Pagina 1 van 3

klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 15:55
door hfiasco
Toen ik hier kwam wonen heb ik netjes de meterstanden van gas,water en
elektra opgeschreven en aan nuon door gegeven. Na zeer vaak bellen ( heeft
een vermogen gekost ) en brieven schrijven waar de maandelijkse rekeningen
bleven kreeg ik steeds te horen dat komt wel.

Na anderhalf jaar kreeg ik eindelijk kort achter elkaar de jaarrekeningen
van 2004 en 2005. Toen eiste men dat ik alles in één keer zou betalen wat ik
niet kan en ik ook de normale maand bedragen van tevoren niet wist en omdat
ik andere betalings verplichtingen had zij men bij nuon betaal die maar wij
komen dan later wel met een aflossing voorstel. Maar na anderhalf jaar wou
men alles in één keer hebben en toen is de ellende begonnen.

Vele telefoontjes en brieven later is er dan op het gegeven moment een
voorstel uitgewerkt en daar had ik dan maar mee akkoord te gaan anders
werden de gas,water en elektra afgesloten. Nu hebben ze al in vier maanden
twee keer meer gevorderd en als ik dat niet betaal dan volgt afsluiting.

Ook het feit dat er in begin van de telefonische en per brief werd gezegd
dat ik 8 maanden kwijtschelding zou krijgen hebben zij bij de gesprekken in
augustus vorig jaar glashard ontkent.

Toen de gesprekken en voorstellen waren afgelopen in augustus werd er
afgesproken dat ik elke maand voor de 21 zou betalen dat dan het geld binnen
moest zijn. Toen is het volgende gebeurt. Ze zijn al een paar keer rond de
13 van de maand aan de deur geweest met de mededeling dat ik die maand nog
niet had betaald en dat ze kwamen afsluiten en iedere keer moest ik de
brieven met afspraken laten zien dat ik tot de 21 van iedere maand de tijd
had waarop ze geen excuus aanboden en na hun chef gebeld te hebben weer weg
gingen.

Dit gaat nu al tijden zo en ik heb in de plaats waar ik woon alle advocaten
benadert met de vraag mij te helpen maar omdat ik geen geld heb beginnen ze
er niet aan. ik heb al geprobeerd een andere advocaat te vinden maar ze zijn
allemaal bang voor nuon. Op google heb ik veel gevonden over nuon maar geen
gezamenlijke klachten groep gevonden en andere pers en dergelijk zoals tv
programma's reageren niet op mijn berichten aan hun.

hfiasco.

PS ik hoop dat dit bericht duidelijk overkomt.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 16:04
door wicher
Dit lijkt mij een prima uitdaging voor "de medewerker" (van Nuon dus...)

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 16:04
door flappie
had je in de tussentijd dat je geen rekeningen ontving bedragen gereserveerd waarmee je NUON later in 1x kon betalen. Je weet dat je maandelijks een voorschot zou moeten betalen. Helaas heeft nuon je geen nota gestuurd. Maar je kon zelf wel het geld reserveren hiervoor en je plukte er gelijk rente van. Heb je dit gedaan.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 16:13
door hfiasco
Ik kon geen geld reserveren omdat ik niet wist wat de maandbedrag was toen ik hier kwam wonen en omdat de vorige bewoners dingen hebben gedaan die verboden zijn was er een hele hoge bedrag dat bij hun open stond en omdat nuon dat allemaal moest uitzoeken duurde het anderhalf jaar +dat ik de afspraak had dat ik een betalingsregeling kon afspreken wat ze mij bij ierdere brief en telefoontje van mij zijden en dat ik een schade vergoeding zou krijgen konden ze niks meedelen.
Lees eerst mijn bericht goed door en bescherm dan de NUON puinhoop.

Trouwens de geschillencommissie is er al mee bezig en vinden dat nuon verkeerd bezig is.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 16:25
door flappie
Je kon wel degelijk geld reserveren. Je weet hoeveel je in je oude woning verbruikte. Je kon dus die termijnen appart houden. Of je had op basis van wat je dacht te verbruiken een berekening kunnen maken en dat geld opzij houden. Dit heb je niet gedaan. Oftewel je hebt je zelf in moeilijk heden gebracht.

P.s. ik bescherm echt niet de Nuon wat je denkt te beweren in je posting.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 16:34
door hfiasco
Dus als ik je goed begrijp zijn alle door nuon gemaakte fouten mijn eigen schuld en gaat nuon vrij uit en maakt nooit maar dan ook nooit fouten en als zwe fouten maken is dat bij u altijd de schuld van de klant zelf.

