Pagina 1 van 2
Toucan
Geplaatst: 25 apr 2006 14:23
door jenske
Hoi hoi
Een vraag of dit zomaar kan
Mijn vrouw werd een week geleden gebeld door Toucan telefonie (vaste telefonie)
Of we over wilde stappen van KPN naar hun
Mijn vrouw zegt tegen de mevr. van Toucan
Dat ze dat wil overleggen met mij
Dat is oke dan zal zij alvast de papierensturen
Krijg ik dus vandaag de papieren binnen
Blijkt dat ik al bij kpn ben afgemelt door hun
En ze binnen 7 dagen moet bellen om dit ongedaan te maken
Ik dus bellen maar naar een gesprek van 15 minuten
Willen ze me dus niet uit het bestand verwijderen kan niet meer volgen hun
Ik dus KPN gebelt
En daar me dus weer opnieuw aanmoeten melden
Kan dit zo maar
Met vriendelijke groet H.janssen
Re: Toucan
Geplaatst: 25 apr 2006 14:38
door queenfan
volgens mij moet er een opname van gemaakt zijn, zo niet dan is het onrechtmatig.
Re: Toucan
Geplaatst: 25 apr 2006 14:56
door jenske
toen ik me opnieuw aanmelde bij KPN zijden ze dat ook we maken nu een opnamen
maar volgens mijn vrouw is hierbij toucan niks over gezegt
en in de brief stond u kun u afmelden met 1 telefoontje niet dus
gr
Re: Toucan
Geplaatst: 26 apr 2006 14:29
door kojo
Hallootjes,
Ik wil even iets kwijt over toucan.
Vorige week (19 april)is mijn man gebeld door toucan en die vertelde dat kpn komt te vervallen en dat alles overgenomen werd door toucan!!
Naam, adres en telefoonnummer was al bekend bij toucan, wat heel normaal is tegenwoordig, maar dat onze bankrekeningnummer ook al bekend was , is voor mij toch even schrikken.
Niets vermoedend krijg ik afgelopen dinsdag ( 25 april) een brief met de aankondiging: Bedankt dat U voor ToucanTalk heeft gekozen.
In de brief staat dat onze aanmelding wordt verwerkt. Binnen 8 dagen moeten we reageren anders worden we automatisch aangesloten op het netwerk van Toucan. Nou vraag ik je of dit gewoon is om zomaar iemand, die ook nog BEWEERT dat mijn man onze bankreknr. heeft door gegeven door de telefoon, automatisch over te sluiten naar een ander telefoon netwerk. Brief datum 19 april - brief ontvangen 25 april, moet je toch snel zijn wil je binnen 8 dagen kunnen reageren.
Gelukkig heb ik de brief gelijk gelezen en vandaag nog gereageerd. ( 26 april ).Bij Toucan kunnen ze niks voor je doen. Wel vreemd als er staat dat je binnen 8 dagen moet reageren als je besluit om geen klant te worden. Er werd mij vertelt dat ik kpn moest bellen. (ook al zo vreemd) Kpn vertelde mij dat ik vrijdag (28 april) moet terug bellen dan kunnen ze zien of ik overgezet ben of niet? In de tussentijd moet ik voor dat ik bel het nr. 1655 voor elk telef.nr. zetten, zodat ik in ieder geval geen eventuele kosten maak bij toucan en dus alleen via kpn bel?
Het is toch te gek voor woorden dat dit zomaar kan. Als je dus op vakantie bent of je let even niet op ben je zomaar overgeschakeld, omdat je niet binnen 8 dagen reageerd.
M.vr.groet,
Re: Toucan
Geplaatst: 26 apr 2006 14:34
door jenske
Hallo
ik reageerde wel gelijk toen ik de brief kreeg
en toch wilde ze het niet omzetten
dus als ze je bellen of je interessen heb om over te stappen naar hun dan hebben ze je al gelijk over gezet
wel raar dat de KPN dat zomaar laat gebeuren als hun klant
groetjes Jenske
Re: Toucan
Geplaatst: 18 mei 2006 23:09
door saru
Hier in Almere komen ze dus gewoon aan de deur.
Even mijn verhaal:
Ik had vanavond twee rare gasten in veel te grote streepjespakken en te glad gekamd haar voor de deur staan. Nr.1. werd ingewerkt en naast 'm stond z'n manager. Nr.1. moest duidelijk nog aan z'n verhaaltje wennen, want ik snapte er geen jota van.
Wat ik begreep was dat ze van een bepaald bedrijf zijn (overkomen waaien vanuit de States, navraag bleek het om Toucan te gaan) en zij voor mij de administratie van de rekeningen van kpn kunnen doen. En of ik maar even de laatste rekening wil halen, zodat ze kunnen kijken of ik in aanmerking kom voor deze geweldige deal die tot 20% korting op m'n totale kpn rekening kan leiden.
Er zaten voor mij helemaal verder geen kosten aan vast, het was helemaal gratis en dan kreeg ik ook nog korting ook.
