Problemen met Menzis
Geplaatst: 30 apr 2006 22:12
Ik heb al een tijdje problemen met mijn zorgverzekering Menzis. Het gaat over de terugbetaling van de no-claim en over het feit dat ik vorig teveel premie betaald heb omdat ik particulier verzekerd geweest zou zijn.
Het begon allemaal eind vorige maand toen ik eens belde waarom ik nog steeds geen bericht ontvangen had over de terugbetaling van de eventuele no claim. Na de eerste keer gebeld te hebben werd mij verteld dat ik vorig jaar particulier verzekerd zou zijn. Ik dacht dit kan absoluut niet en heb uitgelegd dat ik maar een jongen van 19 jaar ben en gewoon werkte en nooit boven die grens van het ziekenfonds kon komen. En ook had ik geen studentenverzekering.
Ik diezelfde avond nogmaals gebeld om het geheel nogmaals uit te leggen dat er waarschijnlijk iets fout gegaan is bij Menzis, maar op dat moment brak de eerste twijfel aan. De medewerker beweerde tegen mij dat ik nu doelbewust de boel aan het oplichten was om toch mijn no-claim terug te mogen ontvangen. Ik werd hier uiteraard boos om en heb me daarna stevig verbaal geuit maar ik werd absoluut niet netjes behandeld. Na deze aanvaring zou ik premieteruggave formulieren thuisgestuurd krijgen. Deze moest ik samen met mijn jaaropgave naar hun toe verzenden met de stempels van de werkgevers en dan zou ik alsnog in aanmerking komen voor no claim en premieteruggave en een rekening die ik nog had liggen van een huisarts. Binnen 3 a 4 weken zou ik dan bericht thuis ontvangen.
Nadat ik de formulieren binnen enkele dagen thuis ontvangen had heb ik ze netjes en zo snel mogelijk ingevuld en 30 Maart naar hen opgestuurd. Naar 4 weken wachten en nog steeds niet gehoord te hebben, besloot ik afgelopen vrijdag nog maar eens te bellen. Na veel telefonisch wachten werd ik eindelijk geholpen, de medewerker had naar lang zoeken mijn formulier gevonden, maar van het gesprek eerder die maand was niets meer terug te vinden.
Tot mijn stomme verbazing vertelt de medewerker dat ik al mijn formulieren netjes had ingevuld maar dat ik niet de jaaropgaves moes gaan opsturen maar alleen mijn week opgave. Dan pas zou ik in aanmerking voor eventuele premieteruggave, en dat ik niks gehoord dat had te maken met het feit dat het veel langer kon duren dan 3 weken. Maar geen enkele werkgever kan weekoverzichten afgeven, en het rare is dat de andere collega van haar vertelde dat jaaropgaven voor premieteruggave voldoende waren. En op de jaaropgaves staat alles bij elkaar opgeteld wat op de weekopgaves staan. Ik dat allemaal verteld dat ik fout was ingelicht door die andere medewerker, maar daar kon zij ook niets aan doen, en dat ik gewoon pech heb. En dat ik alleen word geholpen als ik alle weekoverzichten toestuur. Ze vroeg ook met welke collega ik gesproken had, maar dat wist ik niet, en ik zei ook van, zijn jullie allemaal aparte BV’tjes ik bel toch met Menzis en die moet 1 geluid laten horen.
Maar helaas kan mijn werkgever die met moeite leveren dus ik ben bang dat ik ongeveer 400 euro niet terug ga krijgen en dat is toch verdomd lekker als student. Ik krijg nu een klachtenformulier toegestuurd en daar kan ik het gehele verhaal op uitleggen. Maar wat ik kan het beste doen? Gewoon opgeven of gewoon de strijd doorzetten, want hun doel is natuurlijk dat ik opgeef zodat ze niet hoeven uit te betalen. Maar mijn gevoel zegt dat ik door moet strijden, en dat ga ik dus doen. Maar alle weekoverzichten te krijgen is zwaar vervelend.
Dus om alles samen te vatten: Ik ben vorig jaar particulier verzekerd geweest terwijl ik ziekenfonds had moeten zijn(Op je negentiende particulier kan niet), Ik heb foute informatie van hun ontvangen, Ik moet nu weekopgaves gaan toesturen,en ik ben zeer asociaal behandeld door Menzis vooral door hun medewerkers.
