LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg maar dan anders

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ikke

Spaarbeleg maar dan anders

Ongelezen bericht door Ikke »

Het meest bizarre is mij overkomen;
Op 19 november kreeg ik ineens bericht van Spaarbeleg dat ik een financieel product bij ze had geopend maar dat mijn sofinummer ontbrak. Nou wist ik nergens van, heb ook nooit iets getekend maar had wel met een vriend van iemand die bij Spaaradvies werkt het er ooit over gehad om een spaarplan te nemen. Hij zei dat hij z'n vriendin een keer zou langs sturen, en dat die het dan allemaal uit zou leggen wat het beste was voor ons.
Nooit meer wat van gehoord... tot 19 november dus. Ik heb die jongen gebeld met de vraag of er een foutje was gemaakt, hij zei dat hij een offerte voor mij had aangveraagd via zijn vriendin, en dat het inderdaad geen rendementsplan moest zijn, maar een offerte daarvoor.
Op 20 november kreeg ik een bevestiging van Spaarbeleg, met de mededeling of ik wilde controleren of mijn gegevens juist waren.
Dit vond ik toch wel merkwaardig omdat het slechts om een offerte zou gaan. Ik dus opgebeld naar Spaarbeleg, bleek dat er al contracten waren getekend en dat ik daar al een rekeningnummer had een zgn E-renterekening.
Met de omschrijving als tegenrekeningnummer de naam en het bankrekeningnummer van die bewuste jongen. Dus ik die jongen gebeld en gevraagd hoe het kon dat er al een contract was getekend met mijn naam terwijl ik dat zelf niet had gedaan. Hij ontkende eerst, maar na mijn derde keer vragen wie er een contract had getekend, zei hij dat dat zijn inmiddels ex-vriendin had gedaan. Ik naar Spaarbeleg gebeld en om een kopie inschrijving gevraagd, volgende dag had ik het in huis.
De exvriendin belde mij op dat zij er niets mee te maken had en dat zij alles zou oplossen en regelen. Nu blijkt het bij nog 7 andere mensen te zijn gebeurt. Ik gaf haar het voordeel van de twijfel en nam aan dat zij niet haar baan op het spel zou zetten. Ondertussen had ik al wel 3 keer telefonisch contact gehad met Spaarbeleg dat er fraude was gepleegd en dat met naam en niet lijkende handtekening was getekend. Ze zouden direct een onderzoek instellen en contact met mij opnemen. Ik had nog geen kwart van mijn verhaal vertelt, en was in de veronderstelling dat ik door iemand zou worden teruggebeld die mij het een en ander ging vragen. Nou niet dus, van zowel de exvriendin als Spaarbeleg niets vernomen. Vorige week gebeld, Spaarbeleg vertelde dat zo een onderzoek tijd vergde en dat het wel even zou duren voordat ik iets zou horen. De exvriendin kwam langs met de mededeling dat haar exvriend er een puinhoop van had gemaakt maar dat zij verantwoordelijk was want hij mag immers niet haar werk doen. En dat had zij hem dus wel laten doen. Ze zou met haar manager openkaart spelen en zorgen dat alle 7 contracten met een waarde van 500.000,00 euro ! ongedaan zouden worden gemaakt.
Niets meer gehoord, vandaag toch maar eens met Spaarbeleg gebeld, ze vonden het toch wel vreemd allemaal en konden er niets aan doen want... er werd gewoon geld geincasseerd?!
Dus ja wat was het probleem. Ik alles weer uitgelegd, en ik werd weer terug verwezen naar Spaaradvies, die moesten het maar oplossen maar je raad het al die hadden weer het omgedraaide verhaal. Dus maar weer de exvriendin gebeld die kwam met het verhaal dat de bedragen van de rekening van haar ex werden afgeschreven wat dus ook klopt, en zolang hij die bedragen niet storneert kan zij niets doen. Dus niet met de manager gepraat neem ik aan....
Weer Spaarbeleg gebeld, ik kon niet zomaar opzeggen want daar zaten financiele consequenties aan!! HUH? Maar ik heb niets getekend hoe kan dat dan het klopt niet. Nou dat snapte ze niet.
Weer gebeld en ja ik moest maar een brief schrijven dat heb ik inmiddels gedaan.
Maar nu komt het: Ik kreeg vorige week een brief van Spaarbeleg (schijnt ook weer een vergissing te zijn) dat ik al langer dan een jaar geen gebruik heb gemaakt van mijn renterekening en indien ik daar alsnog gebruik van wenste te maken dat ik dat kon doen middels een overmaking via een bank of girorekening die met naam en adres zoals op het contract overeenkwam. Nou de rekening waar ze dus van incaseren is van iemand met een hele andere naam als ik en met een heel ander adres. Verder klopt mijn sofinummer niet.
Wordt ik nou gek of kan dit allemaal zomaar. En waarom doet iemand zoiets. Waarom zou een vreemde op mijn naam een rekening openen en vervolgens ook nog voor mij gaan sparen?! Is dit byzar of niet. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het kwijt ik begin echt aan mezelf te twijfelen. Het is een rendementsplan voor 20 jaar a 500,00 euro per maand. Wat moet ik hier nou van denken??
Wat zit hier achter ??

Jos

Re: Spaarbeleg maar dan anders

Ongelezen bericht door Jos »

Ga naar een politiebureau bij jou in de buurt en doe aangifte van oplichting.

Succes.

Ikke

Ja, ik ga zeker aangifte doen. Maar is het oplichting? of Fraude?

Ikke

Ja, ik ga zeker aangifte doen. Maar is het oplichting? of Fraude?

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Fraude cq valsheid in geschriften.

Ikke

Maar wat ik mij het meeste afvraag is waarom zij dit doen.
Wat is hun belang hierbij?

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Het belang wat zij hierbij gehad hebben bestaat uit torenhoge provisies die zij op voorhand uitbetaald hebben gekregen. Nadien zullen zij de kuierlatten hebben genomen. Wie herinnert zich nog Nick Leeson van de Barings Bank? En we weten toch ook hoe hij aan zijn einde gekomen is?

Ikke

Maar wat ik ook niet snap is dat als ik al diverse malen aan Spaarbeleg heb laten weten dat er fraude is gepleegd, zij gewoon een polis laten doorlopen. Zij zijn dan toch ook fout?
En dat van die provisies, Spaarbeleg zegt dat is niet zo want dat moeten ze ook weer terug betalen. Spaaradvies zegt: het zal waarschijnlijk gaan om de provisie, als een contract 3 maanden loopt dwz als er 3 maanden wordt geincasseerd, dan wordt er provisie uitgekeerd ongeacht of het contract doorloopt of niet. Maar geen van beide willen dit schriftelijk bevestigen...

Gesloten