Ja, m'n fiets.. en waar worden jullie dan van betaald?
Dat wisten ze ook niet.
Ik snapte van het hele verhaal helemaal niets moet ik zeggen.
Een bedrijf wat de administratieve handelingen van mijn rekening op zich kan nemen.
Ze willen weten hoeveel ik verbel per maand! Dus ik noem een idioot bedrag van 5 euro per maand, want verder doen we alles met skype! (NOT)
Dat klopte wel zei de manager, want iedereen in de wijk zit ongeveer op dat bedrag per maand aan belkosten.
Dus ik zeg dat ik eigenlijk wel 45 euro per maand verbel. Ook dan kom ik in aanmerking voor de geweldige deal en zijn de meeste mensen in mijn wijk ook dat bedrag kwijt.
De manager blijft aandringen op de rekening van KPN. Die moet ik toch echt gelijk gaan halen, zodat ze kunnen zien of ik in aanmerking kom.
Ik weiger die te halen en daar worden de heren absoluut niet blij van.
Met een ietwat 'minder gelukkige blik' verlaten ze m'n stoep.
Na een navraagrondje en wat googlen ben ik er achter gekomen dat het bedrijf 'Toucan' heet. Ze schijnen in heel Almere Buiten langs de deuren te gaan met dit verhaal en bij anderen op onaangename wijze zichzelf opdringen.
Mag dit eigenlijk zomaar?
Wat als ik de rekening van KPN had laten zien? Schrijven ze dan m'n nummer op en blijkt dan ineens dat ik bij hen aangesloten ben.
Ik moest namelijk wel wat gegevens invullen en dan konden ze me vertellen of ik aanmerking zou komen.
Ik vind het een vaag verhaal.
Radar, kan dit zomaar???
Re: Toucan
Geplaatst: 18 mei 2006 23:48
door ehltech
bel of mail de opta over dit voorval,dat is de telecom waakhond
Re: Toucan
Geplaatst: 29 mei 2006 23:21
door jipke73
ook ik ben benaderd door toucan. ik heb deze mevrouw even haarfijn uitgelegd dat ik hun benadering niet op prijs stel maar stom weg toch weer terugbellen 2 dagen later. deze mevrouw vertelde mij ook dat je zo kon opzeggen met 1 telefoontje waarop ik antwoorde dat ik dit niet geloofde want waar ik nu bij zit kan dit ook niet waarmaken en niks dan ellende van heb. deze mevrouw vond dit niet leuk en zei dat ik haar niet mocht beschuldigen van leugens over toucan. ik heb haar daarna verteld dat ik nog nooit van toucan gehoord had en het ook niet meer op prijs stelde dat ze me nog een keer zou bellen. hierop volgde een hevige woordewisseling en heb toen netjes het telefoongesprek beeindigd voor zover het nog kon.
Re: Toucan
Geplaatst: 01 jun 2006 09:49
door beier
Hoi
Ook mijn ouders zijn vorige week benaderd door een medewerker van Toucan.
Omdat ze het woord KPN zo vaak gebruikten is het bij hun ook overgekomen dat Toucan nu KPN is.
Ze hadden een heel verhaal waar mijn moeder dus niet tussen kwam. Ze lieten haar gewoon niet aan het woord.
Toen zeiden ze van Toucan dat ze eerst een folder met info zouden sturen dan kon ze het doorlezen en ze nog een keer terug zouden bellen binnen 8 dagen want zolang had ze tijd om dit te bekijken.
Nu krijgen ze gisteren de brief waarin staat dat ze hun welkom heten als klant. Ze kunnen binnen 8 dagen het nog afzeggen maar dat hun ook vóór die 8 dagen eerst nog bellen om een datum door te geven wanneer ze overgezet zullen worden? Nu blijkt uit die brief dat ze gelijk al overgezet zijn?
Wat me nog meer verbaasd is dat de brief op 23 mei staat en ze de brief gisteren 31 mei hebben gekregen, dat zijn dus al 8 dagen... !!!!
Mijn ouders hebben gelijk gebeld en gezegd dat ze daar niet van gediend zijn en het willen afzeggen omdat ze het zo niet begrepen heeft... na een heel gedoe kon het maar dan moest ze zelf maar de KPN bellen en hun weer aanmelden...
Dat heeft ze ook nog gedaan maar daar was een storing maar de KPN medewerker kon wel zien dat ze gelijk overgezet zijn.
Nu moet ze tot de storing verholpen is 1655 voor de tel.nr. gebruiken omdat ze anders via Toucan belt.
Ik vind dit niet kunnen om mensen op zo'n manier te behandelen om zo aan je klanten en zeker geld te komen want het kost nogal wat telefoontjes ook om er weer af te komen en alles opnieuw te veranderen.
Is er niet ergens iets waar je dit neer kan leggen?
