LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
lolsmurf
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2006 09:09

huurtoeslag

Ongelezen bericht door lolsmurf »

ik heb in december huurtoeslag aangevraagd, in maart is mij een voorschot over de voorgaande 3 maanden beloofd, een spoedbetaling zou dit worden. Die 3 maanden voorschot zou meer zijn dan mijn huur en het zou regelrecht naar de wbv gaan dus heb ik geen huur betaald, ja stom eigenlijk van me maar van720netto in de maand weet ik niet hoe ik 392 euro moet betalen. in april nogmaals gebeld je sorry van de spoedboeking, maar het is er door nu rond 20 april is het binnen bij de woningstichting. Hmm okeej dus toen heb ik 250 overgemaakt, dat zou ongeveer het max bedrag zijn wat er over zou blijven na de huurtoeslag. krijg ik vandaar een gerechtelijk stuk, ik moet 23 mei voorkomen want ik word uit huis gezet!!!!!!
na alles nagekeken te hebben gaat het om die maand maart 142 van april en de maand mei maar mei telt nog niet echt mee want die betaal ik morgen pas als mn wao binnen is. toen ben ik gaan rekenen:

in maart 3 maanden huurtoeslag is 540 euro, huur is 392 euro dus in maart zou ik dan 148 teveel betaald hebben(of de de belastingdienst).

april: 392 huur - 180 huurtoeslag = 212 - 148 van de maand maart blijft over 64 euro dat ik moest betalen. maar ik heb 250 betaald dus 186 teveel.

mei: 392 huur - 180 huurtoeslag is 212 - de 186 van vorige maand blijft dan over 26 euro!!!!!!!

en als je nagaat dat als ik dit bevel voor de rechtbank niet gekregen had, ik dus morgen 250 euro over zou maken, ligt het dus aan die rottoezeggingen van de belastingdienst!!! ja dan krijg je het sorry maar nu is het wel rond en ga zo maar door.

zijn er meer mensen met dit probleem of heeft iemand een oplossing????

groetjessss van iemand die het even niet meer ziet zitten

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: huurtoeslag

Ongelezen bericht door Langhaar »

Niets te vrezen dus.

Maak je niet druk gewoon een brief sturen waarin je alles
op een rijtje zet.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: huurtoeslag

Ongelezen bericht door karr-2 »

Een hoop drama om niets dus, zoals gewoonlijk op dit forum.

Gesloten