Pagina 1 van 1

Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 06 mei 2006 12:32
door Yrrah
Tele2 blokkeert de eerste periode het van-en naar buitenland bellen, Ook kan je 0900 nummers niet bellen.

In de praktijk betekent dat:
1 maand niet bellen van- en naar het buitenland (tot de eerste betaling);
PLUS 30 dagen de zogenaamde storno-periode (dat je je geld zou kunnen terughalen);
PLUS een administratieve periode van enkele weken

DUS: je kan bijna drie maanden vanaf dat je een abonnement hebt je toestel niet gebruiken in het buitenland. Als je 150 euro borg stort schijnt het wel te mogen.

Dit is regelrechte contractbreuk. Niet betalen, of deels betekent dat je meteen de deurwaarder aan de deur krijgt met hoge kosten als gevolg.

Veel mensen komen er pas achter als ze op vakantie zijn gegaan. Neem dus geen Tele2-abonnement als je van plan bent om de eerste drie maanden naar het buitenland te gaan.

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 06 mei 2006 14:08
door Laurent
bekend probleem van Tele2 , ook Vodafone heeft er een handje van.

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 06 mei 2006 14:55
door blaat
ook Vodafone heeft er een handje van
Vodafone? met vodafone kun je direct in het buitenland bellen met je abbonement. Zolang je maar een first call in nederland maakt.
Bij prepaid ben je id geblokkeerd voor 0900 nr's, maar die blokkade komt te vervallen als je opwaardeert...

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 06 mei 2006 14:59
door Calle
Precies. JE zal je eerst moeten aanmelden op het nederlandse netwerk en dan kun je in het buitenland bellen. Dus eerst de feite correct hebben dan reageren

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 06 mei 2006 17:41
door Laurent
jullie zitten er echt compleet naast, proefondervindelijk ervaren bij Vodafone, ben nu bij UPC een Topper

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 06 mei 2006 18:17
door blaat
jullie zitten er echt compleet naast, proefondervindelijk ervaren bij Vodafone
Dan ben je toch echt de enigste die dit probleem heeft. Zet je toch aan het denken....
Maar fijn voor je dat Upc (nog) geen problemen geeft

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 07 mei 2006 00:34
door ??
Contractbreuk? Neem eens de moeite om de algemene voorwaarden te lezen. Daar staat iets in over beperkingen.

Overigens is het redelijk normaal in telecomland dat klanten de eerste maanden worden beperkt in het gebruik. Ligt trouwens bij sommige providers ook aan de uitkomst van de credit check.

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 07 mei 2006 01:26
door Yrrah
Klopt maar dat "iets" is te weinig om deze beperking op te leggen - zeggen de juristen van de Consumentenbond na onderzoek.

Ik vind dat helemaal niet normaal in telecomland: het zou normaal zijn als Tele2 naar de consument toe duidelijk en eerlijk zou zijn - en dat is niet het geval. Een credit-check is hier niet van toepassing.
Ik was al lange tijd klant van Tele2 voor vaste telefonie (inmiddels opgezegd) maar zelfs daar wordt geen rekening mee gehouden.

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 08 mei 2006 21:40
door bjdijk
Op vakantie in Tunesie werd mijn mobiel op 5 mei geblokkeerd.
In de algemene voorwaarden staat m.i. niets over dit onderwerp.
Wel in z.g. fair use policy !!
Je moet 2x een rekening betaald hebben.Anders kunnen ze blokkeren !
Op 16 jan mijn mobiele telefoon geactiveerd, eind feb 1e rekening gehad, deze werd 3 maart automatisch afgeschreven.
Verder geen rekeningen meer gehad.
Volgens helpdesk word er maar 1x in de 2 maanden een rekening gemaakt.
Op mijn vraag wat het bedrag van de 2e rekening was werd geantwoord:
dat weten we nog niet, er is hier iets fout gegaan en we hebben nog geen rekening kunnen maken.
Zo: en dan toch maar blokkeren ??
Even een telefoontje of sms kan toch alles oplossen.
Allemaal zeer ongelukkig omdat ik druk met de SOS-service aan het bellen was en toen op eens: weg.
Gelukkig zijn er in de hotels ook nog telefoons.
Helpdesk - medewerkers begrepen echt niet dat ik boos was; volgens hun stonden ze volledig in hun recht en begrepen echt het probleem niet.

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 08 mei 2006 22:43
door ??
Ze kunnen je telefoon volledig blokkeren en vaak doen ze dat als de rekening behoorlijk uit de klauwen loopt. Helemaal met bellen / gebeld worden in het buitenland kunnen de kosten snel oplopen en zodra je een bepaald bedrag bereikt wordt je afgesloten, tenzij je een borg stort.

Dan doen ze ter bescherming van zichzelf en van de klant. En ja, daarover staat het nodige in de AV (zekerheidsstelling, etc). Tenminste, bij alle andere providers wel, de AV van Tele2 Mobiel ken ik niet direct.

@Yrrah: Ze zijn vrij eerlijk en duidelijk. Je kunt worden geblokkeerd voor bepaalde diensten en ze kunnen een borgsom vragen als ze daar aanleiding toe zien.

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 09 mei 2006 09:58
door Yrrah
aan ??:
maar ik snap inet dat ze het niet vooraf zeggen - ja dan neemt niemand meer een abonnement bij Tele2 .
Als gewone gebruiker verwacht je dat alles werkt. Voor de mensen in de gensgebieden (wij hier in Zeeuws-Vlaanderen zijn erg gericht op Belgiƫ) en voor de mensen die op vakantie gaan, die worden er plotseling in het buitenland mee geconfronteerd.'
En dat kan niet.

Re: Tele2 blokkeert buitenland bellen

Geplaatst: 09 mei 2006 12:06
door ??
Waarom ze het niet zeggen? Simpel, ze mogen er van uit gaan dat een klant zelf de algemene voorwaarden doorleest. Eigen verantwoordelijkheid, het dat. Onderzoeksplicht. Dat soort dingen. Je weet wel, een consument heeft ook plichten in plaats van alleen rechten.

Je weet trouwens dat je wordt afgesloten als je een rekening niet betaald? En dat je niet kunt bellen in een bunker? Dat er af en toe een storing op kan treden? Dat er een opzegtermijn is? Dat ze niet kunnen garanderen dat alle gesprekken goed tot stand komen? Dat ze niets kunnen doen aan de dekking van buitenlandse netwerken?