20 uur vertraging Cuba TFL 331 op 20 sept 2005..Reageer!!
Geplaatst: 01 jun 2006 11:30
Wij zouden graag onze klacht behandeld zien.
Holland International beloofde ons alles toen wij 20 uur vertraging opliepen voor onze 8 daagse reis naar Cuba in september 2005.
Ze spraken zichzelf overigens ook steeds tegen.
De ene keer werd verteld dat we vanwege veiligheidsredenen niet konden vertrekken.
Het volgend moment was er een technisch mankement aan het vliegtuig.
Veel passagiers wilden helemaal niet meer weg en de mevrouw van Arkefly die contact had met Holland International, toen wij bij de gate stonden, vertelde ons dat Holland International ons niet wilden omboeken en als we niet zouden vertekken de volgende dag we ons geld ook niet terug zouden krijgen.
We werden voor de keuze gesteld.
Of 20 uur later vertekken of onze vakantie kwijt.
We zijn van s morgens 7.30 uur tot s avonds 19.00 uur op schiphol aan het lijntje gehouden en konden daarna terug naar huis toen duidelijk werd dat op 20 september geen vlucht meer zou gaan.
We zouden de volgende morgen om 7.00 u vertrekken en daar zou dan een officiële vertragingsverklaring voor ons liggen waar we de gemiste dag op konden verhalen. Er werd niet verteld hoe..
Niets was echter minder waar.
Bij thuiskomst hebben we onze klacht gemeld bij D Reizen.
Zij stuurden onze klacht door naar Holland International.
Pas na 2 maanden kregen we bericht van Holland International.
We konden EU 25 per persoon krijgen en alleen omdat zij zo coulant waren. En dat gold dan alleen voor ons omdat wij een brief hadden geschreven.
We hebben de klacht voorgelegd bij de SGR na een tip van een medewerkster van D Reizen.
We waren niet eens op de hoogte dat we recht hadden op een uitspraak van het SGR.
Toen we uiteindelijk alle correspondentie aan de SGR hadden voorgelegd waren we een paar weken te laat.
Door het SGR zijn we niet ontvankelijk verklaard omdat we niet binnen de termijn van 3 maanden na thuiskomst de klacht bij hen hebben neergelegd.
Nu reageerde de tegenpartij (Holland Int) pas na 2 maanden naar ons toe met een negatief antwoord en waren wij niet op de hoogte van de termijn van 3 maanden om dit voor te leggen aan de geschillencommissie reizen.
Alle mensen die op onze vlucht zaten zijn gedupeerd.
We hebben een volle dag van onze vakantie moeten missen en hebben kosten gemaakt. Het is echt schandalig.
Bij aankomst op Cuba bleek ons hotel vol water te staan en werden we ook nog omgeboekt naar een ander hotel.
En dat voor 5 dagen Cuba...de reis niet meegerekend.
Volgens de nieuwe regels staat voor een dergelijke vertraging
een vergoeding ter waarde van 1 ticket.
Voor de EU 25 die wij geboden kregen kunnen we niet eens de door ons
gemaakte taxikosten bekostigen.
Hopelijk kan TROS RADAR iets voor ons doen als er meerdere mensen reageren die op onze vlucht zaten van Amsterdam -Varadero-Cancun op 20 september 2005 die op 21 september vertrok.
Vluchtnummer TFL 331.
Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die er zo over denken als wij.
Alle correspondentie is aanwezig.
Hartelijk dank.
Holland International beloofde ons alles toen wij 20 uur vertraging opliepen voor onze 8 daagse reis naar Cuba in september 2005.
Ze spraken zichzelf overigens ook steeds tegen.
De ene keer werd verteld dat we vanwege veiligheidsredenen niet konden vertrekken.
Het volgend moment was er een technisch mankement aan het vliegtuig.
Veel passagiers wilden helemaal niet meer weg en de mevrouw van Arkefly die contact had met Holland International, toen wij bij de gate stonden, vertelde ons dat Holland International ons niet wilden omboeken en als we niet zouden vertekken de volgende dag we ons geld ook niet terug zouden krijgen.
We werden voor de keuze gesteld.
Of 20 uur later vertekken of onze vakantie kwijt.
We zijn van s morgens 7.30 uur tot s avonds 19.00 uur op schiphol aan het lijntje gehouden en konden daarna terug naar huis toen duidelijk werd dat op 20 september geen vlucht meer zou gaan.
We zouden de volgende morgen om 7.00 u vertrekken en daar zou dan een officiële vertragingsverklaring voor ons liggen waar we de gemiste dag op konden verhalen. Er werd niet verteld hoe..
Niets was echter minder waar.
Bij thuiskomst hebben we onze klacht gemeld bij D Reizen.
Zij stuurden onze klacht door naar Holland International.
Pas na 2 maanden kregen we bericht van Holland International.
We konden EU 25 per persoon krijgen en alleen omdat zij zo coulant waren. En dat gold dan alleen voor ons omdat wij een brief hadden geschreven.
We hebben de klacht voorgelegd bij de SGR na een tip van een medewerkster van D Reizen.
We waren niet eens op de hoogte dat we recht hadden op een uitspraak van het SGR.
Toen we uiteindelijk alle correspondentie aan de SGR hadden voorgelegd waren we een paar weken te laat.
Door het SGR zijn we niet ontvankelijk verklaard omdat we niet binnen de termijn van 3 maanden na thuiskomst de klacht bij hen hebben neergelegd.
Nu reageerde de tegenpartij (Holland Int) pas na 2 maanden naar ons toe met een negatief antwoord en waren wij niet op de hoogte van de termijn van 3 maanden om dit voor te leggen aan de geschillencommissie reizen.
Alle mensen die op onze vlucht zaten zijn gedupeerd.
We hebben een volle dag van onze vakantie moeten missen en hebben kosten gemaakt. Het is echt schandalig.
Bij aankomst op Cuba bleek ons hotel vol water te staan en werden we ook nog omgeboekt naar een ander hotel.
En dat voor 5 dagen Cuba...de reis niet meegerekend.
Volgens de nieuwe regels staat voor een dergelijke vertraging
een vergoeding ter waarde van 1 ticket.
Voor de EU 25 die wij geboden kregen kunnen we niet eens de door ons
gemaakte taxikosten bekostigen.
Hopelijk kan TROS RADAR iets voor ons doen als er meerdere mensen reageren die op onze vlucht zaten van Amsterdam -Varadero-Cancun op 20 september 2005 die op 21 september vertrok.
Vluchtnummer TFL 331.
Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die er zo over denken als wij.
Alle correspondentie is aanwezig.
Hartelijk dank.