Pagina 1 van 1

Tele2 - weet iemand wat ik kan doen?

Geplaatst: 28 apr 2006 10:54
door lienepien
Ik zie hier op het forum dat er veel mensen zijn die zeer ontevreden zijn over Tele2. Bij mij zijn ze zelfs nog veel verder gegaan dan in de verhalen die ik hier allemaal lees.

In december vorig jaar werd plotseling een bedrag van bijna 120 euro van mijn rekening geschreven, terwijl ik niet eens klant van Tele2 ben. Natuurlijk heb ik ze meteen gebeld (op het bekende 0900-nummer) en de dame in kwestie beloofde nog contact met me op te nemen. Ze adviseerde me ook om het geld niet terug te laten schrijven naar mijn rekening.

Natuurlijk was ik zo stom om haar te geloven, waardoor er in januari opnieuw geld van mijn rekening werd gehaald, ditmaal 150 euro. Dat heb ik meteen terug laten schrijven en bovendien heb ik Tele2 toen laten blokkeren. Het eerste bedrag van 120 euro kon ik echter niet meer terughalen. Daar kwamen nog de kosten van het telefoongesprek (een kwartiertje met een prepaid mobiel naar een 0900-nummer kostte me zo'n 20 euro) bij.

Ik heb Tele2 verschillende malen geschreven en gemaild (gezien de kosten zag ik het niet zitten ze nog eens te bellen, vooral ook omdat zo'n telefoongesprek toch niets oplevert), maar ik heb slechts 1 keer weer een reactie gekregen, waarin gezegd werd dat ze mijn klacht zo snel mogelijk zouden behandelen. Vervolgens gebeurde er weer niets.

Enerzijds denk ik dat ik ze opnieuw zou moeten bellen, omdat dat de enige manier van communicatie is waarbij ik zeker ben van een reactie. Anderzijds ben ik bang dat de kosten dan echt de pan uitrijzen en ik de kosten van de telefoongesprekken niet van ze terug krijg.

Heeft iemand hier een idee of tip wat ik kan doen? Weet iemand waar het kantoor van Tele2 zit? (dan ga ik wel bij ze langs). Ik ben de wanhoop nabij, want alles wat ik ze stuur wordt genegeerd.

Re: Tele2 - weet iemand wat ik kan doen?

Geplaatst: 28 apr 2006 13:05
door Consumentt
Tele2 zit in Groningen.

Als je geen machtiging aan T2 hebt gegeven dan kun je het denk ik wel langer dan de gebruikelijke 30 dagen laten terugboeken. Ik zou even met je bank bellen.

En heb je een rechtsbijstandverzekering?

De kosten die je hebt gemaakt met bellen ed over deze zaak lijkt me ook vrij rechtvaardig dat je die terug kunt eisen van T2.

Re: Tele2 - weet iemand wat ik kan doen?

Geplaatst: 28 apr 2006 13:08
door Lieske1958
Ga b ij een kennis langs met een "normale "telefoon, dan scheelt het in ieder geval in je telefoonkosten ... 8)
De volgende keer gewoon je geld terug boeken, het is tenslotte jouw geld en niet van die telefoniste of wat voor bedrijf dan ook ...

Een adres kan ik via Google niet vinden ....

Succes, lieske

Re: Tele2 - weet iemand wat ik kan doen?

Geplaatst: 28 apr 2006 13:37
door lienepien
Het adres waar ik de post heen heb gestuurd was inderdaad in Groningen: een postbusadres. Is mijn enige optie dan om daar voor die box op het postkantoor te gaan zitten wachten tot iemand hem komt legen? Ik heb namelijk geen adres van een kantoor ofzo.

Ik heb helaas ook geen rechtsbijstandverzekering. Ik vrees dat ik inderdaad maar weer moet gaan bellen. Ik hoop dat dat wat wordt....

Re: Tele2 - weet iemand wat ik kan doen?

Geplaatst: 28 apr 2006 17:21
door Lieske1958
Ja ...., iets gevonden .....
Via de site van KPN (www.detelefoongids.nl)
Adres en een gratis nummer .....

Tele2 Nederland
Kadijk 5
9747AT Groningen

Tel: 0800 1602


Succes, Lieske

Re: Tele2 - weet iemand wat ik kan doen?

Geplaatst: 28 apr 2006 17:27
door westreenen
Je moet even naar de bank daar kunnen ze het wel terughalen

Re: Tele2 - weet iemand wat ik kan doen?

Geplaatst: 02 mei 2006 17:21
door lienepien
Nee, want het was al in december. Als je geld terug wilt halen,kan dat alleen binnen 30 dagen.