LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door scully1 »

Beste Nuhely70,

Zou je misschien wat meer informatie kunnen verstrekken mbt de vorm
en de rente van de lopende hypotheek. Tevens ben ik benieuwd naar de naam van de adviseur, want ik bemiddel regelmatig in vacatures van hypotheekadviseurs en kom de DSB ook tegen en heb daardoor de nodige connectie's.

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door nuhely70 »

wij hebben nu een rente van 4,4 hij was 3,1 ik weet dat hij Robert de vries heet en werkt nu bij een andere bank
groetjes

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door tasja71 »

Mijn zwager heeft zijn hypotheek in de beginjaren van DSB overgesloten. Als het mogelijk was wilde hij ook wat extra geld overhouden voor andere zaken. Geen probleem.

Zo'n anderhalf jaar geleden is hij nog eens goed naar de informatie gaan kijken, want DSB biedt voornamelijk korte looptijden en die liep bij hem bijna af.

Wat bleek;
Door deze "prachtige" hypotheek had hij nu een enorme onderwaarde op zijn huis.

Gelukkig heeft hij zijn huis verkocht en heeft hij een huis kunnen kopen wat over een tijdje flink meer waard is (van krot tot droomhuis, zullen we maar zeggen), maar anders had hij goed in de ellende gezeten!

Zelf zitten we ook met een kleine onderwaarde op ons huis. Gelukkig zijn we zo slim om niet met DSB, Frisia, Postkrediet etc. in zee te gaan, mede door de informatie op TV en internet. Maar ik kan me voorstellen dat er nog steeds mensen intrappen. Het is zo aantrekkelijk, maar het kan de rest van je leven kapot maken!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Wat bleek;
Door deze "prachtige" hypotheek had hij nu een enorme onderwaarde op zijn huis.
Ja, lijkt me logisch. Je schrijft zelf:
Als het mogelijk was wilde hij ook wat extra geld overhouden voor andere zaken.
Als bovenop je wat je echt voor je huis nodig hebt nog geld gaat bijlenen voor andere leuke dingen, dan is het toch logisch dat je hypotheekschuld hoger is dan de waarde van je woning?

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bergie »

[
b]Als bovenop je wat je echt voor je huis nodig hebt nog geld gaat bijlenen voor andere leuke dingen, dan is het toch logisch dat je hypotheekschuld hoger is dan de waarde van je woning?
Ja hoor, DSB adviseur SJZ
Ga vooral zo door.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zeg gewoon de waarheid, kun je daar niet tegen?

Heeft trouwens niks met DSB te maken, als je bij de Rabobank extra geld bij leent kan je hypotheekschuld ook hoger worden dan de waarde van je huis. Of bij de ABN-Amro, of bij de SNS-bank, maakt niks uit.

En als je dit forum langer volgt weet je trouwens dat ik niks met DSB te maken heb, dat ik nog nooit 1 euro bij ze geleend heb en dat ik nooit iemand aanraad om zaken met DSB te doen.

Maar ja, de waarheid is kennelijk te hard voor je.

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door tasja71 »

Ho! Het gaat hier om woningverbetering. Keuken, badkamer...

Maar als een adviseur je meer leent dan je eigenlijk zou kunnen lenen. Als ik een huis van 3 ton wil kopen, dan zeggen de meeste banken: "Eh, mevrouw... dat gaat niet met wat u verdient." Dat zou elke weldenkende adviseur zeggen.

En dan niet zeggen dat je zelf wel zo'n beetje weet wat je kunt lenen (of het verhaal dat daar op internet tooltjes voor zijn). Als adviseur moet je de mensen niet meer verkopen dan ze kunnen betalen. Zo simpel is het.

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door marjal »

Tasja beter is zelf te denken en adviseurs willen alleen maar verdienen aan je.

