LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC blijft me pesten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Huugie

UPC blijft me pesten

Ongelezen bericht door Huugie »

Ergens begin juni 2005 heb ik gebruik gemaakt van de aktie "een maand zorgeloos uitproberen" van UPC. Het betrof internet en telefonie. Digitale tv had ik al een maand eerder aangevraagd.

Omdat de verbinding slecht was en er verschillende vragen van mij bij de klantenservice niet beantwoord konden worden, heb ik binnen de maand opgezegd.

Ik heb maanden gewacht op de retourdoos voor het modem. Telkens belde ik en werd beloofd dat deze opgestuurd zou worden. Ik heb direct ADSL genomen.

Ik word nu al een jaar gestalkt door UPC met rekeningen. Maar ik heb netjes betaald, dat geld hoor ik dus gewoon terug te krijgen.

Ik heb nu al het tweede incassobureau achter me aan, met de fantastische naam "Transfair", Penninck en Landthoer hebben er blijkbaar geen zin meer aan.

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Telkens bellen en aangetekende brieven sturen kost me een hoop geld en energie. Ik heb alle brieven en facturen hier netjes in een map zitten.

Maar wat gebeurt er als dat incassobureau me blijft pesten? Komen ze dan hier de boel leeghalen of moet ik naar de rechtbank?

Of kan ik voor het bedrag dat ik nog van ze krijg een incassobedrijf inhuren? Graag tips hoe ik hier mee om moet gaan....

Floor22

Re: UPC blijft me pesten

Ongelezen bericht door Floor22 »

Hoi Huugie,

je schrijft dat je het abo telefoon en internet met het abo gratis maand uitproberen, binnen een maand hebt opgezegt en dig. tv had je een maand eerder aangevraagd. En dat je steeds steeds rekeningen van upc ontvangt.

Wat je na kan vragen aan upc is wat je nog moet betalen
voor welke periode de rekening openstaat
en voor welke producten dat is, en dat kun je dan vergelijken met je eigen administratie. Want dan kun je zien waar het aan ligt. Het kan zijn dat er nog herr. kosten bij zitten of kosten van het incassoburo. Als het goed is hoef je alleen de abo geld van die proefmaand niet te betalen, alleen de administratiekosten van 9,95 en de borg die ontvang je dan terug van upc, als je die toen betaald hebt.

Groeten van mij

Huugie

Ongelezen bericht door Huugie »

Ik heb alles nagerekend en ook overlegd met een mevrouw van de helpdesk. Dat was begin maart. Ik kwam erop uit dat ik nog ongeveer 110 euro terug moest krijgen en later kreeg ik dus een brief dat ik ongeveer 90 euro tegoed had.

En nu ineens moet ik weer 100 euro betalen :oops:

Het gaat er voor mij om dat wat ik ook doe en wat ik ook met UPC afspreek, er gewoon niks gedaan wordt.

En als ik netjes een brief naar ze stuur en alles uitleg, dan bellen ze mij terug. Als ik dan vraag om een schriftelijke bevestiging over wat toegezegd is, dan zeggen ze dat ze het opsturen. Maar dan krijg ik gewoon weer rekeningen.

Het enige dat ze tot nu toe ggedaan hebben is mijn digitale tv abonnement kosteloos voor het einde van de contractperiode opzeggen. Maar dat wilde ik helemaal niet!

Ze doen zomaar wat!

Floor22

Ongelezen bericht door Floor22 »

Je hebt alles nagerekend en ook overlegd met een mevrouw van de helpdesk in maart. Heb je dat dan overlegt met een mevrouw van de storingdienst of een mevrouw van de klantenservice? je klacht hier neerleggen bij dit forum, helpt je niet verder. als je je postcode en huisnr gegevens naar mijn emailadres stuurt, ontvangt je een antwoord morgen op je vragen.

groeten van mij

clouseau

Ongelezen bericht door clouseau »

Beste Huugie,

Ook mij pesten ze al vanaf december 2005,
dit omdat ik de zaken regel voor mijn broer.
Als je een DWANG krijgt van Transfair, moet je zeker niet betalen als je zeker weet dat je in je recht staat.
Ook ik betaal de rekening niet van Transfair, ik ben niet bang na de uitspraak van een rechter in helmond. En transfair die zijn zeker niet FAIR !!! Ze zoeken het maar uit, GELUKKIG Kijk ik via de schotel en bel en internet ik met HETNET. EN ZO IS HET MAAR NET..

HET BLIJKT DAT WE IN NEDERLAND 750.000 gekken hebben, als je de reclame van UPC MOET GELOVEN....

STERKTE !!!!!

Inspector Clouseau :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er zijn uitzonderingen, maar een incassobureau heeft niet zo veel macht. Ze moeten naar de rechter om iets gedaan te krijgen.

U kunt zelf gebruik maken van een incassobureau, maar ook u zult naar de rechter gaan. Eventueel met andere benadeelde. Als alternatief kunt u onderzoeken of UPC is aangesloten bij een geschillencommissie. Hier kunt u dan goedkoop u klacht neer leggen.

Als u in uw gelijk staat heeft u ook recht op vergoeding voor de aangetekende brieven. De incasso kosten hoeft u vermoedelijk ook niet te betalen wanneer u ongelijk heeft.

Gesloten