Pagina 1 van 3
internetplusbellen KPN
Geplaatst: 30 apr 2006 18:47
door cmc
Sinds 4 weken heb ik nu Internetplusbellen van KPN. Maar al die tijd
werkt mijn telefoon niet meer! Ik heb al voor meer dan 30 euro verbeld
naar de klantenservice 09000244 omdat ik nu mobiel moet bellen (prepaid) Ook heb ik al zo,n 10 e-mails gestuurd. Steeds krijg ik te horen, dat door de drukte ik maar geduld moet hebben! Ik vind 4 weken lang genoeg! Ikbaal van de kwaliteit en service van KPN. Ikzal wel niet de enige zijn![/b]
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 30 apr 2006 18:50
door BvdH
Wij hebben deze problemen ook zucht en prepaid bellen is ook zo duur
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 30 apr 2006 19:58
door AnnePanne
wat voor telefoon heb je dan?
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 01 mei 2006 08:54
door cmc
Ik heb een telefoon van philips TD 6031 heeft het voor internetplusbellen altijd goed gedaan!
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 01 mei 2006 12:44
door queenfan
probeer eens een ander telefoon, mischien een simpele toestel als deze wel werkt ligt het aan het philipstoestel.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 09 mei 2006 09:36
door henkypanky
als ik je een raad mag geven als je contact met planet of het net
of wie dan ook moet hebben bel dan 0800-0407
dit is de storingsdienst van de kpn maar vanhieruit
kunnen ze je doorverbinden met elke afdeling
sucses ermee
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 15 mei 2006 11:44
door linda1
Mijn moeder is ca 1 maand geleden overgestapt op het "geweldige?" internetplusbellen, haar telefoon doet het wel maar het internet ligt er zeer vaak uit.
Geen verbinding met de server of selecteer draadloos netwerk is de kreet.
Er is een download beschikbaar op de site van de KPN speciaal voor mensen met div. problemen met de experiabox die er bij zit en toen dachten we gelukkig laten we dat doen.
Natuurlijk moet iemand anders dit voor je doen want je kunt zelf niet op internet.
Het werkte, 1 week, nu weer hetzelfde probleem.
Alles nagelopen zoals de afstand tussen de box en haar pc maar die is 2,5 meter, alles opnieuw geinstalleerd, geupdate maar alles zonder resultaat.
Toen we op google zochten naar experiabox troffen we een hoop forums waarin mensen hun klachten ventileerde over dit product en blijkbaar is er dus iets mis met de experiabox en KPN weet dit maar geeft de maker Siemens eerst nog de kans om het op te lossen???
Er zijn al mensen die een box van een ander merk hebben gekregen.
Erg triest dat KPN de mensen niet gewoon eerlijke informatie verschaft.
We hebben een mail gezonden naar KPN met klacht en het betreffende telefoonnummer waar e.e.a. betrekking op heeft krijgen we 3 weken later een mail terug, we kunnen uw aanvraag alleen in behandeling nemen als u ons de volgende gegevens toezend, let op ze vragen nu om de adresgegevens????? dus de KPN weet zogenaamd niet het adres wat bij het telefoonnummer hoort???
Tevens wanneer ze hem heeft aangevraagd, ze hebben verdomme zelf de aanvraag verwerkt maar weten niet per wanneer???
Allemaal lulkoek natuurlijk maar ze hebben weer tijd gerekt ten koste van mijn moeder die nu dus al 1 maand met zeer grote regelmaat GEEN internet heeft terwijl ze er wel voor betaald.
Proberen we mijn moeder met haar tijd mee te laten gaan krijgen we dit ik geef ze nog 1 week dan lever ik het hele zooitje in bij de primafoon en sluiten ze de boel maar weer gewoon af, dan gaan we gewoon over op ADSL.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 15 mei 2006 13:26
door Ringo
Hier dus ook nog steeds problemen met IPB.
Afgelopen donderdag alles ontvangen en tot de dag van vandaag doet VOIP etc het nog niet..
