Oversluiten hypotheek en Tmobile - BKR
Geplaatst: 08 mei 2006 13:57
Hallo,
Situatie is als volgt: kind (17 jaar, ernstige vorm van het Borderlinesyndroom, inmiddels 21 jaar, waarschijnlijk verblijvend in het buitenland zonder vaste woon –of verblijfplaats) sloot zonder medeweten van ouders met behulp van kopieen paspoort en nagemaakte handtekeningen een contract met o.a.. T-mobile. Ouders hebben dit twee jaar geleden geheel betaald. Willen nu graag de hypotheek oversluiten ivm te hoge rente en onderhoud aan de woning.
Vorig jaar is de hypotheek overgesloten bij ELQ. Reden: jarenlang hebben wij te maken gehad met incassobureua's, deurwaarders, zelfs met bodembeslag. Geschatte rest-schulden van kind: 40.000 euro. Voor de goede orde: wij hebben altijd netjes op tijd onze rekeningen betaald en zo’n kleine 50.000 euro aan schulden van het kind gemaakt voor het 18de levensjaar. Verder leende kind bij Joegoslaven uit de kroeg en die wilden het weer terug. Ging om een aanzienlijk bedrag. Bedreigingen aan het gezin: "Niet betalen? Je hebt nog meer kinderen..." Politie deed hier niets op uit, raadde zelfs aan te betalen.
Omdat de man zelfstandig ondernemer is, is volgens de adviseur de beste manier een geen-inkomenhypotheek.
Vrouw: sinds 3 jaar werkend voor gehandicapt kind (Inkomen uit PGB). Omdat het PGB maar voor een bepaalde tijd toegekend wordt (10 jaar) mag dit inkomen niet meegeteld worden. Nadat dit kind niet meer thuis woont kan vrouw terug bij oude werkgever (maar goed, daar hebben financierders geen boodschap aan)
BKR opgevraagd:
Wehkamp: Code A-2, H en deze hebben na mijn verhaal het hele BKR verwijderd.
Tmobile:
Code A
T-mobile had haar zaken niet op orde: volgens hen was er nooit betaald en hadden zij dit doorgegeven aan incassobureau Transfair. Contact opgenomen met Transfair en deze hebben nogmaals een brief gestuurd aan T-mobile om kenbaar te maken dat er al betaald was. T-mobile heeft dus uiteindelijk een H-codering gemeldt bij het BKR; zij weigeren echter alles weg te halen, ondanks verklaringen en enkele bewaarde documenten (brieven incassobureaus, dwangbevelen, bodembeslag, eigen verklaring + (7 jaar oude) diagnose RIAGG), waaruit blijkt dat dit kind overal schulden had en heeft.
Weet iemand van u misschien een mogelijkheid om T-mobile te bewegen dit
alsnog weg te halen? Is het misschien een idee een persoonlijk gesprek aan te gaan met Tmobile?
Situatie is als volgt: kind (17 jaar, ernstige vorm van het Borderlinesyndroom, inmiddels 21 jaar, waarschijnlijk verblijvend in het buitenland zonder vaste woon –of verblijfplaats) sloot zonder medeweten van ouders met behulp van kopieen paspoort en nagemaakte handtekeningen een contract met o.a.. T-mobile. Ouders hebben dit twee jaar geleden geheel betaald. Willen nu graag de hypotheek oversluiten ivm te hoge rente en onderhoud aan de woning.
Vorig jaar is de hypotheek overgesloten bij ELQ. Reden: jarenlang hebben wij te maken gehad met incassobureua's, deurwaarders, zelfs met bodembeslag. Geschatte rest-schulden van kind: 40.000 euro. Voor de goede orde: wij hebben altijd netjes op tijd onze rekeningen betaald en zo’n kleine 50.000 euro aan schulden van het kind gemaakt voor het 18de levensjaar. Verder leende kind bij Joegoslaven uit de kroeg en die wilden het weer terug. Ging om een aanzienlijk bedrag. Bedreigingen aan het gezin: "Niet betalen? Je hebt nog meer kinderen..." Politie deed hier niets op uit, raadde zelfs aan te betalen.
Omdat de man zelfstandig ondernemer is, is volgens de adviseur de beste manier een geen-inkomenhypotheek.
Vrouw: sinds 3 jaar werkend voor gehandicapt kind (Inkomen uit PGB). Omdat het PGB maar voor een bepaalde tijd toegekend wordt (10 jaar) mag dit inkomen niet meegeteld worden. Nadat dit kind niet meer thuis woont kan vrouw terug bij oude werkgever (maar goed, daar hebben financierders geen boodschap aan)
BKR opgevraagd:
Wehkamp: Code A-2, H en deze hebben na mijn verhaal het hele BKR verwijderd.
Tmobile:
Code A
T-mobile had haar zaken niet op orde: volgens hen was er nooit betaald en hadden zij dit doorgegeven aan incassobureau Transfair. Contact opgenomen met Transfair en deze hebben nogmaals een brief gestuurd aan T-mobile om kenbaar te maken dat er al betaald was. T-mobile heeft dus uiteindelijk een H-codering gemeldt bij het BKR; zij weigeren echter alles weg te halen, ondanks verklaringen en enkele bewaarde documenten (brieven incassobureaus, dwangbevelen, bodembeslag, eigen verklaring + (7 jaar oude) diagnose RIAGG), waaruit blijkt dat dit kind overal schulden had en heeft.
Weet iemand van u misschien een mogelijkheid om T-mobile te bewegen dit
alsnog weg te halen? Is het misschien een idee een persoonlijk gesprek aan te gaan met Tmobile?