Pagina 1 van 1
Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 22 apr 2006 17:24
door Sander8
Van december 2003 tot en met maart 2005 klant geweest bij energie:direct. Niets anders dan ellende gehad. Voortdurende wisselende bedragen die werden ingehouden. Talloze verzoeken om een jaar- c.q. eindafrekening worden niet beantwoord. Het laatste mailcontact dat ik met ED had was in maart 2005 waarbij zij excuses aanboden en toezegden binnen 6 weken met een eindafrekening te komen. Tot vandaag geen enkel levensteken meer vernomen.
Vandaag ontving ik plotsklaps per mail het bericht dat de eindafrekening is opgemaakt en dat er a.s. maandag een bedrag van € 154,84 wordt afgeschreven....
Laat je niet verleiden door de aanbiedingen van ED. Per saldo zijn ze ook niets voordeliger. Mailcontact is om moedeloos van te worden. Telefonisch contact wordt ontmoedigd door heel duur 0900-nummer en incompetent call-centre.
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 25 apr 2006 19:56
door nijoroma
Wij hebben ook problemen met energie direkt We kregen okt 2005 een rekening van nuon voor levering enz en ook nog eens van energie direkt dat vond ik vreemd dus E mail naar energie direkt gestuurd dat we twee rekeningen krijgen. Is normaal omdat nuon de leidingen nog steeds beheerdt Naar een paar emails maar op gezegt bij energie direkt Kreeg ik weer antwoordt Dan moet uw een boete betalen omdat uw het kontract vroegtijdig opzegt Nou dat moet dan maar dus toen was het stil Tot 22-04-2006 kreeg weer een FACTUUR met boeten 24 euro dat gaat nog maar het gas verbruik was heel veel Verbruik van 16 feb 2005 tot 4 sept 2005 3.773,92 euro Wel elke maand 120 euro betaald We snappen er helemaal niks van al weer e mail gestuurd maar nog niks gehoord
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 26 apr 2006 12:01
door Michaela Masselink
ook ik heb stoom en gas via energie direct gehad,ben weer terug bij nuon.kreeg van energie direct in februari een nota van de jaarafrekening dat ik 188 euro bij moest betalen terwijl we bij nuon van het vastrecht terug kregen omdat we minder verbruikt hadden!
deze week kreeg ik van energie direct weer een jaarafrekening van maar liefs 425 euro.waar ze de bedragen vandaan halen mag joost weten alleen ik weet dat er van energie direct niks klopt, ook mailtjes die je stuurt worden niet beatwoord maar alles wat er bij mijn rekening van energie direct wordt afgeschreven haal ik allemaal terug ben immers geen klant meer van hen.laten ze de boel maar eens flink uitzoeken daar .
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 26 apr 2006 12:46
door Assie22
Ik word knettergek van die ED. Mijn vriend is in hun telefonische verkooppraatje getrapt en daarna zijn we dus lid geworden. Er werd een hele tijd geen geld afgeschreven, dus na een maand of twee heb ik ze gebeld en gevraagd waarom er geen geld werd afgeschreven. Toen kreeg ik een vaag ***verhaal dat we teveel hadden betaald bij Nuon (onze leverancier voor ED, en nu trouwens weer...) en dat het dus werd verrekend en dat we dus nu een bedrag van - € 2,50 moesten betalen per maand. (Hoe kan dat nou weer een negatief bedrag?) Verhogen bleek niet mogelijk.
Na een paar maanden kregen we een email dat er een afrekening online stond, nou toen konden ze waarschijnlijk wel bedragen verhogen, want we moesten 430 euro betalen. Ik heb gebeld en gevraagd of ik dit in termijnen mocht betalen, want ik begreep er niks van waarom ik ineens zo'n hoog bedrag moest betalen als het eerst verrekend was met een bedrag wat we nog tegoed hadden. (en we konden niet ineensn zo'n hoog bedrag missen...)Tja, ik had teveel verbuikt waarschijnlijk, dus pech, moest gewoon betalen, maar mocht het wel in termijnen betalen. (10 termijnen) Kreeg zelfs een datum wanneer de eerste termijn zou worden afgeschreven. Nou op die datum werd er inderdaad afgeschreven, maar dan wel gelijk 430 euro. Ik weer opbellen (wat je inderdaad ook klauwen vol met geld kost... Maar mailen daar reageren ze niet op...) en toen kreeg ik te horen dat de medewerker (ik was zo slim om namen en tijdstippen te noteren) die de betalingsregeling had toegezegd dat niet mocht doen, maar nu moest ik het laten storneren en dan zou ik alsnog in termijnen kunnen betalen. (maar dan in drie termijnen, 10 termijnen dat had sowieso al niet gemogen.) Dus weer gestorneerd, en een maand later, (u raadt het al...) werd weer het hele bedrag afgeschreven. Ik heb weer opgebeld en gezegd dat ik nu al twee keer een betalingsregeling had afgesproken en dat er steeds het hele bedrag werd afgeschreven. Weer werd er een betalingsregeling getroffen en wederom werd het hele bedrag geincasseerd...
