Pagina 1 van 1

NUON

Geplaatst: 17 mei 2006 11:33
door ellenvelde9
De problemen met NUON zijn niet te bechrijven. Ik ben nu al een jaar bezig om alles rond en goed te krijgen. Ik woon in een klein appartement met een oppervlakte van 10m2. Nuon gaf een "schatting" op dat ik 1872m3 gas zou gebruiken en voor 6032 kWh per jaar aan electriciteit gebruik. Zelf geven ze aan dat een gemiddeld modaal gezin met meerdere mensen rond de 3000 en 3500kWh per jaar zit. Na verleden jaar afgesloten te zijn moest ik 1872,= ophoesten om aangesloten te worden, er zou iemand gestuurd worden, nooit gebeurt, nooit een reaktie gehad helemaal niks. Ik ben per augsutus 2005 overgestapt naar een ander. Nu heeft NUON nog een rekening gemaakt voor september terwijl ik mijn eindafrekening per 30-08-2005 al ontvangen had. Nu staan zij er op dat ik september eerst betaal zodat zij het af kunnen boeken en dan zal ik dat geld weer terugkrijgen, net als verleden jaar zou het dan uitgezocht worden. Ik ben inmiddels afgesloten van de energie omdat ik niet iets betaal terwijl ik geen diensten meer heb van ze. Nu ik dat dus niet doe is het ineens WEL mogelijk dat er een inspecteur komt. Zij is langs geweest op 11 mei. Haar letterlijke woorden waren "dit is onmogelijk wat zij gedaan hebben, is een ernstige fout gemaakt, voor zo'n oppervlakte met zo'n gebruik wat zei zeggen kan dit niet!!" Gelukkig heb ik er een getuigen bij gehad die dit ook kan bevestigen. Ik heb in een jaar tijd voor 10m2 woonruimte ruim 3000,= EUR moeten betalen. Nu ben ik zover dat ik het doorspeel aan advocaat en juridisch parket. Zij hebben me afgesloten voor een periode terwijl ik van hun diensten niet meer gebruik heb gemaakt. Dit kan toch niet!!!!!!!!!!!!!

Re: NUON

Geplaatst: 17 mei 2006 13:25
door Invisibleduck
Dag,

Beetje vreemd verhaal als het zo lees.

Ten eerste:

Een appartement van 10m2? je woont op kamers?

Ten tweede,
Je bent ingeschat op een hoger verbruik dan jij reeel vindt.
Dit kan je aangeven bij NUON. Als je ergens nieuw komt wonen wordt je op basis van het verbruik van de vorige bewoners ingeschaalt.

Ten derde
Je bent vervolgens afgesloten. Omdat je niet heb betaald.
En er is een inspecteur langs geweest. Maar is het nou die hoge inschaling van je termijnbedrag of wordt er door Nuon een bepaald verbruik geclaimd.

Ten vierde.
Je bent daadwerkelijk nu afgesloten en je vind dat dit over een periode is waarbij je van hun diensten niet meer gebruik maakt.
Hier ga je voorbij aan het feit dat je dus een schuld heb aan de leverancier Nuon maar ook aan de Netbeheerder Continuon. Als jij vervolgens denkt over te stappen ontslaat je dit niet van je betaalverplichting. De netbeheerder Continuon is naar ik aanneem vervolgens overgegaan tot afsluiting omdat je deze ook niet heb betaald. Overigens betaal je deze zelfde netbeheerder ook als je bij een andere leverancier zit.

tot slot:
Voor je daadwerkelijk wordt afgesloten is er al heel wat gebeurd. Jou verhaal geeft geen compleet beeld als ik heel eerlijk ben.

Re: NUON

Geplaatst: 17 mei 2006 13:37
door ellenvelde9
Het is ook een heel vreemd verhaal waar we al heel lang mee bezig zijn. De transportkosten aan continuon worden gewoon betaald via de nieuwe provider, staan keurig op mijn rekening dat die voldaan zijn. Nuon heeft mij een rekening gestuurd voor de maand september terwijl ik per eind augsutus al weg ben bij ze, daar draaithet hele verhaal nu om. De inspecteur die nu geweest is laat een installatieburo komen omdat ik wel afgesloten ben maar de gasmeter doordraaid. Wij huren particulier en wonen boven een juwelier met 3 appartementjes. Het vermoeden bestaat dat dus dat zij de meters van de juwelier bij mij berekenen. Op de eindafrekeningen van hen staat namelijk dezelfde gasmeter, daar ben ik al zo lang mee bezig om dat aan te tonen.

Re: NUON

Geplaatst: 17 mei 2006 18:28
door flappie
Klant wordt op leveranciersmodel dus afgerekend. Betekend dus dat de netbeheerder de transportkosten via nota verlegging aan het leveringsbedrijf dient te sturen en daarna te incasseren.

Re: NUON

Geplaatst: 17 mei 2006 21:31
door timefa
Indien Nuon de leverancier was en Continuon u heeft afgesloten is deze tevens netwerkbeheerder.
Van een overlopen meter is natuurlijk geen sprake.
Een uitvoerig technisch onderzoek kan hierin de oplossing bieden.

Re: NUON

Geplaatst: 18 mei 2006 09:15
door De medewerker
Beste Ellenvelde9,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw betalingen aan Nuon en uw overstap van Nuon naar een andere leverancier.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen
nemen om samen met deze kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer
kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker