Ik koop regelmatig spelletjes voor de pc. Een spel werd mij aangeraden, maar was niet meer makkelijk te krijgen. De reguliere leveranciers hadden het niet meer.
Via marktplaats.nl kwam ik achter Games247.nl. Ik heb voor de zekerheid wat rond gezocht op internet of het een bonafide site was en het leek een normale spelletjes leverancier.
Daarom, en omdat het bedrag niet hoog was, besloot ik het spel te bestellen. Hat was 5 april en enkele dagen later heb ik het spel betaald.
Ik kreeg netjes een ordernummer en kon de status van mijn bestelling op de site volgen.
Na twee weken was het spel nog niet in huis.
Na vier weken kreeg ik een mail dat de er problemen waren met de levering.
Nu zijn we zes weken verder en de status toont dat de bestelling is verzonden.Ik hoop iedere dag dat het spel nog binnen komt.
Ik moet zeggen dat ik nooit meer iets bij dit bedrijf bestel en als het aan mij had gelegen had ik het spel gewoon geannuleerd.
Maar volgens de voorwaarden van games247 kun je na 24 uur wel annuleren, maar dan moet je of een ander spel bestellen of het geld in een depot van Games247 houden. Volgens mag dat helemaal niet. Althans, het lijkt me belachelijk.
Ik ben ze er zelfs van gaan verdenken dat ze het expres doen en bedacht me hoe je dit kunt uitbuiten.
Kijk, als je je bestelling niet op tijd krijgt dan ga je misschien bellen naar het bedrijf. Dat bellen kost circa 10 cent per minuut. Als je toch belt blijf je het wel vijf minuten proberen. Vervolgens krijg je dan iemand aan de lijn die 'het gaat uitzoeken'. Die houdt je nog een minuut of vijf tot tien bezig. 1.5 euro. Dan zeggen het is geregeld en je krijgt je bestelling binnen. Ze hebben dan 1.5 euro verdient aan je bestelling.
Daarnaast verdien je misschien ook nog wat aan de rente over dit bedrag. Niet veel natuurlijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde voorwaarden kopen Games247
-
Re: Vreemde voorwaarden kopen Games247
Dit zijn van die smerige zaakjes waar sommige orderbedrijven een sport van maken helaas.
Als er in de voorwaarden ook een maximale levertijd staat heb je geluk.
Als er in de voorwaarden ook een maximale levertijd staat heb je geluk.
Re: Vreemde voorwaarden kopen Games247
Sorry, maar aan een tarief van 10 cent per minuut verdienen ze nauwelijks iets. Verreweg het grootste deel van dat bedrag gaat naar de telecomoperators. Volgens mij is het net kostendekkend. De samenzweringstheorie slaat dus nergens op.
Daarnaast: e-mail?
Daarnaast: e-mail?