Pagina 1 van 1

philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 12:06
door leeuw34
In de pers verscheen deze week nieuws over een nieuwe vinding van philips(bron http://www.pcmweb.nl):

- Philips heeft een patent aangevraagd waardoor mensen niet meer van tv-kanaal kunnen veranderen of vooruit kunnen spoelen (bij eerder opgenomen programma's) wanneer een reclameblok begint.
- Volgens de beschrijving van het patent gaat Philips gebruik maken van MHP (Multimedia Home Platform). Wanneer een reclame begint, kunt u niet langer wegzappen naar een ander kanaal of vooruit spoelen. MHP-software is al ingebouwd in de meeste digitale televisies en recorders die op dit moment te koop zijn.
- Philips is niet dom en weet dat het patent de meeste klanten behoorlijk zal irriteren. In het patent staat ook dat televisiekijkers een bedrag kunnen gaan betalen om wel de mogelijkheid te krijgen om weg te zappen bij reclames.

En dat voor een firma die op haar website durft te schrijven dat ze innovatieve producten maakt die zijn ontwikkeld om uw leven te vergemakkelijken.

Pikken de consumenten het dat philips zelfs maar overweegt om zo'n product op de martk te brengen? Of is het tijd voor een massale consumentenboycot om deze firma op andere gedachten te brengen?

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 12:08
door Toolboy
Nope

Philips heeft deze rechten laten beschermen ,om het in een later stadium te verkopen.

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 15:08
door leeuw34
he he.

en waarom denk je dat iemand dit patent van philips koopt?

toch om het te exploiteren?

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 15:35
door Ulbe
Vreemd dat deze software al in de nieuwste digitale tv's en dvd recorders is ingebouwd!,

Deze vinding loopt dus al even langer dan dat de consument weet!,

Niet schrikken dat deze gedwongen reclame boodschappen straks gemeengoed zijn!,

Vies werk natuurlijk van Philips tegenover de consument!, maar er kan natuurlijk op dit patent flink aan verdiend worden door Philips!.

In de commerciele reclames is gedwongen reclame kijken naturlijk ideaal!, de consument kan dan slechts de tv uitschakelen!, ( misschien dan alleen door de stekker uit het stopcontact te trekken!, omdat de afstandsbediening geblokkeerd is! ), en reken er op dat de geluidssterkte automatisch op een behoorlijk sterk niveau wordt gezet!, want de reclame's moeten natuurlijk de "strot" in geduwd worden!,

Misschien zitten we straks met een snoerschakelaar op schoot! :D

Zodat we straks wanneer de reclame's komen even de netstroom kunnen onderbreken..., om de reclame's te missen!, :shock:


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 15:51
door NONO
Wordt kennelijk aardig gesnoven, daar bij Philips!

Hoe kom je anders op zulke belachelijke hersenspinsels (die het nog winnen van hetgeen de meeste reclamebureau's richting de beoogde klandizie durven te zenden)?

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 18:49
door Toolboy
Ook dit heeft een reden.
Stel dat er digitale tv providers het concept van Ph kopen.
En vervolgens bij het afsluiten van een contract een gratis tv aanbieden.
De providers heben vervolgens weer deals gesloten met reklame bedrijven.

Zeer slim zaken doen heet dit

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 22:05
door mr T.
Niet schrikken dat deze gedwongen reclame boodschappen straks gemeengoed zijn!,
Gedwongen boodschappen? Dan koop je toch een merk dat een dergelijke vinding niet in de toestellen heeft verwerkt. Daarnaast: conventionele televisie en digitale televisie hebben toch nauwelijk toekomst. Die ligt in informatievoorziening via het internet en in IPTV.

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 22 apr 2006 22:19
door Sjors_B
tja jullie kunnen nu wel af geven op plilips, maar als die het niet gepatenteerd heeft dan doet sjonnie, jvc of wat voor merk het wel.

Ten tweede als jullie dat zo erg vinden koop je toch geen flips dingen meer ! De macht van de consument, zo is sport 7 ook gestrand, en zijn we er nu op vooruit gegaan met Talpa ? Tja reclame he, maar wel gratis voetballen kijken.

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 23 apr 2006 16:56
door Toolboy
MMMMMMM.
Ik geloof dat m``n boodschap niet goed overgekomen is.

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 23 apr 2006 21:10
door leeuw34
je boodschap is heel goed overgekomen maar volgens mij snap je t niet helemaal

het werkt zo:
philips heehft een patent en stopt dat in haar eigen producten of geeft andere fabrikanten (tegen betaling) het recht de uitvinding in hun producten te stoppen.

linksom of rechtsom, philips is daarmee verantwoordelijk voor zoeken naar en uitvinden van zo'n irritant product

en daar kun je philips toch op aanspreken?

kortom, boycotten die boel!

Re: philips wil verplichten tot reclamekijken

Geplaatst: 26 apr 2006 20:39
door JaFO
Dan koop je toch een merk dat een dergelijke vinding niet in de toestellen heeft verwerkt.
Dacht je werkelijk dat ze duidelijk op de hardware zetten : 'nu met ad-force'-technologie ?
Nee jongen. Dit gaat net als de huidige DRM-spullen gewoon tussen de normale updates door. De digitale tv's zijn al vanaf het begin aan op dit soort 'features' voorbereid ...

Dankzij Windows en iTunes is de consument nu al gewend aan DRM.
Ondertussen vraagt niemand zich af waarom de gekochte liedjes alleen op bepaalde media-spelers te beluisteren zijn. En als er al geklaagd wordt dan is het in de zin van 'waarom ondersteund dit apparaat geen iTunes ?' ...

Het is nu al wettelijk verboden dergelijke restricties te omzeilen.
Deze 'uitvinding' zal straks ook onder die regeling vallen.
Als een omroep dan een dergelijk tv-programma uitzend, dan is het straks illegaal om geen reclame-onderbreker in je tv te hebben.

Feit :
Microsoft staat het *nu* al niet toe om DRM-signalen via een digitale verbinding (lees : de digitale uitgang richting je luidspreker/versterker) af te spelen.

Feit :
Zowel HD-DVD als Blueray zijn zo opgezet dat ze een 'onbeveiligde' (!) alleen een kwart van de maximale resolutie doorgeven. Alleen de 'goede wil' van de media-uitgevers zorgt er voor dat dit in het begin niet actief is ... (lees : ze willen dat genoeg sukkels deze 'beveiligde' apparatuur heeft gekocht voordat ze omschakelen)

Feit :
In de VS werkt men aan een opvolger van de DMCA-wetgeving die nog meer mogelijkheden geeft om 'misbruik' aan te pakken.
bron : http://news.com.com/2100-1028_3-6064016 ... &subj=news

Feit :
Voordat bekend werd dat er een rootkit werd ge-installeerd door de muziek-discs van Sony waren er al onderzoekers die wisten wat er gebeurde. Echter men was zo bang voor de DMCA-wetgeving dat men de resultaten niet bekend durfde te maken. We hebben geluk gehad dat uiteindelijk toch iemand het aangedurfd heeft ...