LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijstandsuitkering online aan te vragen

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door yoram »

De Polen komen het van ons overnemen omdat ( voornamelijk) de arbeidsmoraal iets anders is bij hen. Heeft niets met slavernij te maken, maar meer met het gigaziekteverzuim in één van de gezondste landen ter wereld. Heeft ook te maken met het mindere aanbod van vakgeschoold personeel, heeft ook te maken met de situatie dat als een werknemer op skivakantie z'n rug brekt de werkgever aleereerst gewoon door dient te betalen en daarna nog gedwongen kan worden om een passende baan in het bedrijf te cre;eren, heeft ook te maken dat het aantal "vrije"dagen in Nederland buiten proportioneel hoog is in verg. met andere ( westerse) landen. Heeft ook te maken dat elke scheet die dwars zit of elke noodzaak om de kosten in de gaten te houden reden is om het bedrijf plat te gooien en evt. wel werkwilligen uit te jouwen, heeft ook te maken met het feit dat er nergens in de wereld procentueel zoveel arbeidsongeschikten te vinden zijn,
Ik stop marr weer, want ik was de laatste tijd wat genuanceerder aan het reageren op dit forum, maar zo'n reactie van Tomaatje ( ongetwijfeld SP-er)vraagt gewoon om een botte reaktie mijnerzijds. Het is toch wel vechten tegen de bierkaai, maar vooruit maar weer,...... kom maar weer op Opa, Langhaar etc.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ach, Yoram, een debat met jou is appeltje-eitje, kortom, een peuleschilletje.

Doelpunt 1: Er wordt overal gefraudeerd, dus ook bij uitkeringen en natuurlijk moet daar naar gekeken worden. En de huidige werkwijze van SOZA heeft mijns inziens vooral te maken met het feit dat de gemeente nu 1 zak geld krijgt waar ze alle uitkeringen van moeten betalen en elke cent die ze niet uit hoeven keren kunnen ze nu dus in hun zak houden.
Als je iets aan de plichtenkant wilt verlangen van de uitkeringsgerechtigde, dan moet je allereerst zorgen dat je een betrouwbare indruk maakt, zodat ze je vertrouwen dat als je een plicht invoert, dat je dat niet slechts doet om te jennen. En hoe doe je dat? Juist, door in ieder geval het goede voorbeeld te geven en gewoon de uitkering op tijd te verstrekken (binnen 8 weken ipv na 15 weken) en door geen leugens te vertellen et cetera.

Doelpunt 2: De uitkeringsgerechtigde heeft de wetten niet ontworpen. De huidige werknemers hebben de wetten niet ontworpen. De wet maakt het mogelijk om ondersteuning te krijgen. Waarom zou je nee zeggen, en de ander wel uit het potje laten snoepen, waar je ook aan hebt meebetaald, terwijl jij op een houtje bijt? In Nederland bestaat er het minimumloon en wordt er (nog) niet van je verlangd dat je met z'n tienen in een eengezinswoning gaat zitten, zoals de Polen dat wel accepteren. De Polen kunnen zo veel sparen en met hun spaargeld weer een tijdje (werkloos?) in Polen verder leven. Ze hebben minder geld nodig en kunnen daarom dus desnoods onder het minimumloon gaan zitten, zodat ze de Nederlanders eruit prijzen.
En die slavernij waar Tomaatje op doelt, betreft mogelijk de work-first projecten van sommige gemeenten, waar ze werklozen werk (bezigheidstherapie) laten doen; met behoud van uitkering, maar niet voor het minimumloon! Dit kan gezien worden als dwangarbeid, wat richting slavernij gaat. Maar, yoram, je hoeft het inderdaad niet eens te zijn met definities van de 'rechten van de mens'. Je kunt de mening toegedaan zijn dat mensen geen rechten hebben. Zoveel mensen, zoveel meningen.

En ook ik ben SP-er.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door donn@ »

Al die energie die er in gaat zitten om af te geven op uitkeringsinstanties.
Die energie steek ik in solliciteren alleen is het heel frustrerend om keer op keer afgewezen te worden. Als je dan in het nieuws hoort dat het zo goed gaat met nederland en dat de werkplekken niet meer opgevuld kunnen worden dus is er plek voor de Polen dan krijg je dus weer dat stempel van werkschuw tuig.
Ik vraag me af "waar zijn die werkplekken" dan had ik toch minstens een keer uitgenodigd moeten zijn voor een gesprek.
En nee het ligt niet aan mijn brief en niet aan mijn cv, leeftijd misschien? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat veel mensen niet voor hun lol een uitkering hebben.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Wat dacht je van verkiezingspropaganda? Men stelt de status waarin Nederland verkeerd maar al te graag véél te rooskleurig voor om zodanig hun 'gelijk' te halen voor het uitmelken van het volk wat het CDA en VVD tuig de afgelopen jaren gedaan hebben. De old mens club is daarintegen alleen maar rijker geworden. Zou jij overigens op zo'n work first plek willen werken? omdat anders de gemmentelijke nazi's je uitkering intrekken? nou ik niet.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ach, weet je zolang dat soort mensen maar zelf niet hoeven
te werken voor een schijntje is het okee.
Zolang ze zelf geen stompzinnig werk zoals haakjes in een
zakje moeten doen is het okee, MAAR O WEE ALS ZE DAAR ZELF
MEE TE MAKEN KRIJGEN dan is nederland te klein.

