LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hitmanpro????? Virusscanner

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door SandraK »

Ik heb dus mijn pc volgens het stappen plan getracht te ontdoen van spyware maar mijn hele pc liep vast. Hitmanpro was de boosdoener en bleef maar door gaan dus ik heb alles er opnieuw op moeten zetten!! :oops:

SandraK

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Sometimes »

Als je pc vastloopt op hitmanpro dan is er meer aan de hand geweest, en was het geheel al niet echt stabiel.

Hitmanpro is een gratis programma dat door iemand in zijn vrije tijd is ontwikkeld, en dat feitelijk een samentrekking is van een aantal bekende anti spyware programma's, die via een automatisch lopend menu stuk voor stuk afgewerkt worden met de juiste instellingen.

Downloaden en gebruik is voor eigen risico. Ik heb ook wel eens een pc bij iemand geprobeerd te schonen, waarbij hitmanpro niet wilde werken. Dat is alleen maar een signaal dat er meer problemen zijn dan een beetje spyware / adware.

De pleister is over het algemeen niet de veroorzaker van de wond waar 'ie overheen geplakt wordt!

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door kiz »

Hitman Pro is wel wat overijverig met het aanpassen van een aantal systeeminstellingen, zonder duidelijk te noemen welk programma voor welke aanpassing verantwoordelijk is.
Daarbij loopt Hitman Pro inderdaad geheel automatisch, zodat je ook niet -desgewenst- in één van de gebruikte programma's de instellingen zó kunt aanpassen dat je niet al je instellingen "kwijt" bent.
Heb er toch wel een dag of 3 voor nodig gehad om te ontdekken dat Hitman Pro ervoor verantwoordelijk was dat ik niet meer op mijn favoriete games site kon inloggen... één van de programma's bleek het verversen van een geïnstalleerd (en ondertekend) activeX component blijvend te blokkeren. Op de helppagina van Hitman Pro werd als enige oplossing het downloaden en uitvoeren van "iefix" aanbevolen, waar mee álle (dus ook nuttige) door Hitman Pro aangebrachte bescherming meteen weer ongedaan wordt gemaakt.

Hitman Pro: gebruik voor eigen risico

Flipher
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mei 2006 09:23

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Flipher »

't Zou mooi zijn als hitman Pro er ook was voor Windows 98 / ME... ! Maar natuurlijk moeten we alreeds blij zijn dat het er opzich al is, en gratis te gebruiken is... Maar tsja, een dolfijn wil steeds méér hé ?
Flipper

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Sometimes »

Op de site van Hitmanpro staat dat een versie voor W98/ME er NOG niet is, maar ik geloof niet echt dat dat nog gaat komen.
Er zijn toch steeds minder mensen die deze programma's gebruiken (op een groepje diehards na).

Afgelopen donderdag geprobeerd een W98 pc op te schonen. valt nog niet mee. Meeste programma's mag je wel gratis downloaden, ze detecteren, maar voor het schonen moet je dan toch een licentie kopen. Dat was dus niet de bedoeling...

Flipher
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mei 2006 09:23

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Flipher »

Hello Sometimes... Hmmm..., een win98 PC opschonen... zeg je ? Tsja, hét punt is dat mensen... (van/voor wie je dat moet doen...) vaak geen backup[s] hebben gemaakt van belangrijke output ?! Ik repareer al 1½ decennia PC's en zorg er altijd voor dat op elke pc die in onder de vinnen krijg er minimaal twee partities op een/de harde schijf zitten !
Voorbeeld: Harde Schijf van 80GB. Dan zorg ik ervoor dat die harde schijf tenminste bestaat uit partitie: C: ± 70 Gb en D: ± 10 Gb !
Zorg er in dit geval voor dat alle belangrijke output op D: ± 10Gb komt !
Gebruik Partitie C: ± 70 Gb alléén en uitsluitend voor de programma's !
Het opschonen van C: zou nu in principe geen probleem meer moeten zijn. Ook niet als je daarop gaat formatteren. Je hebt alles wat écht belangrijk is immers op D: staan ! (daar maak je dus wel even periodiek een backupje van op DVD/cd hé ?!). Programma's kun je altijd opnieuw installeren ! Maar een belangrijke brief o.i.d. (output) kun je echt kwijt zijn als je écht gaat opschonen ! Hmmm..., ik ga er vanuit dat ik je niets nieuws vertelde... is dat wél het geval...? Doe er dan je voordeel mee... Méér vragen... ? Dan lees ik het binnenkort wel !
Flipper

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ik gebruik hetzelfde trucje (met de 2 partities) in principe Flipher, maar toch bedankt voor de tip.
Doe het ondertussen ook alweer sinds 1989 (jaja, Opa vertelt), dus dat scheelt weinig met jou.

Maar dit is een systeem dat ik niet opgezet heb, en waar geen cd's of wat dan ook beschikbaar zijn van de gebruikte programmatuur. Data staat er nauwelijks op, en is verder niet relevant.

Maar missie is toch geslaagd; we prikken er binnenkort een beetje geheugen bij, en dan het apparaat schoon herinstalleren met XP.
Iets makkelijker onder controle te houden, en kost in ieder geval veel minder tijd.

Ik gebruik standaard de gratis combi AVG/ZoneAlarm/HitmanPro.
Nog tips of alternatieven?

Flipher
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mei 2006 09:23

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Flipher »

Hello Sometimes... Let er wel op dat op een oud systeem Windows XP slecht gaat draaien (ondanks de hoeveelheid geheugen die je er bij prikt... als je die nog voor oude systemen kunt krijgen uberhaupt ?!).
Minimaal aan te raden is toch wel (en dan heb ik het toch wel zo ongeveer over het absolute minimum voor Windows XP !) is toch wel een Pentium II met zo'n 256Mb aan boord... maar dan nog...
Overigens gebruik ik (uiteraard !!!) ook de gratis AVG-virusscanner... Op m'n oudere systeem (Windows ME) behoef ik dan ook geen Firewall en/of iets anders extra meer te hebben... Met alléén en uitsluitend die AVG-virusscanner... werkt alles zonder problemen naar behoren... 't Is namelijk wél zaak om zo weinig mogelijk van dat spul op je pc actief te hebben om problemen te voorkomen !
Wel, veel tips heb ik eigenlijk niet... Belangrijk is wél (en dat zei ik dus al) dat je er dus zorg voor moet dragen minimaal altijd over twee partities te beschikken...
Flipper

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Sometimes »

I agree.

En met oud bedoelde ik in dit geval een PIII 866Mhz, die van 256 Mb (waarom zoveel voor W98???) naar 512 Mb gaat.

Flipher
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mei 2006 09:23

Re: Hitmanpro????? Virusscanner

Ongelezen bericht door Flipher »

Als het inderdaad om het systeem gaat dat jij hier beschrijft... krijg je waarschijnelijk géén problemen. Zorg er wel voor (maar dat zul je ongetwijfeld wel voor elkaar hebben...) dat je Windows wél... op CD/DVD hebt hé ? En dan een versie waarmee je alles kan doen ! Ik zou ze (omdat zo maar even te zeggen...) niet graag de kost geven die wél... Windows op hun systeem hebben... maar niet op cd/dvd !
* Tip: Én zorg (óók bij Windows XP !) voor minimaal twee partities hé ?!
Flipper

Gesloten