Pagina 1 van 1

NUON

Geplaatst: 09 mei 2006 00:10
door halma
Als ik alleen maar het woord nuon hoor krijg ik al moordneigingen......
Nov 2004 kreeg ik ineens een brief van een deurwaarder (intrum justitia) dat ik een betalingsachterstand had bij hun client nuon??? Ik natuurlijk meteen bellen met intrum om uit te leggen dat het niet klopte. Afgesproken dat ik copy's van mijn bankafschriften zou opsturen om aan te tonen dat ik GEEN betalingsachterstand had. Ik kreeg heel snel bericht terug dat ze mijn gegevens hadden ontvangen en het hadden doorgestuurd naar nuon en ik zou dan bericht ontvangen van nuon......niet dus! Maart 2005 kwam ik thuis om tot mijn grote schrik een "aankondiging afsluiting" in mijn brievenbus te vinden van nuon??
Ik moest binnen 3 dagen een bedrag van bijna 300 euro betalen anders zou ik afgesloten worden. Grote paniek op dat moment.......ik wist 100% zeker dat het niet klopte en had daar ook de bewijzen voor.

Ik bellen naar nuon en het hele verhaal vertellen.......het enige wat ik te horen kreeg was dat ik het moest betalen, anders zou ik afgesloten worden. Na een slapeloze nacht, nog 2 keer bellen, uit pure angst toch maar betaald.
Wel meteen een pittige brief met copietjes van mijn hele administratie van nuon opgestuurd met de mededeling dat ik het bedrag terug gestord wil op mijn rekening. Dáár kreeg ik zowaar wel reactie op......een brief met excuses voor het niet reageren en verder alleen maar leugens en de mededeling dat ik MIJN geld niet terug kreeg.

Natuurlijk meteen op zoek naar een andere energieleverancier en per 8 juni 2005 ben ik overgestapt. Bevestig beeindiging nuon ontvangen, laatste maand betaald, eindafrekening betaald........klaar, dacht ik toen.....nou nee hoor..........
Half september 2005 kreeg ik WEER een brief van intrum justitia of ik even 200 euro aan nuon wilde betalen???

Om een heeeel lang verhaal iets in te korten; ik ontvang ongeveer om de 2 maanden dreigpost met een "aankondiging afsluiten" van nuon in mn brievenbus en ik word er KNETTERGEK van!!!
Ben vandaag (8-5-06) naar het juridisch loket in amsterdam geweest voor hulp. Een hele vriendelijke meneer zei meteen dat ik 1 van de veeeeeeeeeeeeeeele ben die problemen hebben met nuon.
Hij heeft voor me gebeld, maar jammergenoeg weinig resultaat.......ik moest WEER een copy van mijn bankafschriften sturen als bewijs dat ik keurig betaald heb en 3 uren later terugbellen.

Na 3 uren heb ik gebeld........krijg je een vreselijk DOM WEZEN aan de telefoon die het verschil tussen 2005 en 2006 niet kan lezen en beweerd dat ik het bedrag een jaar te laat (vandaag dus???) heb overgemaakt en nog wel de administratie+aanmaankosten moet betalen. Als ik dat niet doe word ik alsnog afgesloten........AAAAGGGGHHHHHH..........WANNEER KOM IK NOU EENS VAN DIE AFZETTERS AF??????? Ik ben zooooooooo moe........

Er zijn zoveel klachten......ik snap niet waarom de overheid niets doet aan zo'n bedrijf wat zoveel macht heeft en dat alleen maar gebruikt om mensen te bedreigen en af te zetten??????????

een vermoeide EX-nuonklant

Re: NUON

Geplaatst: 09 mei 2006 11:30
door Invisibleduck
Leuk zo'n eenzijdig verhaal.
Op dit forum kan niemand zien of jij inderdaad de waarheid spreekt.
Als ik zie hoe jij dit verhaal hier neerzet dan zal je ook wel niet veel anders aan de telefoon zijn. Figuren zoals jij die zo debiel doen aan de telefoon krijgen ook weinig medewerking.

Re: NUON

Geplaatst: 09 mei 2006 12:36
door wicher
@ onzichtbare eend:

heb jij nou écht niks anders te doen dan krampachtig te proberen dit forum te vervuilen met je beledigende en aanmatigende opmerkingen?
Dit is nou al de zoveelste keer dat je meteen begint met beledigen van een poster; wordt eens volwassen en hou daarmee op, of zoek een ander forum waar je je lusten kunt botvieren (die zijn er genoeg, kun je je helemaal gek schelden.....)

Re: NUON

Geplaatst: 09 mei 2006 12:44
door joopataa
Figuren zoal deze domme eend, zijn in het dagelijks leven het type dat hun mond niet durven open te doen, maar via hun pc'tje denken ze nog wat voor te stellen door anderen debiel te noemen, Hij keek waarschijnlijk gewoon in de spiegel.