Dwangarbeid, moderne slavernij, voedselbanken, enz is allemaal
okee zolang ze er zelf maar niet mee te maken hebben.

Yoram, vandaag heb je werk en morgen niet meer.

Dat soort dingen gebeuren.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door opa »

Frankk,
Je hebt het prachtig geschreven!

Tja ach, het zit namelijk zo:

Het is duidelijk dat de stomzinnigheid, kortzichtigheid onder sommige groepen binnen Nederland op dit moment zijn hoog conjunctuur beleeft. Ik vraag mij wel eens af of die groep zich nog wel verbonden voelt met de rest in de maatschap.

Over Nazi, als we dan toch de keuze maken om in de discussie deze termologie te gaan gebruiken, heb ik persoonlijk meer de voorkeur voor NSB. NSBers waren Nederlanders, zoals u en ik, die onder het mom van 'bevel = bevel en 'regel = regel' om zonder verder over na te denken, hun eigen volk verrade aan de machthebbers (lessen uit het verleden).

Yoram,

> Yoram, vandaag heb je werk en morgen niet meer.
>
Vandaag ben je gezond, en morgen niet meer.
Vandaag ben je getrouwd, en morgen niet meer.
U bent een slimme meid, misschien zelfs wel journalist?
Op de manier om een discussie aan te wakkeren?

> ( ongetwijfeld SP-er)vraagt gewoon om een botte reaktie mijnerzijds.
>
Misschien is hij ook wel Moslim, of christen of katholiek, protestant, joods of atheist........
Duidelijk voorbeeld van nederlands hokjes denken / plaatsen en vooroordelen.

Nu weer serieus verder,
Heeft u gisteren de nood-oproep gezien van de hoofdcommissarissen van politie? En dan metname het voorbeeld en uitspraak van 1 van de commisarissen over de bijstandsgerechtigde gezin met 900 euro per maand die een wietkwekerij op zolder heeft?
Dergelijk uitspraken vanuit de politie is heel uniek voor Nederland en tevens een signaal, als je dat signaal natuurlijk wil oppakken :wink:
Of waren die allemaal en ongetwijfeld lid van de SP :?:

.

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door yoram »