Toen heb ik Nuon gebeld en gevraagd of ze voor mij het contract met ED wilden opzeggen en dat ik graag weer bij hun klant wilde worden. Volgens mij is dit goed gegaan want sinds juli 2005 ben ik weer bij de Nuon en word er niks meer geincasseerd van mijn rekening. Ik kan nog wel op internet inloggen bij ED en de laatste factuur online is ook van juli. Dus ik ga er vanuit dat dit goed is gegaan. Nou kreeg ik dus laatst (9 maanden later dus!!) een dreigbrief van Intrum Justitia of ik even extra kosten wil betalen. (a 157 euro)Als we vragen waarom dan zeggen ze bij Intrum omdat het openstaande saldo pas in maart 2006 is ontvangen (laatste betaling is in juli 2005 afgeschreven) en dit zijn de bijkomende kosten voor te laat betalen. Bij ED krijg ik te horen dat het waarschijnlijk is omdat we te laat hebben betaald, maar daar zeggen ze wel dat ze de laatste betaling in juli 2005 hebben ontvangen. Ik bedoel,hoezo warrig??
Ik heb Intrum een fax gestuurd met een print van de site van ED waarop staat dat wij betaald hebben en waarin ik vermeld dat ik met een medewerker van ED heb gesproken (met naam genoemd en tijdstip van spreken) waarin is vermeld dat wij al hebben betaald in juli 2005. (En vermeld dat wij sinds die tijd ook geen lid meer zijn van ED!!!)
Ik heb dat vorige week gedaan en verder nog niks gehoord, maar ik krijg een heel naar gevoel bij zowel ED als Intrum Justitia. Er klopt gewoon echt geen hout van!
Weet iemand wat ik hiermee kan? ED moet onmiddelijk gestopt worden met zijn wanpraktijken, het zijn gewoon echt de rijnste oplichters... Heel treurig dit. Maar wel goed om te horen dat ik dus niet de enige ben die problemen met ze heeft.
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 26 apr 2006 12:50
door Michaela Masselink
Nou ik zal je zeggen van mij krijgen geen rooie cent meer totdat ze daar de hele zaak eens goed op een rijtjte hebben.Alles wat wordt afgeschreven halen wij weer terug . Pas als ze de boel hebben uitgezocht wil ik betalen voor wat ik verbruikt heb.
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 03 mei 2006 22:59
door mer22
Het is inderdaad om gek te worden van e.d.
Wij zijn 2 jaar klant geweest van e.d. Na de eerste keer informatie te hebben aangevraagd inzake de eindafrekening,warin ik € 243,00 moest bijbetalen, heb ik het tweede jaar mijn contract opgezegd. Per 27 november ben ik overgestap naar Essent. In januari 2006 heb ik een afrekening gekregen van e.d. Ik moest € 10,98 bijbetalen. Dit heb ik op 9 februari betaald. Op 17 februari kreeg ik een aanmaning van Interim Justitia of ik de afrekening wou betalen. Voor info moet ik contact opnemen met het 0900 nummer van e.d. Na 10 minuten aan de lijn te hebben gehangen werd mij verteld dat het inderdaad betaald was. Ik kon de brief verder verschuren. Op 23 februari kreeg ik weer een aanmaning met adm. kosten omdat ik de afrekening niet betaald zou hebben. Aangezien ik op 17 feb. gehoord had van e.d. dat inderdaad alles betaald was heb ik hier niet meer op gereageerd. Wat schets mijn verbazing, op 1 mei krijg ik een brief van interim of ik binnen drie dagen € 62,00 wil betalen. Na contact met hun te hebben opgenomen blijkt dat ik volgens e.d. de eindafrekening eind maart heb betaald en nu dus incassokosten moet betalen. Op mijn opmerking dat dit bedrag op 9 februari van mijn rekening is afgeschreven kreeg ik te horen dat dit geen bewijs is. Ik moet dit bedrag binnen 3 dagen betalen anders willen ze gaan afsluiten. Ik heb contact gehad met Essent en deze hebben mij verzekerd dat e.d. mij niet af kan sluiten. Dus wees gewaarschuwd!!! Het zijn een stelletje oplichters. Ik begrijp niet dat hier niemand iets aan kan doen.