Re: Toucan
Geplaatst: 01 jun 2006 11:53
door jenske
hoi hoi
zoals u het beschrijft is het dus ook ons overkomen daarom heb ik dit forum gestart
maar een medewerker van de kpn heeft ons een telefoonnummer gegeven daar kunt u u zelf weer aanmelden bij KPN
en dan is het binnen 24 uur geregeld
het nummer is 0800-1273
groetjes H.Janssen
Re: Toucan
Geplaatst: 08 sep 2006 00:48
door flacon
ik ben ook gebeld door toucan,goedkope tarieven blablabla, mijn kosten liggen voor namelijk in de oekraine en rusland okee ik heb intrese , ik heb er bij gezegd als het niet klopt wat ze mijn vertelde
ik geen klant zou worden, geen probleem, dus wel, ten eerste
de tarieven waren 40 tot 50 PROCENT HOGER dan wat wat ik bij mijn
oude provider betaalde dus ik de volgende dag gebeld dat ik af zag
om klant te worden dus ruim binnen de 8 dagen einde verhaal zou je zo zeggen, dus niet ben gewoon over gezet, ik weer bellen,werk niet
wel meteen weer aangemeld bij mij oude provider,kreeg natuurlijk
wel een rekening,dit bedrag laten terug halen door de postbank, de postbode heeft inmiddels een hernia van alle aanmaningen,
2 tot 3 per week, een bij komend probleem is dat als ik het factuur
bedrag betaal in ik weer op het net werk wordt aangemeld dat wil ik dus nietm bellen help niet, schrijven ook niet geen antwoord,
ben er inmiddels flink ziek van wie weet raad
Re: Toucan
Geplaatst: 08 sep 2006 12:28
door jenske
dit zijn echte toucan streken zouden ze wel tevreden klanten hebben ?
ik kan je met je probleem niet echt helpen wel kun je naar betalen van de rekening met dit nummer controleren bij welke provider je bent en eventueel je gelijk terug zetten naar je oude provider 0800-1273
groetjes jenske
Re: Toucan
Geplaatst: 08 aug 2007 20:42
door huubjes
wil je van Toucan af is het erg moeilijk om contact te krijgen.
Op de website is geen tel nr en geen email adres.
Eindelijk heb ik het nummer 0800-0071
at your service
Re: Toucan
Geplaatst: 08 aug 2007 21:02
door caruso
Daar zal men je dankbaar voor zijn, laatste bijdrage is ELF maanden oud! Denk dat ze zelf al een oplossing hebben bedacht.....
Welterusten!
Re: Toucan
Geplaatst: 15 aug 2007 18:50
door mrtelecom
toucan is toch overgenomen door freetel?
Re: Toucan
Geplaatst: 30 nov 2009 11:17
door sander191275
Goedemorgen,
Kan iemand mij aub helpen ik heb mijn belkosten via toucan dat is volgens mij hetzelfde als freetell, nu klopt er naar mijn inziens een rekening niet en wil ik contact hebben met toucan/freetel.
ik heb gebeld , gemaild, brief geschreven maar nergens word op gereageerd.
kan iemand mij helpen
Re: Toucan
Geplaatst: 06 dec 2009 16:34
door Fred50
Zie mijn bericht hieronder
Re: Toucan
Geplaatst: 06 dec 2009 17:37
door Fred50
Je kunt bij Freetel/Toucan via internet inzicht krijgen in je facturen. Je kunt daartoe een mail zenden aan
[email protected] . Daar staat overigens geen specificatie van alle gesprekken die je via hen hebt gevoerd. Dus echt inzichtelijk is het niet. Bovendien is mij overkomen dat ze een rekening over de maand oktober pas incasseren in december. En dat is ook verwarrend. Kortom, reden om alert te blijven en goed in de gaten te houden wat je belgedrag is.
Re: Toucan
Geplaatst: 29 jul 2010 11:09
door Johan W.
Dat nummer 0800-0071 bestaat niet meer, dus opzeggen op die manier kan niet. Weet iemand een ander nummer waar je kunt opzeggen. Ok ik doe het ook schriftelijk maar daar heb ik weinig vertrouwen in.
Iemand anders gaf nummer 0800-1273 op, maar dat is alleen maar als je over stapt naar KPN gaat maar dat werkt wel heel makkelijk. Ikwil echter van Toucan af en hun telefoon is onbereikbaar, klantenservice per email reageert niet, hun adres op de factuur en het faxnummers dateren van jaren geleden, dus wie het weet mag het zeggen.
Re: Toucan
Geplaatst: 16 sep 2010 11:14
door Milispec
Niet meer uit kunnen bellen.
Wij worden sinds 2 dagen gek gebeld door mensen met mobiele nummers die de Fa. Toecan proberen te bereiken omdat ze niet meer kunnen bellen.
Blijkbaar heeft op eerdere correspondentie een telefoonnummer gestaan dat sinds begin dit jaar aan ons bedrijf is afgegeven. 010-4400981, dit is dus niet Toecan!!!Het zou fijn zijn als iemand op dit Forum een telefoonnummer zou kunnen plaatsen dat hoort bij de firma Toecan. Een 0800 of 0900 nummer zou niet meer te bereiken zijn. Bij voorbaat dank!
Milispec International b.v.