| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fraude
fraude
In amerika weten ze wel raad met fraudeurs, beter als hier in luilekkerland.
Enron-top schuldig bevonden aan fraude
Gepubliceerd op donderdag 25 mei 2006
Een jury in de Amerikaanse stad Houston heeft donderdag twee voormalige topmannen van de energiegigant Enron schuldig verklaard aan onder meer fraude.
De malversaties van Jeffrey Skilling en Kenneth Lay leidden in 2001 tot de ineenstorting van Enron.
Straffen
Enron-oprichter Lay werd op zes punten schuldig bevonden aan samenzwering en fraude. Hij kan een maximale gevangenisstraf krijgen van 45 jaar. Voor Skilling ziet het er nog slechter uit.
Voor samenzwering, fraude, handelen met voorkennis en het doen van onjuiste uitspraken kan hij 185 jaar cel krijgen. Skilling werd op negentien punten schuldig bevonden.
De jury had maar zes dagen nodig om tot een oordeel te komen. Wanneer de rechter bekendmaakt welke straffen de twee krijgen, is nog niet bekend.
Miljardenfraude
In een aparte rechtszaak oordeelde een districtsrechtbank dat Lay 75 miljoen dollar aan persoonlijke leningen illegaal heeft gebruikt om aandelen te kopen.
Enron ging eind 2001 failliet toen bleek dat er voor miljarden was gefraudeerd bij het op zes na grootste bedrijf in de Verenigde Staten. Skilling en Lay zouden de financiële problemen van Enron bewust hebben verzwegen voor de buitenwereld, terwijl ze tegelijkertijd miljoenen dollars verdienden aan de verkoop van aandelen Enron.
Niet schuldig
Skilling en Lay hebben altijd ontkend schuldig te zijn. Zij beweren dat de fraude enkel de schuld is van de voormalige financieel directeur Andrew Fastow. Fastow heeft schuld bekend aan samenzwering en werkt samen met de aanklagers in ruil voor een verminderde gevangenisstraf van tien jaar.
Lay heeft sinds de oprichting van Enron vijftien jaar aan het hoofd van het concern gestaan. Hij droeg in 2001 zijn positie als bestuursvoorzitter af aan Skilling. Na zes maanden nam hij deze functie weer over.
Enron-top schuldig bevonden aan fraude
Gepubliceerd op donderdag 25 mei 2006
Een jury in de Amerikaanse stad Houston heeft donderdag twee voormalige topmannen van de energiegigant Enron schuldig verklaard aan onder meer fraude.
De malversaties van Jeffrey Skilling en Kenneth Lay leidden in 2001 tot de ineenstorting van Enron.
Straffen
Enron-oprichter Lay werd op zes punten schuldig bevonden aan samenzwering en fraude. Hij kan een maximale gevangenisstraf krijgen van 45 jaar. Voor Skilling ziet het er nog slechter uit.
Voor samenzwering, fraude, handelen met voorkennis en het doen van onjuiste uitspraken kan hij 185 jaar cel krijgen. Skilling werd op negentien punten schuldig bevonden.
De jury had maar zes dagen nodig om tot een oordeel te komen. Wanneer de rechter bekendmaakt welke straffen de twee krijgen, is nog niet bekend.
Miljardenfraude
In een aparte rechtszaak oordeelde een districtsrechtbank dat Lay 75 miljoen dollar aan persoonlijke leningen illegaal heeft gebruikt om aandelen te kopen.
Enron ging eind 2001 failliet toen bleek dat er voor miljarden was gefraudeerd bij het op zes na grootste bedrijf in de Verenigde Staten. Skilling en Lay zouden de financiële problemen van Enron bewust hebben verzwegen voor de buitenwereld, terwijl ze tegelijkertijd miljoenen dollars verdienden aan de verkoop van aandelen Enron.