Blijf altijd baas over je eigen beurs en doe geen dingen, die boven je stand zijn :shock:

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bergie »

Heeft trouwens niks met DSB te maken, als je bij de Rabobank extra geld bij leent kan je hypotheekschuld ook hoger worden dan de waarde van je huis. Of bij de ABN-Amro, of bij de SNS-bank, maakt niks uit.
Geen enkele hypotheeknemer, behalve de DSB met haar vele koppelverkoop producten, verstrekt hypoteken hoger dan 125% van de executiewaarde. De DSB gaat maar liefst tot 160%, om de door koppelverkoop aangesmeerde producten in de som van de hypotheek mee te financieren. De DSB gaat over lijken om haar doelstelling gerealiseerd te krijgen. Zorgplicht komt in haar vocabulair abosoluut niet voor. Een betere benaming als bloedzuigers kan ik de DSB op dit moment niet toedichten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Geen enkele hypotheeknemer, behalve de DSB met haar vele koppelverkoop producten, verstrekt hypoteken hoger dan 125% van de executiewaarde.
En wanneer verlies je je naiviteit en mag je in de echte wereld komen wonen?

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door tasja71 »

Tasja beter is zelf te denken en adviseurs willen alleen maar verdienen aan je.
Blijf altijd baas over je eigen beurs en doe geen dingen, die boven je stand zijn
Duh...
Kijk, je koopt een huis om erin te wonen. Toch? En je wil dat het naar je zin is. Nog steeds gelijk, toch? Dat doe je niet alleen met je meubels; ook keuken en/of badkamer tellen daarin mee.

Als een hypotheekverstrekker dan zegt dat het mogelijk is, dan ga je ervan uit dat hij er verstand van heeft. Dus neem je wat extra geld mee om te verbouwen. Dat doen de meeste mensen.

Even een quote van mezelf:
Mijn zwager heeft zijn hypotheek in de beginjaren van DSB overgesloten.
Het gaat hier dus niet om mijn huis. Maar goed, dan nog.

Als je dan vervolgens je huis niet kwijtraakt voor de prijs die nodig is om je hypotheek af te betalen, dan zit je dus met ellende. Gelukkig heeft hij het op kunnen lossen, maar er zijn zoveel mensen in deze ellende getrapt die er wellicht nooit meer uitkomen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Kijk, je koopt een huis om erin te wonen. Toch? En je wil dat het naar je zin is. Nog steeds gelijk, toch? Dat doe je niet alleen met je meubels; ook keuken en/of badkamer tellen daarin mee
Ja, en die oude keuken was natuurlijk niet mooi. Slopen, een duurdere en lenen. Badkamer is ook niet naar wens, dus weer slopen, weer lenen, lenen.

Maar na al dat lenen komt betalen. Na lenen, lenen komt betalen, betalen. En uiteindelijk is het lenen lenen lenen, betalen betalen betalen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Laurent »

wat een duidelijk verhaal?

Na niet betalen komt de deurwaarder of de rechter, de gemeenschap is er maar mooi klaar mee. :?: :arrow: :(

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door tasja71 »

Nou nou, wat een negatieviteit zeg. Als ik een huis kocht met een huurkeukentje, dan zou ik er ook een nieuwe inzetten.

Maar goed, daar gaat het onderwerp niet over. Als je voor het eerst een huis koopten je krijgt een aantal aanbiedingen, waarvan DSB het best past bij je wensen, dan gaan sommige mensen daarmee in zee. Dom? Ja, maar niet ondenkbaar.

Helaas zijn er nog steeds mensen die niet op de hoogte zijn van de ellende die je je met DSB op de hals haalt.

Trouwens, niet iedereen die met DSB in zee gaat komt zodanig in de problemen dat er niet meer betaald kan worden. Sommige mensen verhuizen en komen met hun nieuwe huis wel uit de ellende. Het zijn er echter nog steeds te weinig.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Als ik een huis kocht met een huurkeukentje, dan zou ik er ook een nieuwe inzetten.
Wat is een huurkeukentje? Een keuken zoals die in een huurhuis zit? Wat is daar mis mee? 50% van de bevolking leeft met zo'n keuken.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Petra12 »

... en betekent dat dan ook dat die 50% van de bevolking ook automatisch gelukkig is met die huurkeuken? Die keuken zit er doorgaans alleen maar in omdat dat wel zo goedkoop is voor de huisbaas!

