essent voorschot
Geplaatst: 02 mei 2006 20:36
Onlangs ging ik verhuizen van een appartement naar nieuwbouw huis. In het oude appartement betaalde ik € 152. Dit was te danken aan het feit dat er geen dubbele beglazing was en ik geen HR combiketel had. Mijn nieuwbouw huis is voorzien van HR++ beglazing en een HR+ ketel. Samenstelling van huishoudelijke apparaten is niet gewijzigd en ik woon nog steeds alen. Ondanks deze feiten heeft Essent voorschot op € 171.- vastgesteld. Volgens Essnet zou ik in mijn nieuw huis 1000 kWh stroom en 1000 m3 gas meer gaan gebruiken! Nadat ik hierop gereageerd had hebben ze het naar € 154.- verlaagd met de melding dat ik eind april nieuwe meterstanden voor een herberekening kan doorgeven. Dat heb ik ook gedaan. Reactie was: “Ik heb met uw meterstanden van 30 april een herberekening van uw voorschot gemaakt. Uit deze herberekening blijkt dat uw voorschot van 154 euro een geschikt bedrag is bij uw verbruik.”
GESCHIKT BEDRAG!
Ik heb eigen berekening gedaan gebaseerd op verbruik tot 30-4 en ook online voorschotwijzer van Essent geraadpleegd. Uit beide blijkt dat ik niet meer dan € 100.- aan voorschot zou moeten betalen. Reactie van Essent was:” Zoals aangegeven door mijn collega kan uw voorschot op dit ogenblik niet verder verlaagd worden. Ik adviseer u het advies van mijn collega op te volgen om eind juni nogmaals uw meterstanden met opnamedatum aan ons door te geven. Wij zullen dan opnieuw voor u bekijken of uw voorschot aangepast kan worden.”
Met andere woorden maag ik nog ca € 100.- extra voorschieten boven op € 130.- dat ik aal te veel betaald had.
Ik ben woedend en ten einde raad. De manier hoe Essent zijn klanten als een melkkoe behandeld slaat nergens op. Ik ben niet de enige met dit probleem. In mijn wijk zijn er zeker tiental andere klanten die hetzelfde probleem hebben.
Wat kan ik doen behalve wachten op genade van Essent?
GESCHIKT BEDRAG!
Ik heb eigen berekening gedaan gebaseerd op verbruik tot 30-4 en ook online voorschotwijzer van Essent geraadpleegd. Uit beide blijkt dat ik niet meer dan € 100.- aan voorschot zou moeten betalen. Reactie van Essent was:” Zoals aangegeven door mijn collega kan uw voorschot op dit ogenblik niet verder verlaagd worden. Ik adviseer u het advies van mijn collega op te volgen om eind juni nogmaals uw meterstanden met opnamedatum aan ons door te geven. Wij zullen dan opnieuw voor u bekijken of uw voorschot aangepast kan worden.”
Met andere woorden maag ik nog ca € 100.- extra voorschieten boven op € 130.- dat ik aal te veel betaald had.
Ik ben woedend en ten einde raad. De manier hoe Essent zijn klanten als een melkkoe behandeld slaat nergens op. Ik ben niet de enige met dit probleem. In mijn wijk zijn er zeker tiental andere klanten die hetzelfde probleem hebben.
Wat kan ik doen behalve wachten op genade van Essent?