LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]SUNSCOUT TRAVEL

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
nichello

[b]SUNSCOUT TRAVEL

Ongelezen bericht door nichello »

let op voor wie bij dit reisburo geboekt heeft of wil gaan boeken bij SUNSCOUT TRAVEL je bent je geld gewoon kwijt smoesjes en mooie praatjes beloftes enz. via telefoon, u wordt naar de vliegvelden gelokt met de belofte dat de tickets daarheen gebracht zullen worden of het opgestuurd zal worden (1 dag voor vertrek). Er 1 dag voor vertrek en telefoontje komt van helaas het spijt ons uw reis kan morgenochtend niet doorgaan, als je zo’n telefoontje nog krijgt kan je van geluk spreken, het scheelt je toch een ritje naar het vliegveld. Het is schandalig dat dit nog steeds voorkomt en kan komen. Ga dus beslist niet in op dit niet te vertrouwen adres in spijkenisse. is niet aangesloten bij wie dan ook zie internet www.sunscouttravel.com en teletekst SBS6 en NET5 pag. 515 zie de prijzen te mooi om waar te zijn.
Dus kijk uit.
[/b]

metinh

Re: [b]SUNSCOUT TRAVEL

Ongelezen bericht door metinh »

Wij zijn in april een week naar Antalya geweest, wat zeer goed is bevallen. De tickets lieten inderdaad op zich wachten, maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Voor juli hebben we opnieuw een reis geboekt, ook nu wachten we weer op onze tickets, maar ik vertrouw erop dat het allemaal in orde zal komen. Je geduld wordt wel op de proef gesteld, maar je wordt uiteindelijk beloond met een heerlijke vakantie tegen een zeer concurrerende prijs. 8)

nichello

Beste metinh, ik hoop dat je nog niet betaald hebt, je bent alles kwijt, geloof me deze beste man genaamd Kerim Bagci is niet te vertrouwen, er zijn al vele meldingen en proces verbalen door de politie tegen hem opgemaakt, ik weet niet waar je woont maar gisteren heeft er een halve pagina in het AD/RD gestaan was de uitgave met het voorne putten krantje als bijlage, zie ook dat. en waarom hebben wij het voor elkaar gekregen om hem van SBS 6 en NET 5 teletekst te verwijderen, niet omdat het allemaal pluis is met dit reisburo, ook dar had hij schulden je hebt verschrikkelijk veel geluk gehad in april. Probeer hem te bellen of deze reis nog doorgaat?? hij is niet meer te bereiken.Dus wees gewaarschuwd, meer kan ik niet doen.

metinh

Bedankt voor je waarschuwing Nichello, maar ik heb al betaald. Een aantal keren contact gehad. Kregen steeds te horen dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Ik kom van buiten de regio, dus die bijlage van het AD krijgen wij niet. Samen met ons hebben nog een aantal gezinnen een boeking gedaan en betaald, dus het is afwachten.

Groeten metinh

nichello

BESTE METINH, HELAAS VOOR JOU MAAR PROBEER MORGEN DINSDAG DIT KANTOOR TE BEREIKEN, ANDERS AANGIFTE DOEN BIJ POLITIE EVENTUEEL IN SPIJKENISSE, DIE ZIJN VOLLEDIG OP DE HOOGTE, MAAR JE GELD BEN JE HELAAS KWIJT. HOE MEER AANGIFTES DES TE BETER, ZIE HIER ZO SPOEDIG MOGELIJK IETS AAN TE DOEN.
VEEL SUCCES

metinh

Ik wil niet de eigenwijze betweter uithangen, maar zolang Sunscout nog niet in gebreke is, lijkt het me vrij zinloos om aangifte te doen. We hebben per SMS contact gehad en ons is nogmaals verzekerd dat er geen reden tot paniek is.
Misschien zit ik inderdaad in de ontkennende fase, zoals een vriend van me zei, die ook bij Sunscout heeft geboekt.
Hun vertrekdatum is een week eerder dan onze.
Ik hoop dat ik over een paar weken een berichtje kan plaatsen, dat we zonder problemen een fijne vakantie hebben gehad, net als de vorige keer.
Naief? Kan zijn. Wat rest me anders?

mvanbergen

Ongelezen bericht door mvanbergen »

hallo beste mensen

u vakantie reis

sunscouttravel boek aub niet bij deze reisbureau
wij zijn net terug 6juni
u wil niet weten hoeveel ellende we hebben gehad er waren met ons mensen die bij aankomst in het hotel moesten betalen
de terug moesten betalen
ook wij hadden er mee te maken ik reis al zovaak al naar turkye maar dit slaat alles al onze centen kwijt en mensen die wel de reis goed is verlopen
dat is om klanten te winnen en dan met het hoogseisoen toe te slaan
centen kwijt
mensen u verdient dit niet doe aangifte

het is een oplichter kijk uit

truus
l

Chief

Ongelezen bericht door Chief »

Als dit geen waarschuwing is!!!!!!!!