Ik hoop echt dat jullie hier iets aan kunnen doen.
Alvast vast ontzettend bedankt!!!!.
Vriendelijke Groet.
Arjan Koenders
Het begon allemaal eind vorige maand toen ik eens belde waarom ik nog steeds geen bericht ontvangen had over de terugbetaling van de eventuele no claim. Na de eerste keer gebeld te hebben werd mij verteld dat ik vorig jaar particulier verzekerd zou zijn. Ik dacht dit kan absoluut niet en heb uitgelegd dat ik maar een jongen van 19 jaar ben en gewoon werkte en nooit boven die grens van het ziekenfonds kon komen. En ook had ik geen studentenverzekering.
Ik diezelfde avond nogmaals gebeld om het geheel nogmaals uit te leggen dat er waarschijnlijk iets fout gegaan is bij Menzis, maar op dat moment brak de eerste twijfel aan. De medewerker beweerde tegen mij dat ik nu doelbewust de boel aan het oplichten was om toch mijn no-claim terug te mogen ontvangen. Ik werd hier uiteraard boos om en heb me daarna stevig verbaal geuit maar ik werd absoluut niet netjes behandeld. Na deze aanvaring zou ik premieteruggave formulieren thuisgestuurd krijgen. Deze moest ik samen met mijn jaaropgave naar hun toe verzenden met de stempels van de werkgevers en dan zou ik alsnog in aanmerking komen voor no claim en premieteruggave en een rekening die ik nog had liggen van een huisarts. Binnen 3 a 4 weken zou ik dan bericht thuis ontvangen.
Nadat ik de formulieren binnen enkele dagen thuis ontvangen had heb ik ze netjes en zo snel mogelijk ingevuld en 30 Maart naar hen opgestuurd. Naar 4 weken wachten en nog steeds niet gehoord te hebben, besloot ik afgelopen vrijdag nog maar eens te bellen. Na veel telefonisch wachten werd ik eindelijk geholpen, de medewerker had naar lang zoeken mijn formulier gevonden, maar van het gesprek eerder die maand was niets meer terug te vinden.
Tot mijn stomme verbazing vertelt de medewerker dat ik al mijn formulieren netjes had ingevuld maar dat ik niet de jaaropgaves moes gaan opsturen maar alleen mijn week opgave. Dan pas zou ik in aanmerking voor eventuele premieteruggave, en dat ik niks gehoord dat had te maken met het feit dat het veel langer kon duren dan 3 weken. Maar geen enkele werkgever kan weekoverzichten afgeven, en het rare is dat de andere collega van haar vertelde dat jaaropgaven voor premieteruggave voldoende waren. En op de jaaropgaves staat alles bij elkaar opgeteld wat op de weekopgaves staan. Ik dat allemaal verteld dat ik fout was ingelicht door die andere medewerker, maar daar kon zij ook niets aan doen, en dat ik gewoon pech heb. En dat ik alleen word geholpen als ik alle weekoverzichten toestuur. Ze vroeg ook met welke collega ik gesproken had, maar dat wist ik niet, en ik zei ook van, zijn jullie allemaal aparte BV’tjes ik bel toch met Menzis en die moet 1 geluid laten horen.
Maar helaas kan mijn werkgever die met moeite leveren dus ik ben bang dat ik ongeveer 400 euro niet terug ga krijgen en dat is toch verdomd lekker als student. Ik krijg nu een klachtenformulier toegestuurd en daar kan ik het gehele verhaal op uitleggen. Maar wat ik kan het beste doen? Gewoon opgeven of gewoon de strijd doorzetten, want hun doel is natuurlijk dat ik opgeef zodat ze niet hoeven uit te betalen. Maar mijn gevoel zegt dat ik door moet strijden, en dat ga ik dus doen. Maar alle weekoverzichten te krijgen is zwaar vervelend.
Dus om alles samen te vatten: Ik ben vorig jaar particulier verzekerd geweest terwijl ik ziekenfonds had moeten zijn(Op je negentiende particulier kan niet), Ik heb foute informatie van hun ontvangen, Ik moet nu weekopgaves gaan toesturen,en ik ben zeer asociaal behandeld door Menzis vooral door hun medewerkers.
Ik hoop echt dat jullie hier iets aan kunnen doen.
Alvast vast ontzettend bedankt!!!!.
Vriendelijke Groet.
Arjan Koenders