LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meeroken

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Zonnetje2 stopt er mee, uitgerookt!

Jammer, ik vond z'n commentaar altijd wel verhelderend!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: meeroken

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Zonnetje2 heeft gelijk ! Voor sommigen is de antipatie tegen roken zo erg geworden, dat er uitsluitend en alleen tegen rokers geageerd wordt en de realiteit van andere oorzaken, welke bijdragen aan gezondheidsproblemen, zoals ademhalings- en hartproblemen totaal niet van belang zijn voor deze personen.

De enigste oplossing is deze personen "gelijk" te geven en ondertussen in gedachten de bekende middelvinger op te steken......

Bij deze geef ik bepaalde personen hier dus groot gelijk
:shock: en ook ik zal niet meer trachten tegen deze verhelderende geesten in te gaan. :!:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 16 Apr 2006 08:08 door 48609

-------------------------------------------------------------------------
Er zijn namelijk geen argumenten waarmee je het kan goed praten!

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Kijk dat is nog eens goed nieuws! :D

De reacties zullen wederom overweldigend zijn. :roll:

Geachte heer,

u heeft in de afgelopen maanden een steunbetuiging voor het burgerinitiatief voor rookvrije horeca op onze website achtergelaten. Wij danken u daarvoor bijzonder hartelijk, zonder uw hulp hadden wij niet de ruim 62.000 geldige steunbetuigingen op papier aan de Tweede Kamer kunnen overhandigen.

Met deze nieuwsbrief willen wij u van de ontwikkelingen op de hoogte houden.

De situatie met betrekking tot het Burgerinitiatief is als volgt. De commissie voor verzoekschriften, die in eerste instantie het burgerinitiatief beoordeelt, heeft haar advies op 9 juni aan de Tweede Kamer gestuurd. Het advies is om dit burgerinitiatief niet in behandeling te nemen, omdat het volgens de commissie aan één specifieke eis niet voldoet: het onderwerp mag de laatste twee jaar niet besproken zijn in de Tweede Kamer.

De Tweede Kamer zal dit advies binnen enkele weken bespreken; zij kan het advies van de commissie overnemen en het burgerinitiatief niet in behandeling nemen, maar zij kan ook besluiten om het advies van de commissie niet over te nemen, en het burgerinitiatief wél in behandeling te nemen. De kans daarop achten wij echter niet groot.

Op dit moment onderzoeken we de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen een eventuele beslissing van de Tweede Kamer om dit burgerinitiatief niet in behandeling te nemen. Clean Air Nederland is het namelijk niet eens met de redenen die de commissie opgeeft om het burgerinitiatief niet ontvankelijk te verklaren; D66 heeft inmiddels al aangegeven dat zij het met ons eens zijn.

Zodra er meer nieuws volgt over het burgerinitiatief of over rookvrije horeca willen wij u daar per deze nieuwsbrief van op de hoogte brengen.

Om het laatste nieuws te vernemen en de precieze argumentatie te lezen kunt u op de volgende link klikken:

www.cleanairnederland.nl

Als u interesse heeft in de wijze waarop het burgerinitiatief tot stand kwam en hoe de organisatie verliep, kunt u dat nalezen in de speciale editie van het ledenblad die op onze website beschikbaar is gesteld.

http://www.cleanairnederland.nl/downloa ... ieNr57.pdf

Met vriendelijke groet,

Clean Air Nederland

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: meeroken

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ichikoh: je bent lekker bezig.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Jonjo »

ZEER interessant. Alleen jammer dat die DOMBO's van clean air niet in de gaten hadden dat deze poging nutteloos was.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 17 Apr 2006 10:43 door 48609


-------------------------------------------------------------------------

......waarbij ik ook geen gebruik hoef te maken van vette tekst of hoofdletters. Het is in een discussie immers niet zo dat degene die het hardst schreeuwt gelijk heeft, dit is meer een blijk van onvermogen.....

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: meeroken

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik neem aan dat clubjes als Clean Air Nederland hun zinloze bezigheden financieren met subsidies van de overheid? Meteen afschaffen dan, dit soort clubs zijn echt te zot voor woorden.

Volkomen terecht is dit burgerinitiatief afgewezen, het heeft weinig zin om binnen 2 jaar meerdere malen over hetzelfde onderwerp te spreken lijkt mij.

Kunnen we niet gewoon ophouden met de heksenjacht tegen rokers en elkaar gewoon met rust laten.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: meeroken

Ongelezen bericht door pardon »

:lol: en daar komt die maloot weer met zijn herhalingen . hij voelt zich zelf boven alles verheven. nou kom maar gauw nummertje :lol: :lol: :lol:

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Dank je, ik draag zo m'n steentje bij!

Is goed Pardon, maar je ziet wel gelijk de reactie op het plaatsen van de enquete van Clean Air, ik ben niet zo snel op m'n teentjes getrapt.

Wat ik maar wil aangeven dat als de overheid z'n zogenaamde campagne tegen het roken met twee maten meet. Wel 720 Miljoen Euro! per jaar aan accijnzen opeisen voor wat het roken betreft. En aan de andere kant met zielige pogingen het roken ontmoedigen. :roll:

Als er dan de mogelijkheid is om volgens de wet inspraak en een referendum of burgerinitiatief op te werpen, dan legt het Kabinet of Regering dit arrogant en hardnekkig naast zich neer. Ik heb het dan niet alléén over het roken, maar ook over andere zaken. Wat te gevoelig is, durven ze niet bespreekbaar te maken. Verantwoordelijkheid is ver te zoeken.

