem bijvoorbeeld digitale camera's, mp3's, handige huishoudhulpjes, coole kindershirts enz.) krijgen wij er maar heel weinig van binnen... Dus dan is het al op als de actie pas één dag aan de gang is. Dat is echt super vervelend, want wij krijgen alle boze klanten over ons heen. (Het is dan ook wel heel begrijpelijk dat klanten hierdoor gefrustreerd raken...)
We hebben ook wel eens dat er een actie loopt waar veel vraag naar is, en dat we het hele product niet binnen krijgen... En dan, als de volgende actie binnenkomt, krijgen we inene een hele pallet vol daarvan en dan kunnen we het niet meer kwijt... EN we hebben dan ook nog eens alle klanten die erom vroegen 'nee' verkocht. Terwijl als het hoofdkantoor even had laten weten dat we het nog zouden krijgen, we het hadden kunnen doorgeven aan de klant.
En dan komt nog het mooiste... Alle meuk die wij krijgen wat nog bij de Kruidvat over was. We krijgen dingen binnen (neem nou waterpistolen, of van die vliegendebal-dingen...) en dan niet zomaar een beetje... zoals 40 stuks, wat nog redelijk zou zijn... Maar dan 300 of meer...
En dan zit de oude prijs van de Kruidvat, aangekoekt en wel er nog op en dat moeten wij eraf zien te krijgen.
Best wel heel tijdrovend, en dan met zn 2en per dag staan?
Dit gaat zo niet langer.
's Ochtends meer dan 10 pallets binnenkrijgen... Waardoor zelfs de winkel niet op tijd kunnen openen. En dan kunnen we nog niet eens naar de wc omdat het hele magazijn volgebouwd staat. Waanzin...
Maar gelukkig blijven we wel klantvriendelijk. We zetten graag dingen opzij of laten het uit andere fileaalen overkomen. We zijn de beroerdste niet.
Greetz Lycan.