Vraag heeft u soms aandelen in nuon. Ik vraag dit omdat u zo pro nuon bent en zegt dat de problemen met nuon mijn eigen schuld zijn dat ik nuon opdracht heb gegeven volgens u om zoveel mogelijk fouten te maken en dat dan mijn eigen schuld is.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:10
door flappie
Nuon is fout om u geen voorschot nota te geven maar u bent er debit aan om geen maandbedrag te reserven. Als u dat wel had gedaan ahd u zich nu ook niet zo snel in financiele problemen hoeven te nestelen. 100 EUR per maand aan voorschot voor alle producten is toch 1200 euro per jaar. 1.5 jaar niet dat bedrag reserven betekend aan het eind van de termijn 1800 EUR wat je moet ophoesten. Vandaar dat je geld moest reserveren. Dat je er nu met een excuss probeert af te komen omdat je niet weet wat je maandbedrag is is geen excuus.

Dat nion innderdaad nalatig is geweest met het factureren van de voorschot is geen excuus om geen geld te reserven om als nog aan het eind de nota te kunnen voldoen.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:18
door hfiasco
U bent echt pro NUON en leest mijn berichten uitzonderlijk slecht.

Ik kon niet weten wat het maand bedrag was omdat mij niks bekent was omdat mijn vorige flat niet te vergelijken is met deze woning en ik al financiele problemen had en omdat nuon zij betaal die maar dan treffen wij later wel een regeling.

Is dat wat ik herhaaldelijk schrijf zo moeilijk begrijpbaar dat u nuon steeds beschermt.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:27
door jimmie
Wat flappie zegt ben ik het ook mee eens: het is buitengewoon onverstandig geen geld te reserveren voor energie in een periode dat je er niet voor betaalt: het gaat al snel om erg grote bedragen, die niet zomaar op te hoesten zijn.

Dat heeft weinig met pro-nuon zijn te maken. Het blijft natuurlijk niet netjes dat nuon afspraken niet nakomt, maar flappie wijst je ook op je eigen verantwoordelijkheid.

Sterkte in ieder geval met het gevecht met nuon.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:28
door mylo1
maar lieve hfiasco

Flappie heeft hier wel gelijk
Wij weten allemaal dat wij moeten betalen,en al had je maar 100euro gereserveerd,dan had je nu al die problemen niet gehad
Jou geldzorgen zijn jou zaak en niet die van nuon,als je geld wil lenen moet je een bank opzoeken
Ik vind dat je nog billik bent behandeld en dat er een regeling is getroffen

gr mylo1

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:35
door gerland
Ik sluit me aan bij flappie, jimmie en mylo1

(en ik ben zeker niet PRO NUON :? )

Ik kon niet weten wat het maand bedrag was omdat mij niks bekent was omdat mijn vorige flat niet te vergelijken is met deze woning en ik al financiele problemen had en omdat nuon zij betaal die maar dan treffen wij later wel een regeling.
Lijkt me sterk dat nuon dat zegt, maar ik neem aan dat u deze afspraak zwart op wit heeft.
Bovendien die regeling is toch getroffen?

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:36
door hfiasco
EEn regeling getroffen die zij in vier maanden al éénzijding twee maal hebben verhoogt met de mededeling dit slik je of we sluiten je af en over de schadeloos stelling die ze per brief hebben bevestigt en nu ontkennen noemen jullie dit normaal of zijn jullie allemaal pro nuon.

Trouwens alle 90 brieven van nuon en mij aan nuon liggen nu bij de geschillencommissie en die hebben al laten weten dat nuon volkomen fout zit en dat zij voor mij bezig gaan samen met mijn advocaat die dit ook een grof schandaal vinden afspraken maken die ik na kom maar de heilige nuon niet en dat zij om de twee maanden meer eisen anders volgt afsluiting.

Maar dat is volgen de pro NUON mensen heel normaal.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:40
door flappie
mocht je inderdaad financiele problemen hebben kijk anders een keer op de site van de nibud. Voor budget voorlichting.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:41
door mylo1
Jij kon toch geen advocaat krijgen???

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:42
door hfiasco
Die heb ik wel gevonden die is niet bang voor NUON.

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 23 apr 2006 17:43
door mylo1
oke

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 24 apr 2006 12:05
door De medewerker
Beste Hfiasco,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw jaarafrekening van 2004 en 2005.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen
nemen om samen met deze kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer
kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 24 apr 2006 12:10
door Laurent
[b]Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?


De consumentenbond waarschuwt hier juist tegen: geen contractrekeningnummer geven en telefoonnummer . PRIVE

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 24 apr 2006 12:12
door hfiasco
Hoe bedoelt u contractrekening nummer

Re: klachten over NUON

Geplaatst: 24 apr 2006 15:23
door hfiasco
Mijn adres en andere gegevens krijgen ze niet en mijn 06 is op internet bekent bij diverse schat en nieuws groepen dus één meer of minder maakt niet uit.