De volgende stap van de betutteling is ..............
Laatst gewijzigd door Ichikoh! op 20 jun 2006 09:20, 2 keer totaal gewijzigd.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: meeroken

Ongelezen bericht door pardon »

ichikoh! ,deze reactie was voor nummertje 48609

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: meeroken

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ichikoh: dat steentje van jou maakt geen indruk.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Eerst goed lezen NijMeGeN!

Of je nou een roker of niet-roker bent. :?

Tuurlijk maakt het hele CleanAir geen ene bal uit, ook al zouden er 4 Miljoen Nederlanders een handtekening insturen, het is maar net hoe het de Regering uitkomt. Hoe denk je dat ze zometeen de 720 Miljoen aan inkomsten van accijnzen willen goedmaken die wegvallen na het staken of verminderen van de verkoop van rookwaren, komen ze wel weer met een andere smoes over de rug van de volgende groep rokers en niet-rokers! :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:
Laatst gewijzigd door Ichikoh! op 20 jun 2006 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: meeroken

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Gevaar van fijnstof onderschat
Door MARK VAN DER WERF

DEN HAAG - Nederlanders onderschatten massaal de gevaren van luchtvervuiling. Daarvoor waarschuwen...

Foto COR DE KOCK
deskundigen aan de vooravond van een groot congres over de fatale gevolgen van fijnstof op onze gezondheid.
Jaarlijks overlijden ongeveer 20.000 mensen voortijdig door blootstelling aan de minuscule deeltjes: zandkorrels en roet, maar ook stukjes afgesleten autoband of wegdek. ,,Het lijkt of niemand het doorheeft,’’ zegt Fred Woudenberg, hoofd van de afdeling medische milieukunde van de Amsterdamse GGD.

,,Het zit gewoon niet tussen de oren’’, verzucht Kiek Singels van adviesbureau CE, die uitgebreid onderzoek verrichtte naar de gezondheidseffecten van luchtvervuiling.

De deskundigen vinden dat er onevenredig veel aandacht uitgaat naar de economische gevolgen: nieuwbouwprojecten lopen vertraging op, de aanleg van spitsstroken gaat langzaam. De overheid let vooral op de Europese eisen voor uitstoot, aldus Woudenberg. ,,Normfetisjisme!’’ Bouwplannen kunnen weer doorgaan als de vervuiling net onder norm zit. ,,Maar de lucht is dan nog bijna net zo ongezond.’’

Staatssecretaris Van Geel (Milieu) erkent dat de gevolgen van fijnstof uiteindelijk ‘desastreus’ zijn en zegt juist daarom maatregelen te nemen. Zo is er subsidie voor de aanschaf van roetfilters.

De komende tien jaar legt het kabinet in totaal 900 miljoen euro opzij. Kiek Singels: ,,Veel te weinig.’’

Iris Hiemstra van het Astmafonds: ,,Waarom is er nooit een campagne die op de gevaren wijst? De vervuiling neemt af, maar we moeten durven zeggen dat de Nederlandse lucht de vuilste van Europa is.’’
Bron: AD

Nu nog maar meer tegen roken ageren en bovenstaande volledig negeren, want dat is alleen maar een smoes........... :shock:

PS Wat doet CleanAir met gequote gegevens ?

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 09 Apr 2006 09:28 door 48609


-------------------------------------------------------------------------

...start een topic over de door jou genoemde problemen en gebruik ze niet als drogredenen om vooral je eigen [lees rokers-]onvermogen te verbloemen.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 10 Apr 2006 18:57 door 48609


-------------------------------------------------------------------------

Verder ontgaat het, zoals te verwachten, bij de meeste waar het om gaat. Natuurlijk is dat niet het onder toezicht stellen van kinderen oid. Daar zet ik alleen de discussie mee op scherp.
Nee, het gaat over de kennelijke norm dat wij het normaal vinden om niet alleen je eigen kanker te creeren, maar ook mee te helpen aan die van een ander.
Er zit toch ergens een paradox dat rokers het vooral goed voor hebben met anderen - waaronder niet-rokers - maar dat het inzicht ontbreekt dat dit niet samen kan gaan met roken waar anderen bijzijn!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: meeroken

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Uiteraard heb je gelijk 48609 :lol: (herrinner mijn middelvinger)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: meeroken

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij heeft 48609 overgewerkt in April

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: meeroken

Ongelezen bericht door showgirl »

nou volgens mij heeft 48609
TE veel tijd over om al die berichten op te zoeken en te quoten :lol:
arme ziel, met je toetsen een bericht plaatsten gaat sneller hoor, op die manier reageren wekt medelijden op maar werkt ook behoorlijk op mijn lachspieren... :lol:
ach, lachen is gezond
groeten
een NIET roker.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Voor diegene die de nieuwsbrief niet krijgt!

Bijna een derde van de Nederlanders (32 procent) wil een rookverbod in horecagelegenheden. Dit blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek onder 501 Nederlanders in opdracht van de Stichting Rokersbelangen (SRB).

Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) vindt dat roken in kroegen, restaurants en cafés gewoon moet kunnen. Een op de vijf Nederlanders maakt het niets uit of in de horeca een rookverbod komt.

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/22/2375

Objectief?

Gesloten