Joopataa :idea:

Re: NUON

Geplaatst: 09 mei 2006 15:52
door De medewerker
Beste Halma,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw betalingen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen
nemen om samen met deze kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer
kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Re: NUON

Geplaatst: 09 mei 2006 16:38
door Ali Bensalah
Mocht je er niet uit kunnen komen met Medewerker zou je ook nog de geschillencommissie kunnen proberen:
http://www2.sgc.nl/web/site/default.aspx?l=sgc

Re: NUON

Geplaatst: 09 mei 2006 23:53
door Saaaar
Beste Halma,

Na het lezen van het verhaal vind ik het wel sneu dat het zo gebeurt, echter krijg ik dagelijks klanten aan de lijn die denken bij te zijn, maar toch het een en ander over het hoofd zien. Heeft u al overzichten van NUON ontvangen? Met daarop wat u heeft betaald en waarop zij deze bedragen hebben geboekt?

U verteld later in uw verhaal dat u bent overgestapt naar een andere leverancier. Als u in een netbeheer plaats van NUON woont dient u echter NUON nog wel elke maand te betalen voor bijvoorbeeld gemeentelijke heffingen, kabel televisie, water, en netbeheerkosten (huur van leidingen en meters) hier struikelen vele mensen die switchen ook over en weigeren te betalen omdat ze in hun ogen geen klant meer zijn.

Re: NUON

Geplaatst: 10 mei 2006 00:42
door halma
Beste medewerker,

Alvast hartelijk dank voor de (snelle) reactie! Dat stel ik zeer op prijs!
Ik zou graag in contact met u willen komen in de hoop op een afsluitende oplossing.

Mijn contractrekeningnummer is; 003001214428

Ik hoop spoedig wat van u te horen;

M.vr.gr. halma

Re: NUON

Geplaatst: 10 mei 2006 01:10
door halma
Ik wil de mensen die op een POSITIEVE manier hebben gereageerd op mijn verhaal ook bedanken! Het doet goed dat medemensen met mij meedenken.

Beste saaaar, ik heb zowel van mijn huidige energiebedrijf als van nuon te horen gekregen dat alle heffingen/bedragen die nuon als hoofdleverancier behoort te krijgen, door mijn huidige leverancier betaald worden.(zit in mijn pakket)
Maar hartelijk dank voor het meedenken!

Het meest frustrerende is dat als je belt je geen duidelijke antwoorden krijgt op je vragen. Ook niet na het toesturen van copy's van mijn afschrift waar duidelijk op staat dat het geld is overgemaakt op hun rekening.
Gisteren na overleg met haar collega's/baas (denk ik, ik werd in de wacht gezet) werd mij medegedeeld dat het maandbedrag er wel afging, maar ik nog steeds de aanmaankosten+incassokosten moest betalen??? Ze kon me op geen enkele manier uitleggen wat daar de logica van was..........
Als het maandbedrag; waar het allemaal (voor hun) om begonnen is word kwijtgescholden, geef je toch toe dat er wél op tijd is betaald en zijn de aanmaankst+incassokst toch onrechtmatig in rekening gebracht........lijkt mij???????
Ik kwam er niet uit met die vrouw aan de telefoon en raakte ZWAAR GEFRUSTREERD en geef ook toe dat ik het gesprek niet netjes heb beeindigd. Ben ik totaal NIET trots op, maar het werd me allemaal even teveel (ben al zolang bezig hiermee)

Ik hoop nog steeds dat ik dit hele gedoe snel kan afsluiten en hoop hetzelfde voor alle andere mensen die in een soortgelijk schuitje zitten!!!

M.vr.gr. halma

Re: NUON

Geplaatst: 10 mei 2006 01:48
door Langhaar
Halma,

Je hoeft echt de incassokosten en aanmaankosten NIET te betalen.

Stuur maar een pittige brief en voor de rest kunnen ze de rambam
krijgen.
Ze kunnen je niks maken.

Gewoon nog een brief en voor de rest laat je niks meer van je horen.

Oplichters zijn het.

Groet.

Re: NUON

Geplaatst: 10 mei 2006 16:47
door Invisibleduck
en voor de rest kunnen ze je niks maken?
schijnt dat ze het licht bij je uit kunnen doen he.

Re: NUON

Geplaatst: 10 mei 2006 17:24
door mylo1
het licht uitdoen....ja grappig ..moest echt even lachen :lol:

Re: NUON

Geplaatst: 11 mei 2006 13:55
door halma
Ik wil de medewerker nogmaals HARTELIJK DANKEN voor zijn hulp!!!!!!

Mijn probleem met nuon is opgelost. Ik heb voor het eerst een hele duidelijke uitleg gehad en begrijp nu ook waar het mis is gegaan en dat ik ze wel degelijk een bedrag verschuldigt ben.
Ik heb dat bedrag gelijk overgemaakt en ben zooooooooooo blij dat ik hier nu een punt achter kan zetten!

Beste medewerker ik hoop dat u nog heel lang bij nuon blijft werken en nog heel veel mensen kunt/zult helpen!

Mijn dank is in ieder geval groot!!

Ik wil hierbij de meedenkende medemensen ook bedanken en wens degenen waarvan de problemen nog niet zijn opgelost heel veel succes/ sterkte én de hulp van iemand als de medewerker.............

M.vr.gr een opgeluchte halma

Re: NUON

Geplaatst: 11 mei 2006 18:39
door gerland
Halma,

Zo zie je maar weer: Nuon is zo slecht nog niet.