KPN InternetPlusBellen
Geplaatst: 01 mei 2006 18:20
In november 2005 heb ik thuis InternetPlusBellen van KPN aangevraagd.
Tot zover niets aan de hand.
Op 2 januari 2006 wordt het pakket netjes door een monteur geïnstalleerd.
Echter toen ik op 3 januari een gesprek ging voeren kreeg ik te horen dat de ontvanger van het gesprek een heel ander nummer zag in zijn nr.weergave.
Dezelfde dag heb ik contact opgenomen met KPN Storingsdienst.
De helpdeskmedewerker gaf mijn aan dat ik een dubbele lijn had.
Zowel een InternetPlusBellen als een analoge aansluiting.
Dit zouden ze voor mij oplossen binnen een termijn van 2 weken.
Graag wil ik mijn analoge nummer behouden op mijn IBP lijn ivm een eigen bedrijf aan huis.
Inverband met de kosten voor deze 2 lijnen heb ik ook contact opgenomen met de Factuurservice. Deze gaven mij aan dat alleen de kosten voor IPB in rekening gebracht zouden worden.
Echter was dit natuurlijk niet het geval, en kreeg ik 2 verschillende rekeningen.
Na 2 weken heb ik weer contact opgenomen met de Klantenservice van KPN om dit probleem nogmaals voor te leggen.
De medewerkster gaf mij aan dat het probleem nog niet was verholpen, en dat de te veel betaalde kosten gecrediteerd zouden worden op de aankomende factuur.
Na het ontvangen van de 2e foutieve factuur (inmiddels 2 maanden later) heb ik weer contact opgenomen met KPN.
Wederom heb ik mijn "oude" nummer nog niet terug op de nieuwe lijn.
Ik heb op 21 februari netjes een brief geschreven naar KPN met daarin mijn probleem.
Hier ben ik over teruggebeld.
De dame van de klachten afdeling ga mij aan dat pas in juni 2006 mijn analoge nummer overgezet kan worden naar de IPB lijn.
Jah, daag! En tot die tijd zeker dubbele kosten betalen. Inderdaad. En pas in juni zou ik dan een creditfactuur ontvangen.
Prima.. zolang er maar een oplossing zou komen.
Echter kreeg ik midden maart een brief van KPN met daarin 2 opties:
Optie 1:
Mijn experiabox retour sturen. Ik zou dan een nieuwe ontvangen en mijn oude nummer behouden. Hierbij zouden mijn e-mail adressen komen te vervallen
Optie 2:
Mijn huidige experiabox behouden en hierbij zou het oude analoge nummer komen te vervallen.
Geen van beide opties is een optie. Dit ivm een eigen bedrijf aan huis.
Al mijn klanten beschikken over mijn "oude" nummer en mijn huidige email-adressen.
Wederom heb ik contact met KPN opgenomen.
De verschillende medewerkers hebben mij toegezegd dat ik binnen 10 minuten zou worden teruggebeld door iemand van de 2e lijn.
Prima zou u denken. Echter ben ik nooit gebeld.
Na in totaal 3 tot 4 uur met KPN te hebben gebeld, beter gezegd; in de wacht te hebben gestaan was ik het zat.
Wederom heb ik een brief gezonden, en na lang wachten heb ik een bevestigingsbrief ontvangen.
Ik zou worden 4 weken teruggebeld om het probleem te bespreken.
Nou, ik ben het inmiddels spuugzat.
Alles moet van mijn kant komen.
Het bellen, het mailen en het versturen van brieven.
In totaal ben ik € 94 kwijt aan het bellen met KPN.
Wat kan ik deze situatie doen?
Bellen is geen oplossing, omdat ik constant van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Zijn er misschien anderen die ditzelfde probleem hebben? Hebben zij een oplossing?
Ik hoor het graag.
Groeten
Dominic
Tot zover niets aan de hand.
Op 2 januari 2006 wordt het pakket netjes door een monteur geïnstalleerd.
Echter toen ik op 3 januari een gesprek ging voeren kreeg ik te horen dat de ontvanger van het gesprek een heel ander nummer zag in zijn nr.weergave.
Dezelfde dag heb ik contact opgenomen met KPN Storingsdienst.
De helpdeskmedewerker gaf mijn aan dat ik een dubbele lijn had.
Zowel een InternetPlusBellen als een analoge aansluiting.
Dit zouden ze voor mij oplossen binnen een termijn van 2 weken.
Graag wil ik mijn analoge nummer behouden op mijn IBP lijn ivm een eigen bedrijf aan huis.
Inverband met de kosten voor deze 2 lijnen heb ik ook contact opgenomen met de Factuurservice. Deze gaven mij aan dat alleen de kosten voor IPB in rekening gebracht zouden worden.
Echter was dit natuurlijk niet het geval, en kreeg ik 2 verschillende rekeningen.
Na 2 weken heb ik weer contact opgenomen met de Klantenservice van KPN om dit probleem nogmaals voor te leggen.
De medewerkster gaf mij aan dat het probleem nog niet was verholpen, en dat de te veel betaalde kosten gecrediteerd zouden worden op de aankomende factuur.
Na het ontvangen van de 2e foutieve factuur (inmiddels 2 maanden later) heb ik weer contact opgenomen met KPN.
Wederom heb ik mijn "oude" nummer nog niet terug op de nieuwe lijn.
Ik heb op 21 februari netjes een brief geschreven naar KPN met daarin mijn probleem.
Hier ben ik over teruggebeld.
De dame van de klachten afdeling ga mij aan dat pas in juni 2006 mijn analoge nummer overgezet kan worden naar de IPB lijn.
Jah, daag! En tot die tijd zeker dubbele kosten betalen. Inderdaad. En pas in juni zou ik dan een creditfactuur ontvangen.
Prima.. zolang er maar een oplossing zou komen.
Echter kreeg ik midden maart een brief van KPN met daarin 2 opties:
Optie 1:
Mijn experiabox retour sturen. Ik zou dan een nieuwe ontvangen en mijn oude nummer behouden. Hierbij zouden mijn e-mail adressen komen te vervallen
Optie 2:
Mijn huidige experiabox behouden en hierbij zou het oude analoge nummer komen te vervallen.
Geen van beide opties is een optie. Dit ivm een eigen bedrijf aan huis.
Al mijn klanten beschikken over mijn "oude" nummer en mijn huidige email-adressen.
Wederom heb ik contact met KPN opgenomen.
De verschillende medewerkers hebben mij toegezegd dat ik binnen 10 minuten zou worden teruggebeld door iemand van de 2e lijn.
Prima zou u denken. Echter ben ik nooit gebeld.
Na in totaal 3 tot 4 uur met KPN te hebben gebeld, beter gezegd; in de wacht te hebben gestaan was ik het zat.
Wederom heb ik een brief gezonden, en na lang wachten heb ik een bevestigingsbrief ontvangen.
Ik zou worden 4 weken teruggebeld om het probleem te bespreken.
Nou, ik ben het inmiddels spuugzat.
Alles moet van mijn kant komen.
Het bellen, het mailen en het versturen van brieven.
In totaal ben ik € 94 kwijt aan het bellen met KPN.
Wat kan ik deze situatie doen?
Bellen is geen oplossing, omdat ik constant van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Zijn er misschien anderen die ditzelfde probleem hebben? Hebben zij een oplossing?
Ik hoor het graag.
Groeten
Dominic