Blijkt dat de SIP account nog niet klaar is..
Er werd toen geadviseerd om 2 a 3 dagen te wachten..
Ook na 4 dagen deed het nog niets..
Op dit moment weet de HD niet wanneer het wel zou gaan werken..
De hele overstap van XS4ALL naar IPB was al een slechte start..
KPN had bij XS4ALL op 6 mei aangegeven dat de lijn al overgezet was.
Hierdoor had XS4ALL de diensten al op 7 mei stop gezet..
Op dat moment dus ook geen internet meer..
Vandaag maar even gesproken met de consumentenbond en mochten er veel mensen klachten hebben met IPB of het bekende Mijn KPN word aangeraden om naar de consumentenbond te bellen.
Hoe meer klachten er binnenkomen hoe groter de kans dat de bond een groeps actie kan uitvoeren..
Gr,
Ringo
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 17 mei 2006 19:58
door Anoesjka
Wij hebben al een tijdje ipb en moet zeggen weinig problemen gehad tot nu toe, we waren 1 van de eersten om het uit te proberen. Alleen in het begin even het probleem gehad dat internet weg was voor heel even en sindsdien nooit een probleem meer gehad. Denk dat ze inmiddels ook wel door hebben dat ik me niet van het kastje naar de muur laat sturen door iemand die in een callcenter werkt en dit soort tel moet beantwoorden terwijl ie er niets vanaf weet.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 17 mei 2006 20:22
door queenmum
Wij hebben sinds kort ook InternetPlus Bellen en het werkt heel goed! Supersnel Internet en bellen merk je geen verschil.
Het voordeel is ook (vooral als je tieners hebt) dat je verkeer naar mobiel kunt blokkeren.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 17 mei 2006 21:33
door waterslager
Ook wij hebben sinds kort internetplusbellen en hier werkt het ook goed.
Wat ik tijdens de installatie van de KPN-monteur heb begrepen is; dat indien er zich problemen zouden voordoen met de telefoon, de splitter verwijderd moest worden.
Aangezien hier alles goed functioneert zit deze er bij ons nog in.
Misschien zou dit het probleem kunnen zijn.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 17 mei 2006 23:14
door Ringo
Het punt hier is dat het aan KPN zelf ligt.
Er is nu al ruim 1 week verstreken en blijkt dat de order die eigenlijk al voor de levering van de modem door moet lopen.
Dit is hier dus niet het geval en blijkt dat de order op 10 mei is blijven steken.
Hier zijn ze een paar dagen geleden pas achter gekomen en de order zou alsnog een schop krijgen.
De eerste poging is gisteren gedaan maar mislukt.
Vandaag wederom opnieuw gedaan maar zonder resultaat.
Ze denken er nu aan om maar eens te kijken waarom het proces niet doorloopt alleen weten ze niet wanneer het probleem echt opgelost is.
Dit is dus echt onacceptabel omdat er nu al 7 dagen verstreken zijn na de storingsmelding.
Keer op keer hoor je u word binnen 72 uur terug gebeld wat ik dus niet accepteer omdat ze toch niet binnen die termijn terug bellen.
Misschien mag het product zelf goed zijn als het werkt maar het oplossend vermogen is ver beneden de peil!
Gr,
Ringo
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 18 mei 2006 21:26
door •Marijntjuh•
Ik heb het InternetplusBellen pakket (Esperiabox, splitter enz.) inmiddels in huis maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik die nu direct kan installeren of dat ik moet wachten op een eventuele brief.
Want als ik 'm nu installeer, kan het misschien zo zijn dat je niet kunt bellen + internetten omdat de lijn/verbinding om moet worden gezet naar een Internetplusbellen verbinding. Of is dit alleen op papier zo?
Kan ik direct installeren na ontvangst?