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 09 mei 2006 00:54
door hendrik jan
Energiedirect is een heel asocial bedrijf waar je zelf niet graag zou willen werken. Reken er niet op dat ze op je brieven zullen reageren. Zelf ben ik al tweejaar bezig met ze. Heb mijn zaak voorgelegd aan de geschillencom. Energie en Water.
Ook naar deze geschillencom. reageren ze niet op de klacht. En op de hoorzitting verschijnen ze niet.
In mijn geval zijn ze in het ongelijk gesteld en veroordeeld tot de kosten van de behandeling en een boete wegens nalatigheid.
Intrum Justitia is de andere kant van het verhaal. ED gooit alles over de schutting bij dit incassobureau. Bij correspondentie dreigen ze al gauw met afsluiting.
Laat je niet gek maken. Als je inmiddels bij een ander Energiebedrijf zit en daar je voorschotrekeningen normaal betaalt zullen een zeer hard argument moeten hebben om je af te sluiten. Dit zullen ze wel uit hun hoofd laten.
Mij is gebleken dat Int. J. weinig dossier heeft van ED. Vaak alleen maar rekeningen en geen achtergrond informatie.
Als Intrum Justitia denkt een zaak tegen u te hebben en u voldoende tegenbewijs in handen hebt. (Doe alles schriftelijk en zo weinig mogelijk telefonisch) geef Intrum Justitia dan het advies maar naar de rechter te stappen. Deze gang is altijd eerst nodig alvorens ze ook maar iets bij u kunnen beginnen.
U kunt daar altijd uw kant van de zaak toelichten.
Als u denkt dat u om wat voor reden onrecht wordt aangedaan leg u zaak dan direct voor aan de geschillencommissie energie en water in den haag. Hoe meer zaken er tegen ED worden aangespannen des te eerder zijn ze van het toneel verdwenen.
(De DTe (toezichthouder Energie) zal eens tot de conclusie komen dat het een grote puinhoop is bij ED).
De procedure op zich is niet moeilijk (zie de internet site van de geschillencom.) en de kosten 25 euro zijn laag.
Deze krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld door de commissie.
Leg een schadeloosstelling neer in uw eis wegens ongemak en gemaakte kosten veroorzaakt door het geklungel van ED.
Eis tevens intrekking van eventueel door ED in rekening gebrachte incassokosten.
De geschillencom. heeft veel zaken te behandelen de wachtijd is mogelijk meer dan een halfjaar. Maar geduld is een schone zaak.
Maak tevens u klacht kenbaar bij de Dte. (Zie internet site van de Dte)
Des te meer klachten er daar terecht komen des te beter.
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 24 mei 2006 00:42
door thema77
Hierbij sluit ik me aan bij de "klagers" over Energie Direct. Ben van november 2003 tot juli 2004 klant geweest. 18 maanden later, februari 2006, krijg ik een eindafrekening van ruim € 800 die tegelijk, via een oude machtiging, direct van mijn rekening werd afgehaald. Het geld heb ik per omgaande laten terugvorderen en telefonisch contact(duur hoor!) gehad met een medewerker. De gegevens waarop de afrekening gebaseerd is kloppen niet. Mijn beginstand van januari 2003 (bij het vorige energiebedrijf) was hoger dan de beginstand van Energie Direct in november 2003! Rara, hoe kan dat? Ik heb ED bijlagen in een email gestuurd om dit aan te tonen. Energie Direct werkt toch voornamelijk via internet en kan zo kostenbesparend en goedkoper werken? Helaas wenst men de bijlagen niet te openen.
