Pagina 1 van 1
Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
Geplaatst: 22 mei 2006 01:33
door mismaakt handje
Ik heb via een bankopdracht geld gestort naar mijn PayPal account. Nu heeft de bank de omschrijving (id-code) verkeerd overgenomen en is mijn geld spoorloos verdwenen.
Is de bank hiervoor aansprakelijk?
Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
Geplaatst: 23 mei 2006 09:44
door Dilbert29
Was het een handgeschreven opdracht of via Internet? in het eerste geval kan het zijn wegens je handschrift in het tweede geval een typefout.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie hier de fout heeft, ik denk dat jij eerst moet aantonen dat je het wel goed hebt opgeschreven / ingetikt.
Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
Geplaatst: 23 mei 2006 10:25
door mismaakt handje
Het was een handgeschreven opdracht die door de bank verkeerd verwerkt is.
De bank kan wel een kopie opvragen (en dan zullen ze zien dat ik héél duidelijk heb geschreven) maar zegt alleen aansprakelijk te zijn voor een verkeerd ingevoerd rekeningnummer of naam van begunstigde. Dat vind ik vreemd: in veel gevallen zal een fout in de omschrijving er niet toe doen, maar soms dus wel.
Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
Geplaatst: 25 mei 2006 18:31
door simmetje
Je zit de verkeerde partij achter de broek aan. Het geld zal zijn overgeboekt van jou rekening naar die van Paypal. Van deze rekenign stort paypal het naar jou account. Paypal heeft dus een positief kasverschil laten we maar zeggen. Ik zou paypal bellen en e.e.a. uitleggen. Moet dan zijn op te lossen.