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 19 mei 2006 10:15
door mbakje
Hallo,
Je kunt zodra je de box in huis hebt direct alles aansluiten. Het kan wat aanloopbroblemen geven maar dat is vrij snel opgelost
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 20 mei 2006 20:27
door Moroni
Als je de box binnen krijgt kun je hem direct aan sluiten, wel eerst nog de splitter gebruiken. Dan duurt het zeker nog 14 dagen voordat men geporteerd is, dit kun je controleren door met je telefoon 2 x * in te toetsen en verbinding te maken, hoor je de kiestoon en dat hij overgaat is het nog niet geporteerd. Als je geporteerd bent haal je de splitter weg en gebruik je 1 lijn direct aangesloten op de adslaansluiting op de box.
Binnenkomen in de box gebruik je admin als wachtwoord die je wel moet veranderen. Tot op dit moment is er een achterstand met mijn internetomgeving op mijn kpn. Ze zijn er druk mee bezig.
Wel heeft men enig technisch inzicht nodig om bv draadloos te kunnen internetten, je hebt daar voor niet echt de meegeleverde usb gigaset nodig.
Bij de helpdesk mogen ze je niet vertellen hoe dat moet maar ze kunnen wel een tip geven. Deden ze bij mij ook, en werkt perfect.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 20 mei 2006 20:36
door Moroni
Bij de eerste keer aansluiten moet men wel eerst 2 aansluitingen gebruiken maar dat staat wel in de omschrijving. Dan wachten op de brief van de kpn met een aantal gegevens. Dan lukt het wel, ging bij mij in 1 keer goed.
Heeft men problemen met mail ophalen dan de firewall uitzetten van norton, later na een paar dagen gewoon weer inschakkelen. Dan doet hij het weer.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 20 mei 2006 20:38
door Moroni
Bij de eerste keer aansluiten moet men wel eerst 2 aansluitingen gebruiken maar dat staat wel in de omschrijving. Dan wachten op de brief van de kpn met een aantal gegevens. Dan lukt het wel, ging bij mij in 1 keer goed.
Heeft men problemen met mail ophalen dan de firewall uitzetten van norton, later na een paar dagen gewoon weer inschakkelen. Dan doet hij het weer.
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 21 mei 2006 08:16
door s i m o n e
Ik heb al bijna een jaar ipb en ben zeer tevreden. Ik heb alleen de eerste twee weken problemen gehad maar ben daarvoor ruim gecompenseerd: Ik heb tot november geen abonnementskosten en gesprekskosten hoeven betalen en heb EUR 50,= tegemoedkoming in de extra gemaakte kosten ontvangen!
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 21 mei 2006 10:46
door skippy
afgelopen weken heb ik ook weer een paar internet plus bellen aangesloten,bij 1 van deze werkte de telefoon na een week niet meer
even de expiriabox resetten en daana totaal geen problemen meer
Re: internetplusbellen KPN
Geplaatst: 22 mei 2006 20:00
door kulvh00
Volgens mij zijn de meeste problemen met de experiabox met de mensen die van ISDN kwamen, er zijn namelijk 2 experia-boxen in omloop. De SX551 (ex-analoog) en de SX552 (ex-ISDN) mensen. Ik hoor bij de SX552 groep, regelmatig gekraak op de lijn en dat een van de twee onverstaanbaar is voor de ander. Het treed echter vooral op tussen 11:00 uur en 14:00 uur.
De SX551 experiabox is wel bereikbaar via 192.168.2.1 (intypen in internet explorer of firefox/mozilla) en de SX552 nog steeds niet.
Met het internet nog nooit problemen gehad. Op de testsites van de snelheid lijkt de snelheid gemiddeld, maar ga maar eens iets groots downloaden en dan zie je dat je snelheid uitstekend is (ik heb de 3000/512 variant en die werkt op internet-gebied uitstekend)
Heeft iemand gelijke ervaringen ?
(ik ben vooral in de telefoniekant geinteresseerd, KPN belt wel om de week of er nog problemen zijn, maar er zit geen progressie in)