De verhuurder van mijn flat is vorig jaar overgegaan op stadsverwarming. Nu heb ik de afrekening gekregen van 2005.
Ik betaal maandelijks een voorschot, en omdat ik zuinig ben, kreeg ik tot nu toe altijd enkele tientjes terug aan het eind van het jaar. Dit jaar moest ik tot mijn schrik 180 euro bijbetalen. Het maandelijkse voorschot is bovendien verhoogd van 50 naar 80 euro per maand (terwijl 15 euro verhoging genoeg zou zijn: verwachten ze nog meer prijsstijgingen?).
Er wordt gebruik gemaakt van warmtemeters om het verbruik te schatten. Toen ik mijn oude afrekeningen bekeek, bleek dat ik ongeveer evenveel had gebruikt als de jaren ervoor.
Nou beweert de energiemaatschappij dat de prijsverhoging komt door de hogere gasprijs, maar dat maak ik niet op uit de afrekening. Het prijsverschil zit voor 60 euro in de "totale engergiekosten" en 150 euro in "diversen".
De huurdersvereniging heeft een onderzoek gedaan, maar dat heeft niets opgeleverd.
Heeft iemand hier ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |