Ik denk dat Knüppe het nu benauwd gaat krijgen. Als Dexia werkelijk alle aandelen had gekocht, dan hadden ze dat toch al veel eerder kunnen bewijzen. Ik denk dat de kaboutertjes bij Dexia de komende weken overuren moeten gaan draaien om aankoopbewijzen tevoorschijn te toveren.
Het hof kon m.i. ook niet anders dan een onderzoek in te laten stellen naar de aankoopbewijzen. Het al of niet aangekocht hebben van de aandelen is het belangrijkste issue. Als er nooit aandelen(of niet voldoende) gekocht zijn, dan konden er ook geen restschulden ontstaan. En juist de restschuld, daar draait het om in de Duisenbergregeling.
De rentebetaling(heel sluw 'inleg' genoemd in de contracten) wordt zelfs helemaal buiten beschouwing gelaten in de Duisenbergregeling. En bij de aflossings- en garantieproducten is dit de grootste verliespost. En mensen met dit soort producten komen er wel heel bekaaid vanaf in de Duisenbergregeling.
Het inbrengen van het schenden van de zorgplicht en ontbreken van de WcK vergunning(ook zeer belangrijke topics), kunnen pas weer naar voren gehaald worden als er bewezen is of er daadwerkelijk aandelen gekocht. Zijn er nl. geen aandelen gekocht, dan moeten alle contracten nietig verklaard worden. Zouden er wel aandelen gekocht zijn(wat me heel sterk lijkt), dan kunnen de contracten aangevochten worden wegens ontbreken van WcK vergunning en schending zorgplicht.
Dus Dexia kan zijn/haar borst flink nat gaan maken