Niet schuldig
Skilling en Lay hebben altijd ontkend schuldig te zijn. Zij beweren dat de fraude enkel de schuld is van de voormalige financieel directeur Andrew Fastow. Fastow heeft schuld bekend aan samenzwering en werkt samen met de aanklagers in ruil voor een verminderde gevangenisstraf van tien jaar.
Lay heeft sinds de oprichting van Enron vijftien jaar aan het hoofd van het concern gestaan. Hij droeg in 2001 zijn positie als bestuursvoorzitter af aan Skilling. Na zes maanden nam hij deze functie weer over.
Re: fraude
Misschien een idee om te gaan emigreren?In amerika weten ze wel raad met fraudeurs, beter als hier in luilekkerland.
Ieder land heeft zo 'z'n wetten, in een democratie heeft de bevolking daar in beginsel zelf voor gekozen zo ook in Nederland.
Achteraf kan men zeggen dat men het er niet mee eens is, dat zou een goede reden kunnen zijn om de volgende keer op een andere partij te stemmen.
Het staat iedereen vrij om uit dit land te vertrekken naar een "luilekkerland" er zijn er genoeg.
De VS, Australie, Canada en voor de mensen met een ietwat radicalere gedachtengang hebben we; Iran, Irak, Jemen, Nigeria en ga zo maar door.
Zeuren kan iedereen, maar als je er zo van overtuigt bent dat het hier niet deugt, is het misschien beter als je vertrekt, hoef jij niet meer te zeuren en hoeven mensen die het wel ok vinden hier, niet meer dat eeuwige gezeur aan te horen.
Fijne avond verder.
in amerika belanden moordenaars, oplichters, crimenelen achter de tralies, in nederland lopen de criminelen vrij rond en worden de slachtoffers daders.
Dit land is echt naar de vervelend.
prettige avond verder.
Dit land is echt naar de vervelend.
prettige avond verder.
Navaree wat ben jij toch voor raar persoon. Wie wat ook plaats, jij bent het consquent oneens, heb ALTIJD een andere mening of denkt het anders te weten.
Als iemand hier zou plaatsen dat het te koud is voor de tijd van het jaar dan nog zou jij reageren dat je denkt dat het anders is.
Een andere mening? Oke. Maar bij IEDER onderwerp ALTIJD het tegenovergesteld beweren, ontkennen, van het onderwerp afleiden ( bijv. van strafmaat overstappen op emigratie) is ziekelijk.
Communiceren met jou is totaal onmogelijk.
Wij begrijpen echt niet met welk doel of voor wie je iets op dit forum plaatst.
Je gedachtengang is onbegrijpelijk, het is in jou bovenkamer kennelijk een grote rommel van dwangmatige tegenstijdigheden. Een mengeling van koppigheid, drammerigheid, ontkenning, afkeuring, ontwijkend.
Wat wil je nou?
Als iemand hier zou plaatsen dat het te koud is voor de tijd van het jaar dan nog zou jij reageren dat je denkt dat het anders is.
Een andere mening? Oke. Maar bij IEDER onderwerp ALTIJD het tegenovergesteld beweren, ontkennen, van het onderwerp afleiden ( bijv. van strafmaat overstappen op emigratie) is ziekelijk.
Communiceren met jou is totaal onmogelijk.
Wij begrijpen echt niet met welk doel of voor wie je iets op dit forum plaatst.
Je gedachtengang is onbegrijpelijk, het is in jou bovenkamer kennelijk een grote rommel van dwangmatige tegenstijdigheden. Een mengeling van koppigheid, drammerigheid, ontkenning, afkeuring, ontwijkend.
Wat wil je nou?
Ja Van Dalen het was wel bijzonder koud vandaag op de natuurcamping dan wordt jouw conclusie waarheid

Moge het verder dan maar weer een mooie zomer wordenDiagnose: een terminale casus
-
Van Dalen
Is fonie de phonetische schrijfwijze van phoney (sham, counterfeit, fictitious)?
