Muis kapot binnen fabrieksgarantie
Geplaatst: 11 mei 2006 12:18
Ik heb nog steeds moeite met hoe garantie nu precies werkt.
Ik heb in augustus 2003 een muis gekocht voor E50, de MX500 van Logitech, hierop zat 3 jaar fabrieksgarantie. Hij is in januari dit jaar kapot gegaan en vervolgens is hij opgestuurd naar Logitech. Aangezien dit soort producten nooit gerepareerd kunnen worden moet er een andere oplossing worden gevonden. De MX500 wordt niet meer geleverd dus een nieuwe is geen optie, de MX510 ziet er precies hetzelfde uit en heeft dezelfde prijsklasse maar heeft net andere specificaties.
Nu heeft de Logitech 15 euro overgemaakt aan de winkel, en de winkel wil nu dat ik die 15 euro gebruik als een tegoedbon. De redenatie van Logitech is dat ze hem niet kunnen vervangen en dat er 2 van de 3 jaar de muis goed werkt, dus dat ik 1/3 terugkrijg...
Ten eerste was ik mijn muis meer dan een maand kwijt, en toen ik de verkoper zei dat ik geen muis meer had dan moest ik van hem maar een nieuwe kopen (altijd handig een reserve toch...
Mijn vragen zijn: Aan de ene kant snap ik de redenatie dat ik toch 2 jaar de muis gebruikt heb, dus dat ik maar een gedeelte terugkrijg. Aan de andere kant heb ik de muis gekocht onder het voorbehoudt dat hij minimaal 3 jaar zou werken en nu doet hij dat niet, dus ik voel met toch enigszins bekocht. Daarnaast zou Logitech de muis kunnen vervangen door een vergelijkbaar type, maar niet dezelfde ter waarde van 50 euro, maar dat doen ze ook niet...
Vervolgens heb ik al een muis gekocht, en nu heb ik 15 euro tegoed bij een winkel waar ik op zich niets wil kopen. Volgens mij moet ik toch sowieso die 15 euro cash kunnen vragen, ipv te moeten besteden?
Kan iemand mij helpen? Moet ik eens Logitech bellen om te vragen of ze niet alsnog een vervanging kunnen sturen? Heb ik recht op het volledige bedrag of toch echt maar 1/3?
Ik heb in augustus 2003 een muis gekocht voor E50, de MX500 van Logitech, hierop zat 3 jaar fabrieksgarantie. Hij is in januari dit jaar kapot gegaan en vervolgens is hij opgestuurd naar Logitech. Aangezien dit soort producten nooit gerepareerd kunnen worden moet er een andere oplossing worden gevonden. De MX500 wordt niet meer geleverd dus een nieuwe is geen optie, de MX510 ziet er precies hetzelfde uit en heeft dezelfde prijsklasse maar heeft net andere specificaties.
Nu heeft de Logitech 15 euro overgemaakt aan de winkel, en de winkel wil nu dat ik die 15 euro gebruik als een tegoedbon. De redenatie van Logitech is dat ze hem niet kunnen vervangen en dat er 2 van de 3 jaar de muis goed werkt, dus dat ik 1/3 terugkrijg...
Ten eerste was ik mijn muis meer dan een maand kwijt, en toen ik de verkoper zei dat ik geen muis meer had dan moest ik van hem maar een nieuwe kopen (altijd handig een reserve toch...
Mijn vragen zijn: Aan de ene kant snap ik de redenatie dat ik toch 2 jaar de muis gebruikt heb, dus dat ik maar een gedeelte terugkrijg. Aan de andere kant heb ik de muis gekocht onder het voorbehoudt dat hij minimaal 3 jaar zou werken en nu doet hij dat niet, dus ik voel met toch enigszins bekocht. Daarnaast zou Logitech de muis kunnen vervangen door een vergelijkbaar type, maar niet dezelfde ter waarde van 50 euro, maar dat doen ze ook niet...
Vervolgens heb ik al een muis gekocht, en nu heb ik 15 euro tegoed bij een winkel waar ik op zich niets wil kopen. Volgens mij moet ik toch sowieso die 15 euro cash kunnen vragen, ipv te moeten besteden?
Kan iemand mij helpen? Moet ik eens Logitech bellen om te vragen of ze niet alsnog een vervanging kunnen sturen? Heb ik recht op het volledige bedrag of toch echt maar 1/3?