Ach Opa, haal dan nu de NSB maar weer van zolder.
Ik veraad niemand, befehl ist befehl kan toegepast worden op diegenen die willens en wetens onrechtvaardige, tegen de menselijkheid indruisende maatregelen treft of meewerkt aan de uitvoering van die maatregelen. Inderdaad zoals we met z'n allen meegewerkt hebben met de tot standkoming van de verzorgingsstaat, geeft het geen pas om, als door financiele of conjucturele noodzaak die verzorgingsstaat aangepast moet worden, diegene die daar aan meewerkt ineens van NSB-praktijken te betichten. En als ik morgen ziek wordt, heb ik dat voldoende financieel afgedekt. Als ik morgen zonder werk zit, is dat omdat ikzelf mijn bedrijf beeindig, als ik morgen ga scheiden hebben we het samen zo geregeld dat noch de één, noch de ander daar daadwerkelijk voor naar de bijstand hoeft te stappen. Dat bedoel ik met zelfredzaamheid, niet verwachten dat alle ( wel of niet door jezelf veroorzaakte) ellende wel eventjes door iemand anders wordt opgelost. Heb trouwens niets tegen de SP op zich. Maakte alleen de link van de nickname met hun beeldmerk. En die opmerking van een hoofdcomm. van politie, 'k heb het niet mee gekregen. Maar laat me raden, in bittere armoe zijn sommige mensen, gezinnen, groepen, wel genoodzaakt om - desnoods illegaal, op het randje van crimineel gedrag, iets aan die situatie te doen. Zo'n beetje als bisschop Muskens ooit zei over het stelen van een brood.
De investering voor het opzetten van een wietkwekerijtje zeker ook van de uitkeringsinstantie gekregen?? Of was er toch schijnbaar nog ergens een sok met geld, die je natuurlijk niet uitgeeft aan een cursus of schuldafbetaling.
Een discussie met mij kan je niet winnen, evenmin kan ik een discussie met jullie winnen. Onze standpunten liggen zover uitelkaar dat het -el eerder aangehaald- vechten tegen de bierkaai is. Ik troost me maar met de gedachte dat de manier waarop ik tegen deze zaken aan kijk in ieder geval mede oorzaak is van de situatie waarin ik nu verkeer. ZELFREDZAAMHEID, een vies woord voor een ieder die solidariteit vooral vanuit anderen verwacht. Die alles en iedereen de schuld kunnen geven van de minder rooskleurige situatie warin ze verkeren. Die, groot gebracht en opgegroeid met het idee dat de staat er is voor jou, niet kunnen inzien dat er ook wel een tegenprestatie verwacht mag worden. Die om uit een werkloze situatie te komen, vooral geen werkervaring met behoud van uitkering willen verrichten, die jaloers of afgunstig of met Robin Hood neigingen kijken naar mensen die,wel in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
Ik ben ooit voor mezelf begonnen door 80 uur in de week te gaan werken, niet mee kunnen en willen doen met de toen geldende consumptiemaatschappij, verscheidene keren op m'n knietjes naar de bank gekropen om nog een leninkje te kunnen krijgen, en dat allemaal omdat ik toen al inzag dat, mocht ik de 65 halen, er waarschijnlijk niks meer in de pot zou zitten. ( Ben nu 47) . Vandaar dat ik niks op heb met DIE uitkeringsgerechtenden die geen flikker aan hun situatie doen, anders dan kankeren op de ambtenarij en vooral alles uit zitten te pluizen op het gebied van rechten en plichten, maar dan wel de plichten van de staat. En als je echt niet kunt werken, dan zal je het niet breed hebben, en heb je naast je mogelijke lichamelijke problemen ook financiele zorgen. Maar waar is dan je familie, buurt, kergelijke gemeente?
Het zal mijn moeder niet overkomen dat ze weggestopt wordt in een kamertje met drie wasbeurten per week. Ook zelfredzaamheid, maar dan naar een naaste. Kost wat premie in de voorgaande jaren, maar dan maar een abonnemenje of kratje minder per maand.
Ben ik een zelfingenomen kwast?? Ja, waarschijnlijk wel. Heb ik het goed voor elkaar?? Ik denk van wel. Heb ik dat bereikt door ( naast de RABO) overal mijn hand op te houden?? Dacht het niet.
Dus een discussie met mij is geen appeltje-eitje. Omdat ik zie wat ik met mijn denkbeelden bereikt heb. En omdat ik lees wat jullie met jullie ideeën voor elkaar hebben gekregen. Niks dus.
Vermoei jezelf niet met al teveel reacties, ik zal ze wel lezen, maar reageren lijkt me niet zinvol. Veel succes met solliciteren!!!
Dit laatste is vooral cynisch bedoeld.
Laatst gewijzigd door yoram op 29 mei 2006 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Yoram, ik hoop voor u dat u wat clausules niet gelezen hebt en alsnog naar de bijstank moet. Arrogante zakken zoals u kunnen we hier missen als een wortelkanaalbehandeling.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door opa »

Lieve yoram u bent een mevrouw?

Het NSB stond niet onder uw naam als reactie, maar ik reageerde daarmee richting Eddie2, daar ik nazi wat te sterk aangezet vindt en NSB meer in de richting komt van Nederlanders die zonder na te denken hun p*k achterna lopen :wink: Maar als u er zich aangesproken door voel, is mij om het even.
De investering voor het opzetten van een wietkwekerijtje zeker ook van de uitkeringsinstantie gekregen?? Of was er toch schijnbaar nog ergens een sok met geld, die je natuurlijk niet uitgeeft aan een cursus of schuldafbetaling.
Nee, die investering wordt gedaan door de opdrachtgever van de kwekerij, die mensejn krijgen alleen betaald voor de ruimte die ze beschikbaar stellen.

Voor het overige, u kent mijn standpunten.

Als ik u vertel wat ik bereikt heb, godallemachtig ik hoor mijzelf, dan zou u dat weleens kunnen verrassen. Gelukkig besef ik ook dat met 1 knip van de vingers, de toekomst er totaal anders uit kan zien en besef ik dat het niet belangrijk is wat IK heb bereikt, maar wat WIJ kunnen bereiken.
En u over de IK en IK over de WIJ, daar worden wij het niet over eens, jammer....... voor Uw eigen IK.