Is Van Dalen het tweeling broertje van Willems
Mensen dood wensen en andere vulgaire taal schrijven over anders denkenden
Bye

Bye
-
Van Dalen
Wat betreft Dexia en andere oplichters heeft de heer Willems de zaken anders heel goed door. Dat kan nauwelijks worden gezegd over de meeste meelopers van de Dexia-bende.
Fonie,
Indien ik vooraf had geweten van jouw nonnen billetjes, dan was ik echt wat sobertjes geweest! Nu zit er niets anders op, laat jouw wangen maar blossen
Indien ik vooraf had geweten van jouw nonnen billetjes, dan was ik echt wat sobertjes geweest! Nu zit er niets anders op, laat jouw wangen maar blossen
Willems ik mag jou niet maar Dexia heeft jouw naam en het adres van jouw adviseur en je krijgt niet meer dan de meneer Duisenberg-regeling, niets zeg maar 
Maar aan de andere kant heb je dan wel jaren plezier gehad van dit forum

Maar aan de andere kant heb je dan wel jaren plezier gehad van dit forum
Fonie,
Dexia en jij en mijn adviseur zijn mijn rechter, jullie maken voor mij de dienst uit , is dat wat jij bedoelt? Mijn contracten zijn buitengerechtelijk vernietigd, d.w.z. wat Dexia vindt, wat jij vindt wat de adviseur vindt, is apenlollie, wat de rechter vindt gaat mijn belangstelling naar. Ik mag jou ook niet, maar om te zeggen, dat ik een schijt aan jou heb, dat ook weer niet!!!
Dexia en jij en mijn adviseur zijn mijn rechter, jullie maken voor mij de dienst uit , is dat wat jij bedoelt? Mijn contracten zijn buitengerechtelijk vernietigd, d.w.z. wat Dexia vindt, wat jij vindt wat de adviseur vindt, is apenlollie, wat de rechter vindt gaat mijn belangstelling naar. Ik mag jou ook niet, maar om te zeggen, dat ik een schijt aan jou heb, dat ook weer niet!!!
Je hebt gelijk alleen komt jouw zaak niet voor de rechter er komt een generaal pardon en dan mag je handjes klappen
Je ziet maar, doei
Je ziet maar, doei
Dan nog, zijn mijn contracten vernietigd, versta je dat niet! en ik heb mijn rechten en zal elke pardon aan mijn laars lappen! Indien jij verkracht wordt en jouw verkrachter komt achteraf met een "generale pardon", dan zal jij zeggen, "kom schat doe maar weer". Zo werkt het niet Fonie. Ik heb vernietigd en zal alleen maar bij de rechter mijn rechten moeten halen:
en ik wil zien welke Dexia of adviseur mij gaat tegenhouden!!
en ik wil zien welke Dexia of adviseur mij gaat tegenhouden!!
Laatst gewijzigd door Willems op 26 mei 2006 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Die kans heb je laten liggen
Je wilde goedkoop rechten en zoals nu blijkt goedkoop is duurkoop
Ach ja zucht, volgens mij sluit je zo weer zulke contracten af
Slaap goed in Anvers
Ach ja zucht, volgens mij sluit je zo weer zulke contracten af
Slaap goed in Anvers
Je ligt echt in mijn armen te woelen, dat gevoel krijg ik Fonie! Het ga je aan wat ik doe, je lijkt wel geketend! Duur of goedkoop of sollidair met anderen, dat maak ik zelf uit en heb geen Fonie voor nodig. Mocht het zo zijn dat ik toch jouw zorgen en advies nodig zal hebben, zal ik niet nalaten even zeer discreet contact te nemen.
Geen van beiden nodig, puur natuur!!weer eens proberen??
Kun je ook reageren met een emoticon of heb je een ban
Net zoals Van Dalen

Laatst gewijzigd door fonie op 26 mei 2006 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De taal van de emoticon vind ik niets, het is eenzijdig, oppervlakkig en komt dikwijls verkeerd over, zoals in jouw geval!