Beste Maarten,
Heel scherpzinnig, jouw opmerkingen over de brief van Spaarbeleg. Toevallig kom ik dit bericht tegen en ik vind het jammer dat je dat niet aan ons verteld. Per toeval heb ik nu de mogelijkheid hierop te reageren. Beter was het wel om direct contact met ons op te nemen.
Dat is ook een van onze uitgangspunten voor het gesprek met Aegon/Spaarbeleg geweest.
Bij PAYBACK staan wij gewoon open voor een open gesprek, een dialoog om het probleem gezamenlijk op te lossen. Wij vinden dat je de partij die fout bezig is/was de kans moet geven om het weer goed te maken.
Uiteraard zeg ik ook dat het voor een bedrijf commercieel beter is fouten toe te geven en verantwoording te nemen, dan te proberen zich ervan te onttrekken. Dat is dan snel het begin van het einde van een bedrijf.
Wij denken dat je hier gezamenlijk uit kunt komen en dat het zelfs een kans biedt voor zo'n bedrijf als AEGON of DEXIA als je daarmee op de juiste manier omgaat.
Als hun dat niet doen ontnemen ze zich zelf het bestaansrecht als financiƫle dienstverlener. Alleen is hun dat waarschijnlijk nog niet bewust en ligt het aan ons allen om dat wel duidelijk te maken. Dat kan het best gerealiseerd worden door zich in een vereniging te organiseren, een sterk team te vormen en op allerlei manieren acties uit te voeren.
Als het nodig is worden natuurlijk ook juridische stappen ondernomen, maar daarnaast worden stappen gezet die nog veel effectiever zijn als juridische processen, die veel tijd kosten.
Wij hebben al van anderen gehoord dat je een goede bijdrage levert op dit forum en dat weten wij dan wel ook te waarderen. Ga zo door en hartelijk bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Jurgen Weber
namens de vereniging PAYBACK
PS: Bedankt voor de tip, we zullen ook onze brief op de site zetten.
http://www.pay-back.nl