Met vriendelijke groeten,
Opa
Laatst gewijzigd door opa op 30 mei 2006 00:30, 4 keer totaal gewijzigd.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door opa »

Het zal mijn moeder niet overkomen dat ze weggestopt wordt in een kamertje met drie wasbeurten per week. Ook zelfredzaamheid, maar dan naar een naaste. Kost wat premie in de voorgaande jaren, maar dan maar een abonnemenje of kratje minder per maand.
Je kunt zelf ook hulp behoevend worden en wat dan
Laat maar gaan, dit begrijpen die mensen niet, ik noem het de naiviteit van jongelui of knaapjes danwel juffies. Die vinden het vanzelfsprekend dat ze 's morgens opstaan en op de fiets of in de auto gelukkig naar het werk gaan. Maar dan op een dag, staan ze in de file en komt er vanachter een vrachtauto naar binnen rijden. Dan zijn dit soort mensen aangewezen op de WAO of nog erger, tijdens hun revalidatie de hulp van vrijwilligers omdat die mafketels in den haag bezuinigen op de gezondheidszorg. En dan is er ineens geen plaats meer in het verzorgingshuis. En dan is er onvoldoende of geen thuiszorg meer. En dan gaan ze een aanvraag indienen bij de bijstand voor een rolstoel of woning aanpassing en dan............... pas begrijpen ze misschien waarom een ouwe knar als ik en vele met mij, zich zo druk maken....

Maar weltrusten,
Laatst gewijzigd door opa op 30 mei 2006 00:27, 4 keer totaal gewijzigd.

BvdH
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 apr 2006 20:09

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door BvdH »

Het zal mijn moeder niet overkomen dat ze weggestopt wordt in een kamertje met drie wasbeurten per week.
Je kunt zelf ook hulpbehoevend worden en nog erger !!!!

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door Langhaar »

Yoram,
En als ik morgen ziek wordt, heb ik dat voldoende financieel afgedekt.
Als ik jou was zou ik alles nog maar een keer goed lezen.

Ik kom uit een ondernemersfamilie en heb veel kennissen
met een eigen zaak.
Die om uit een werkloze situatie te komen, vooral geen werkervaring met behoud van uitkering willen verrichten, die jaloers of afgunstig of met Robin Hood neigingen kijken naar mensen die,wel in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
Werkervaring op doen als je + - al 30 jaar werkervaring hebt?
Jaloers of afgunstig waar baseer je dat op?

47 jaar en het geluk dat je op jonge leeftijd nog geen ernstige
ziekte heb gehad.
Andere mensen wel en toen konden die mensen geen 80 uur
meer gaan werken om iets op te bouwen. Ze wilden wel, maar
het lichaam weigerde.

Het is duidelijk dat je nog een hoop moet leren.

Weltrusten.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door Sunbow »

Yoram is zelfredzaam, maar heeft wel vrienden bij de rabo. Ja ik ben jaloers op mensen die 80 uur kunnen werken. Ik heb gister 6 uur gewerkt en kan vandaag met vasthouden aan meubelstukken door mijn huis strompelen. Toch ben ikblij dat ik gewerkt heb, omdat dat tegenwoordig niet veel mensen gegeven is. Werken beschouw ik inmiddels als een (voor)recht.

Als kind heb ik inderdaad zoals de bisschop aanraadde mijn brood gestolen (na 3 dagen niet eten kon ik niks anders bedenken).

Als ik nu een eigen zaak zou willen starten en naar de rabo zou gaan dan zou ik 0,0 krijgen. Zelfs voor een gewone betaalrekening ben ik er al eens geweigerd,omdat er te weinig geld voor ze zou binnen komen.

Yoram ik weet niet wat voor zaak je hebt, maar als je over een paar jaar failliet gaat dan valt alles weg. Of overkomt dat zeer arrogante mensen nooit?

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ondanks alles blijft toch het online aanvragen van een uitkering een goed idee. Laten we hopen dat het bijdraagt aan een snelle verwerking van de aanvraag en dat men zn geld op tijd krijgt zonder in de schulden te komen zitten.

Het gemak dient de mens (en de werkloze) toch yoram :-)

En werkse

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door opa »

Yoram is zelfredzaam, maar heeft wel vrienden bij de rabo.
Dit is inderdaad een heel scherpe van Sunbow,

Probeer weer serieus,
ik begrijp wel wat Yoram bedoeld maar hij/zij haal 2 dingen door elkaar nl de zelfredzaamheid en de eigen verantwoordelijkheid.

Iets anders, in welke branche zou Yoram zitten waar je 80 uur moet werken om je minimumloon te kunnen verdienen? Nouja verdienen.........
in de Detailhandel?
in de Groothandel?
in de Horeca?
in de verzorging?
in de dienstverlening?

Die vraag heb ik eerder gesteld, kon zogauw het antwoorden daarop niet terug vinden.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Bijstandsuitkering online aan te vragen

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Zeker niet in de reïntegratiebranche. :lol:

Gesloten