Reis ontaardt in nachtmerrie

SPIJKENISSE - Om de operaties en revalidatie na een zwaar ongeluk even te vergeten, namen Netty en Jaap Smit vorige week hun 17-jarige dochter mee naar de zon. De vakantie naar Turkije liep uit op een ware nachtmerrie. Met dank aan Sun Scout Travel in Spijkenisse. ,,Het zijn échte oplichters.’’

De aanbieding op teletekst van SBS6 kwam op het juiste moment: acht dagen naar het Lara Beach Hotel in de buurt van Antalya voor 229 euro. Net wat hun dochter na een zwaar jaar nodig had, zo dacht het echtpaar uit het Noord-Hollandse Hoogkarspel.

De reis werd geboekt, de rekening betaald. Daarna begon de ellende. Tickets werden nooit verstuurd. De vlucht vertrok niet van Schiphol, maar uit Duitsland. Daar kreeg de familie na uren wachten vier enkele reizen in de hand gedrukt, net als alle andere reizigers.

Het vijfsterrenhotel bleek prachtig te zijn, het eten heerlijk. ,,Mijn dochter en haar vriendin waren zo gelukkig,’’ vertelt Netty. Tot de volgende klap kwam. Alleen de eerste drie nachten waren betaald. Midden in de nacht rinkelde de telefoon: ,,We moesten het hotel uit en driehonderd euro betalen.’’

Het gezin kreeg nog uitstel. In telefoontjes naar Nederland beloofde Sun Scout Travel het geld over te maken. ,,Die vrouw klonk zo betrouwbaar. Ik geloofde haar. Maar we werden weer belazerd.’’

Daarna was de grootste zorg: hoe komen we weer thuis? Het echtpaar Smit besloot met de twee jonge meisjes de nacht op het vliegveld door te brengen. Een slechte nacht voor hun dochter.

Eenmaal in Nederland probeerde het echtpaar verhaal te halen. Tevergeefs. Met mooie beloftes werden ze aan het lijntje gehouden. Net als Rotterdammers Sjaan en Joop Opdenkelder. Samen togen ze onlangs naar Spijkenisse. ,,We gaan ons geld terughalen.’’

Het kantoortje op een industrieterrein bleekt op slot. ,,De politie is hier gisteren drie keer geweest,’’ vertelt een andere huurder. De twee werkneemsters zouden zich bedreigd hebben gevoeld. ,,Het ziet hier al drie weken zwart van de mensen die hun geld terugwillen.’’

kerstens

Ongelezen bericht door kerstens »

Weet er misschien al iemand wat er aan de hand is bij sunscout travel????

zo ja, laat alsjeblieft een bericht achter!!!!

Fam. Kerstens :cry: [/b][/i]

metinh

Kun je wat nader uitleggen wat er is gebeurd?

"Maar we werden weer belazerd."
Dus moesten jullie zelf de driehonderd euro betalen?

Daarna was de grootste zorg: hoe komen we weer thuis?
Hebben jullie de terugreis ook zelf betaald?

miloug

Ongelezen bericht door miloug »

Ik ben de vriendin die in het stuk genoemd wordt. Met we werden weer belazerd wordt bedoelt dat er beloofd werd dat alles opgelost zou worden, er zou geld worden gebracht voor het hotel, maar uiteindelijk kwam er toch niemand want ze hadden geen geld. Voordat we weg gingen hebben we daarom ook nog eens geld moeten betalen voor de laatste nacht die we hadden geslapen in het hotel. Uiteindelijk hebben we inderdaad zelf ook de terug tickets opnieuw moeten betalen en zijn we na 5 dagen (waarvan 1 op het vliegveld) naar huis gegaan.

Chief

Ongelezen bericht door Chief »

Kun je wat nader uitleggen wat er is gebeurd?

"Maar we werden weer belazerd."
Dus moesten jullie zelf de driehonderd euro betalen?