Zoals zo vaak ligt de DSB-kwestie niet zwart-wit.

Enerzijds zijn er de DSB-"adviseurs" die misbruik maken van hun voorsprong aan kennis ten opzichte van de gemiddelde consument. Het is dan niet zo moeilijk om iemand allerlei extra onnodige verzekeringen in zijn maag te splitsen of om allerlei trucs uit te halen met het rentepercentage. Het is laag van zo'n "adviseur" om moisbruik te maken van zijn kennis om de klant datgene te verkopen dat hem het meeste provisie oplevert. En niet alleen DSB maakt zich hier schuldig aan, ook zogenaamde onafhankelijke tussenpersonen hebben hier een handje van!

Anderzijds is er de naieve consument die wel dagen achtereen besteedt om een nieuwe auto of keuken te kopen, maar die zijn hypotheek op een achternamiddag geregeld wil hebben. Die geen moeite wil doen om zich in de stof te verdiepen, geen moeite wil doen om een second opinion te vragen bij een andere hypotheekboer. Terwijl het gaat om een van de grootste financiele beslissingen in je leven!

En dan heb je nog de mensen met een plaat voor hun hoofd. Zo iemand als Suzie van een aantal maanden geleden op dit Forum, die gaat gewoon op de blauwe ogen van de DSB-meneer af en wil vervolgens op dit forum de bevestiging krijgen dat ze een goede beslissing heeft genomen. Ze is vantevoren uitgebreid gewaarschuwd, maar dan toch als een lemming de afgrtond in willen storten. Voor dat soort mensen heb ik weinig sympathie.

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door marjal »

Petra 12 het gaat er niet om wat jij denkt..mensen in hun waarde laten , is voor jou een onbekend terrein blijkbaar :shock:

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Petra12 »

Marjal, als je de threads van Suzie zou lezen, dan zal je opvallen dat:

1. Suzie eerst van alles en nog wat vraagt over de werkwijze van DSB
2. Ik, en anderen met mij, Suzie tot indentreure hebben gewaarschuwd voor de schurken van DSB
3. Ik vooral heb geroepen dat ze tijdens het "adviesgesprek" (lees: verkooppraatje) NIETS moet tekenen., maar moet vragen of ze de papieren mee kan krijgen ter bestudering. Dan kan ze altijd nog aan een onafhankelijke derde vragen of het allemaal wel kosjer is
4. Suzie zich toch tijdens het "adviesgesprek' laat omkletsen door de meneer van DSB en van alles tekent tijdens het gesprek
5. Suzie vervolgens in verschillende postings op deze site niet eens vraagt of ze hier wel verstandig aan heeft gedaan, maar meer een soort bevestiging zoekt van dat het DSB-mannetje wel te vertrouwen zou zijn

Kijk eens, hoe naief kun je zijn? Suzie is zo enorm gewaarschuwd, dat ik echt geen medelijden met haar heb als ze nu over een jaartje op dit forum komt uithuilen dat DSB haar heeft beetgenomen.

Een ander verhaal geldt voor mensen die door DSB zijn misleid zonder dat ze vantevoren zijn gewaarschuwd, zoals er in deze thread een aantal voorbeelden zijn. Zoals gezegd, ook deze mensen hebben nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid en hadden niet zomaar met de eerste de beste hypotheekboer in zee moeten gaan.
Neemt niet weg dat ik me ook kan voorstellen dat deze mensen in een "adviesgesprek" dermate overdonderd worden door het DSB-mannetje, dat ze toch vanalles tekenen zonder te weten waar ze mee akkoord gaan.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Als ex-medewerker van de DSB groep weet ik dat DSB dus ook Frisia, Becam Postkrediet en ga zo maar door maar een ding willen en dat is geld verdienen. Het belang van de klant staat onderaan en het belang van Dirk Scheringa staat bovenaan.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

weet ik dat DSB dus ook Frisia, Becam Postkrediet en ga zo maar door maar een ding willen en dat is geld verdienen.
Tja, da's vrij normaal voor een commercieel bedrijf.

Gesloten