LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reistijd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
pavosja
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2006 19:52

reistijd

Ongelezen bericht door pavosja »

onze 8 dagen geboekte vakantie komt uiteindelijk op 6 dagen uit, omdat ik vroeg geboekt hebt, zou het niet beter zijn om zo laat mogelijk te boeken (want vroegboeken is ook voordeel voor de touroperator) als je laat boekt zijn de vliegtijden meestal al bekend, en hoe meer mensen laat boeken des te goedkoper worden de reizen.
dat merk je nu er minder mensen naar turkije boeken.
de reisorganisaties geven nog net geen ngeld toe om daar nar toe te gaan.
wij gaan in september weer op vakantie , maar ik boek dus voorlopig niks, eerst eens proberen om zo laat mogelijk te boeken :D

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Laurent »

8 dagen is in praktiij altijd 6 dagen en 7 min of meer overnachtingen.

De vluchten naar Turkije worden gecombineerd ivm het laten vervallen van 50% van de vluchten tov het vorig jaar.

Kenissen zijn net terug uit Turkije, de hotels worden nu gevuld met Russen en Turken tegen half geld, zij gaan er nooit meer naar toe..

pavosja
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2006 19:52

Re: reistijd

Ongelezen bericht door pavosja »

wij zijn net terug van grancanaria en de vorige keren dat we daar geweest zijn hadden we altijd n vroege vlucht heen en n late terug,misschien omdat we nu over eindhoven (met n tussenlanding terug op maastricht) die ongunstige tijden hadden, of toch de touroperator(neckerman) die in hotel eugenia heel veel kamers heeft, die kamers toch 2 keer per dag kan vullen!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: reistijd

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
---------------------------------------------------------------
wij gaan in september weer op vakantie , maar ik boek dus voorlopig niks, eerst eens proberen om zo laat mogelijk te boeken
---------------------------------------------------------------

Mijn ervaringen zijn dat je in het voorseizoen wel last minute kan boeken maar dat het voor september nog wel is moeilijk is om een goede lokatie te vinden.
Vooral als de zomer bagger is geweest in Nederland kan dit wel is moeilijk zijn omdat dan veel mensen nog wat nazomerzon willen pakken.
Dan zijn de laatste 2 weken september 1e week oktober de beste tijd qua weer in Turkije.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: reistijd

Ongelezen bericht door G7 »

En ben je uitgekeken op Turkije, dan is het in de maanden september en oktober, ook nog heel goed toeven qua weer, in Spanje, Giekenland en wat dacht je van Portugal.

pavosja
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2006 19:52

Re: reistijd

Ongelezen bericht door pavosja »

zal waarschijnlijk zakhyntos of rhodos worden.
weet allen nog niet welke org.
dacht sunweb maar hoorde dat die wer veel overboekingen hebben,
als iemand er ervaring mee heeft hoor ik t graag

Enrico2
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2006 19:31

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Enrico2 »

Vroeg of laat boeken maakt dus niks uit!
Bij ons precies hetzelfde. 3 weken geleden geboekt naar Gran Canaria met Jiba voor een meivakantie. Bij hen staan de vluchttijden gewoon op de site.
Vluchttijden zijn uiterst gunstig. 's morgens vroeg heen en 's avonds laat weer terug. Prachtig toch? Nog over gebeld met Jiba en ja die tijden klopten.
Nu krijg ik de reisbescheiden en wat zie ik? Vertrek heen 's avonds laat en terug 's morgens vroeg. Het scheelt ons dus 2 dagen vakantieplezier en een hoop voorpret, want die is ook weg!
Hun reactie is dat dit gewoon mag volgens de ANVR. Je kunt aan dit soort praktijken dus niks doen als consument. Wij voelen ons behoorlijk bedrogen en boeken dus echt nooit meer bij JIBA.
Overigens was in ons geval de beloofde vlucht niet eens vol. Die is bij Transavia nog gewoon te boeken.
Volgend jaar weer lekker met de auto naar Frankrijk!

pavosja
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2006 19:52

Re: reistijd

Ongelezen bericht door pavosja »

dan wordt t dus echt n last minute
, paar dagen van te voren boeken,dan zullen de vluchttijden toch wel vaststaan.
ik sprak iemand die bij sunweb geboekt had, die had dus wel geluk want dat was echt smorgens aankomen en savonds laat vertrekken.
het zou zo moeten zijn dat degene die smorgens of savonds aankomen zo ook weer vertrekken,dat zou terecht zijn, dan betaalde iedereen evenveel

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Laurent »

Meestal werkt het ook zo,

van de 8 dagen moet je er 7 overnachten, anders kun je daggeld terug vorderen, lees de kleine letters.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: reistijd

Ongelezen bericht door G7 »

@pavosja: Ik geef je groot gelijk. Boek gewoon een last minute. Als je weg wil, kom je weg!

Wij zijn ooit met Sunweb naar Mallorca geweest en dat was super.

Maargoed, vorig met Corendon mee geweest, ook super. Met Transavia i.p.v. Onur en hele mooie tijden. s,Morgens vroeg weg en s,avonds laat terug.