Daarna was de grootste zorg: hoe komen we weer thuis?
Hebben jullie de terugreis ook zelf betaald?
Ik heb dit stukje uit de plaatselijke krant gehaald, het is niet door mij geschreven, ik kom wel zelf uit Spijkenisse ik heb het hier even als waarschuwing geplaatst. Ik heb ook even de site bekeken maar ze zijn niet eens lid van anvr/sgr dat zeg al genoeg, het kan niet vaak genoeg gezegd worden check het reisbureau eerst op deze twee site's voor je iets boekt niet aangesloten is niet boeken. Lekker goedkoop is vaak duur betaald.

JoostZ

Ongelezen bericht door JoostZ »

ROTTERDAM - De politie heeft een 33-jarige Rotterdammer aangehouden die zij ervan verdenkt vakantiegangers te hebben opgelicht. De man verkocht reizen naar Turkije, maar wie bij hem boekte kon de reis vervolgens vergeten. Dat maakte de politie dinsdag bekend. Tot nu toe hebben dertien mensen aangifte gedaan.

De Rotterdammer was sinds oktober 2005 eigenaar van reisbureau Sunscout Travel in Spijkenisse. Hij verkocht niet alleen reizen vanachter de balie, maar ook via onder meer teletekst van SBS.

Volgens de politie groeide de zaak hem boven het hoofd, waardoor hij niet meer aan zijn verplichtingen voldeed. Hij wordt donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het reisbureau was niet aangesloten bij het garantiefonds reisgelden of andere overkoepelende organisaties.

frits kouwenhoven

Ongelezen bericht door frits kouwenhoven »

ik ben er dus ook ingestonken bij sunscout travel heb een reis geboekt voor 10 personen om 8 dagen ons 40 jarig huwelijksfeest te vieren met kinderen en kleinkinderen.wij zouden 14-07-06 vertrekken maar nog steeds geen tickets en de man is gearresteerd.
ik heb wel €6250,00 betaald kan iemand mij vertellen wat nu .
ik heb wel aangifte gedaan bij de politie van oplichting

Whitney/Ho

Ongelezen bericht door Whitney/Ho »

I would like to inform all of you that we too got duped by this company "Sunscout Travel" the day before we sere due to fly to Marmaris we were phoned at six in the evening to be told that there was a problem with our flights and our holiday is cancelled. A holiday that we had booked and paid for six weekes in advance. The lady I spoke to was direct and rude and told us there was little she could do as it was a problem with Onur Air. We found out that there was no problem with Onur Air and that it was flying as scheduled the next day and there were in fact available seats.

The woman I spoke to on the Spijkenisse number (0)181 626 475 assured me that my money would be put back into my account to date it has not.
I have sent e-mails (when the internet site was still up and running) asking for my money -I I have sent a number of letters asking for my refund, I have sent a recorded delivery letter which has today been returned to me.asking for my money -all this time and energy have been to no avail.

This morning I have had contact with the Spijkenisse Gementee and was told they have left so it does appear that we have all lost our money.

However, if the police does have this scoundrel Kerim Bagci I feel that we may have some recourse in getting our money back. Does anyone know who they have in custody and what has happened to our money.

If anyone hears of any news about this case please keep all of us informed.
I appologise that I have written this in English but my Dutch is terrible.

VT

Ongelezen bericht door VT »

SUNSCOUT TRAVEL: Oplichters

Ongelooflijk dat er nog mensen (nou ja 'mensen') zijn die anderen belazeren! Deze Kerim Bagci van Sunscout Travel moeten ze 'uitleveren' aan de goede betrouwbare Turken met een reisbureau en die moeten maar kijken wat ze met hem doen. Te gek voor woorden om mensen van hun geld en vakantie te beroven. Wat voor iemand is dit? Dat moet iemand zijn zonder hart en zonder geweten. Die Kerim Bagci :evil: is, zoals ik heb begrepen, opgepakt maar wat gebeurt er met zo iemand? Gewoon over een paar maanden vrij en dan weer opnieuw beginnen? Dat kan toch alleen maar in Nederland! De particulieren zijn gewoonweg - zoals altijd - de pispaal. De grootste schuldeisers (belasting, luchtvaartmaatschappijen, hotels etc.) krijgen als eerste d'r centjes voor zover er nog iets is. Als er dan nog wat overblijft waarvan de kans 'nihil' is dan komen de particulieren aan de beurt. Waarom zijn de particulieren altijd de dupe? De grote maatschappijen kunnen wel wat missen indien er sprake is van bedrog en/of oplichting. De particulier moet hier heel hard voor sparen! Nogmaals, indien andere Turkse reisbureaus pikken wat Sunscout Travel heeft gepresteerd, dan ziet de toekomst voor deze reisbureaus er niet rooskleurig uit. Nederland geeft hen de kans om hier wat te beginnen echter één of andere oplichter maakt hier misbruik van! Mijn schoonvader is ook te goeder trouw geweest om Kerim Bagci te geloven en gaat voor 6250 euro het schip in! Een reisje boeken met z'n tienen t.b.v. zijn 40-jarig huwelijk en dit wordt verziekt door een oplichter zonder geweten. Iedereen zat zich te verheugen op deze reis en één persoon kan dit gewoon verzieken! Te gek voor woorden! Tevens is het voor mij ook onbegrijpelijk dat SBS6 met malafide reisbureaus in zee gaat. Zo'n grote zender zou toch eerst even na moeten gaan of deze betrouwbaar zijn? Op de site van SBS6 is SUNSCOUT TRAVEL nog steeds te vinden!