Het is nu zover dat men stelt dat ik moet aantonen dat hun fout zitten.
In februari heb ik direct al een dreiging ontvangen met een incassobureau. Ben er spuugzat van! En dan te bedenken dat we ooit op aanraden van de werkgever van mijn partner overstapten naar Energie Direct. Dit vanwege een bedongen korting...........nooit wat van gemerkt
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 24 mei 2006 17:26
door hendrik jan
Hallo thema77
Informeer eventueel bij de netbeheerder naar de meterstanden met de overgangs datums.
Energiedirect is geen netbeheerder. Dit zijn over het algemeen de grotere energiemaatschappijen.
Als de gegevens overeenkomen met je eigen gegevens zou ik me maar niet zo druk maken.
Bereken dan eventueel zelf aan de hand van de gegevens het verbruik en de kosten.
Bij energiedirect zullen ze uit eigen beweging geen correcties uitvoeren.
Dat wat ze in de computer hebben staan is heilig, goed of fout.
Ook ik heb zelf een eindnota samengesteld omdat ED het kennelijk niet kon.
Deze specificatie heb ik ze toegestuurd en het restand bedrag betaald.
Kreeg uiteindelijk een bericht terug dat ze accoord waren met mijn berekening en dat de zaak daarmee was afgedaan.
Het verschil tussen hun berekening en de mijne was ruim 300 euro.
Kom je er desondanks niet uit. Leg dan het geheel direct voor aan de geschillencommissie.
Maak je ook vooral niet druk om Intum Justitia.
Het blijk dat zij vaak geen dossier hebben.
Ze zullen er in eerste instantie alles aan doen om te incasseren.
Na dat je vijf of zes aanmanningen heb gehad sturen ze het geheel terug naar ED.
Intrum J. kan niet eerder tot beslag legging overgaan nadat ze bij de rechter zijn geweest.
Bedenkt echter wel dat je goed gedocumenteerd blijft. En vooral dat je denkt in je recht te staan. "De correcte meterstanden volgens alle eindafrekeningen en eventueel gegevens van de netbeerder."
Succes.
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 24 mei 2006 20:00
door flappie
standen die op de factuur staan van energie direct komt van de netbeheerder. Geeft de netbeheerder via het berichten verkeer geen nieuwe standen door dan zal er bij Energie direct ook geen correctie komen. Verder betaal je ook transportkosten aan je lokale netbeheerder. Dit betekend dus ook dat je een correctie dient te ontvangen van je netbeheerder. Indien je op netbeheerders model wordt gefactureerd.
Re: Stap niet over naar energie:direct!
Geplaatst: 24 mei 2006 22:59
door Yvonne Sjiewajoen
Ook ik was vorig jaar overgestapt naar ED met hun mooie praatjes zoals 11% goedkoper dan de leverancier die ik toen had. De facturen die ik per email kreeg snapte ik op een gegeven moment niet meer. In het begin waren de bedragen laag maar die werden steeds hoger. Ik werd er zo gek van dat ik ze een email heb gestuurd om de boel te stoppen na een jaar. Ik ben toen weer naar de oude leveranciers teruggegaan. Dat was dus in februari 2006. In maart werd er ineens nog een bedrag gevorderd van 73 euro, ik dacht dat zal wel de afrekening zijn. Helaas fout gedacht. Vandaag kreeg ik een email dat er op 25 mei een bedrag van 330 euro geind gaat worden. Ik heb ze gebeld maar je moet inderdaad een 0900 nummer bellen wat 70 cent per minuut kost en dan ook nog eens door het hele menu voordat je uiteindelijk een mens aan de telefoon krijgt. Leg ik dus mijn klacht voor krijg je een heel verhaal waar ik de ballen van niet snap. Het komt erop neer dat zij van de netbeheerder de meterstanden doorkrijgen en aan de hand daarvan de rekening opmaken. Dus met andere woorden toen ik pas was overgestapt gebruikte ik zo weinig en op het eind ben ik wel 2 keer zo veel gaan gebruiken. Moet ik dus maar geloven. Ook voor mij gaan ze een betalingsregeling treffen, want ik heb gezegd dat ze wel heel makkelijk geld van je rekening afhalen. Ik wacht af hoe dit gaat aflopen.