Ik laat me altijd maar verrassen. Het is toch vakantie. 8) 8)

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: reistijd

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
----------------------------------------------------------
paar dagen van te voren boeken,dan zullen de vluchttijden toch wel vaststaan.
---------------------------------------------------------

Hoeft niet speciaal zo te zijn.
Soms moet je de vliegtickets nog aan de bali krijgen.
Er word dan op het laatste moment pas gekeken hoe de zaken in te delen bij de vliegmaatschappijen en is er geen tijd de tickets nog op te sturen.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: reistijd

Ongelezen bericht door FG1 »

Een eventueel vluchtschema is altijd onder voorbehoud van wijzigingen en dat is geldt ook voor de luchtvaartmaatschappij. Indien men ongeveer 3 weken voor vertrek boekt en de tijden zijn bekend, dan mag je er vanuit gaan dat deze tijden ook zo blijven. Maar dan nog zijn de tijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen

Reizigers denken vaak dat de reisorganisatie dit zo plant. Helaas kan de reisorganisatie hier niets aan doen. Uiteindelijk worden vluchttijden ingedeeld door de luchthaven in overleg met de luchtvaartmaatschappij.

En wie niet met een chartervlucht wil vliegen, dan kan er altijd een lijnvlucht geboekt worden. Maar dan ben je wel wat meer kwijt....

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Laurent »

De vlieghaven regelt echt niet het cancellen van vluchten, de reisburo,s hebben massaal de vluchten naar Turkije af besteld bij de chartermij.

Deze chartermij voegen elke dag half lege vliegtuigen om naar een vol vliegtuig, vandaar de wisselende vliegtijden, uiteraard blijft het reisburo eind verantwoordelijk voor het door hun verkochte reispakket.

Enrico2
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2006 19:31

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Enrico2 »

Even een reactie op de reactie van FG2. Prima dat de vluchttijden onder voorbehoud zijn. Bij ons ligt het echter anders.
Er wordt geadverteerd door Jiba met bepaalde vluchttijden van een lijnvlucht. Bij navraag bij Jiba worden die door hen bevestigd. Als je dan gaat boeken krijg je daarna ineens een andere vluchttijd op je tickets. Een vluchttijd die zo slecht is dat als men dat vantevoren zou vermelden er door niemand geboekt zou worden. (zeker door ons niet!). Het probleem is dat je je definitieve tijd pas te horen krijgt nadat je alles betaald hebt.
De consument wordt hier met OPZET om de tuin geleid om ongunstige vluchten te verkopen.
Het erge aan het hele verhaal is ook nog eens dat wanneer ik opnieuw bel met Jiba om een nieuwe vlucht te boeken mij OPNIEUW de gunstige situatie wordt voorgespiegeld, terwijl mij gisteren al is gezegd dat die vlucht vol zit. (Overigens kan ik hem rechtstreeks bij Transavia nog gewoon boeken).
Wij voelen ons gewoon bedrogen door Jiba!

[/quote]

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Laurent »

en toen??? Jiba gecanceled

pavosja
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2006 19:52

Re: reistijd

Ongelezen bericht door pavosja »

dan wordt je echt genept als ze er nog mee adverteren dat is consumentenbedrog (radar!) zeker een goede reden om te annuleren,
hier winnen ze toch geen klanten mee.
maak er een melding van bij radar want daar moet toch meer aandacht aan geschonken worden
ze denken toch maar iedereen te kunnen beduvelen, te gek voor woorden

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Zarine »

De vlieghaven regelt echt niet het cancellen van vluchten, de reisburo,s hebben massaal de vluchten naar Turkije af besteld bij de chartermij.

Deze chartermij voegen elke dag half lege vliegtuigen om naar een vol vliegtuig, vandaar de wisselende vliegtijden, uiteraard blijft het reisburo eind verantwoordelijk voor het door hun verkochte reispakket.
Meneer Laurent u gaat weer eens kort door de bocht....bovenstaande gebeurt, maar in misschien 10% van de gevallen......

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: reistijd

Ongelezen bericht door hharteman »

Dat is ook een van de redenen waarom ik nooit 8 dagen boek.
Ook diverse keren meegemaakt dat het er maar krap 6 waren en dat is net iets te weinig.
Ik probeer tegenwoordig 11 of 15 dagen te boeken.
Na een dag of 10 heb ik het meestal wel gezien.
Helaas wordt 11 dagen niet zo heel veel aangeboden of het prijsverschil tussen 11 en 15 dagen is dusdanig klein dat je beter voor 15 dagen kan gaan.
En Laurent heeft wat betreft voor en naseizoen wel degelijk gelijk wat betreft het samenvoegen van vluchten.
Het vervelende is dan ook dat je tussenlandingen krijgt of je planned Eindhoven en dat word dan Amsterdam met de terugreis waarna je met de bus naar Eindhoven gebracht word.

*Sara*
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:05

Re: reistijd

Ongelezen bericht door *Sara* »

Het zijn niet de reisbureau's die daaar voor zorgen, maar de touroperators. Reisbureau's hebben bijna nergens invloed op. Ze zijn alleen een tussenkanaal

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: reistijd

Ongelezen bericht door Laurent »

Het zijn niet de reisbureau's die daaar voor zorgen, maar de touroperators. Reisbureau's hebben bijna nergens invloed op. Ze zijn alleen een tussenkanaal, Voor mij maakt dat geen verschil : Reisburo.s of touroperators, degene waar je aan betaalt is eind verantwoordelijk voor de juiste gang van zaken.

Gesloten