Als laatste opmerking wil ik iedereen erop wijzen gebruik te maken van een reisbureau die is aangesloten bij SGR/ANVR om ellende te voorkomen.

Nadine

Ongelezen bericht door Nadine »

Tja, als je schoonvader dat ook had gedaan, was er nu niets aan de hand geweest. Een harde les ben ik bang.

Ik hoop van harte dat je schoonvader toch nog (een deel van) zijn geld terug krijgt.

Sterkte!!

nichello

Beste VT
de laatste zin dat hij nog steeds adverteerd is niet waar, zoja welke pagina??. ik heb hem vanaf het begin gelukkig van SBS6 af weten te halen, ook SBS6 zat op geld te wachten dus was het voor mij niet zo moeilijk dit hard te maken, dus vanaf het begin was hij niet meer te zien op SBS6. Ja en zo staan er nog een paar duistere reisbureau's op.
De situatie is dat hij voorlopig nog opgesloten zit voor 2 weken, door onderzoek van justitie om na te gaan of er nog wat pegels over zijn die dan nog te verdelen zijn onder de mensen die aangifte gedaan hebben.Ook voor jullie is dit erg lullig zeker als je er een feestje had willen bouwen. Ik hoop dat het feest toch doorgegaan is elders en wens
jullie ook veel sterkte toe in deze duistere materie.

metinh

1500 Euro betaald, geen tickets gekregen, geen geld terug, geen antwoord op telefoons en SMS-berichten, helemaal NIETS.

metinh

Ik heb wat informatie verzameld over de eigenaar van Sunscout Travel, Kerim Bagci. Hij heeft dit jaar nog een bedrijf opgericht in Duitsland. Onderstaande gegevens zijn te vinden op de site van de duitse "Handelskammer", oftewel Kamer van Koophandel van Duisburg.

http://www.ihk-niederrhein.de/archiv/2006/06/040.pdf
Neueintragungen:07.03.2006______________________________________

HRB 18350 OTT Travel GmbH Online-Telefon-Teletext,
Fischerstr. 56, 47055 Duisburg
Gegenstand: Vermittlung und Veranstaltung von Reisen im
Inland und ins Ausland, insbesondere unter Einsatz moderner
Kommunikationsmittel. Stammkapital: 25.000,00 EUR.
Geschäftsführer: Klein, Jeanette, Rotterdam/NL,
*24.02.1961. Einzelprokura: Bagci, Kerim, Rotterdam/NL,
*16.10.1972.

En dit zijn gegevens van de Nederlandse K.v.K:

Dossiernummer: 24377224 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Rotterdam
Rechtsvorm :Eenmanszaak
Adres :Puntweg 18 H, 3208LD Spijkenisse
Telefoonnummer :06-10459805
Datum vestiging :28-04-2005
Bedrijfsomschrijving :Reisorganisatie; Uitzendbureau.
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam :Bagci, Kerim
Geboortedatum en -plaats :16-10-1972, Osmancik, Turkije
Adres :Bas Jungeriusstraat 86 c, 3081VJ Rotterdam

Woerden, 18-06-2006
Uittreksel is vervaardigd om 22.41 uur

Voor uittreksel

Bron: Uittreksel-informatie Internet. Geldt niet als uittreksel in de zin van artikel 15 lid 1 van de Handelsregisterwet 1996.

Historie

Handelsregisterhistorie
24 24377224 Sunscout Travel telnr: 06-10459805
Puntweg 18 H 3208LD Spijkenisse
Oude statutaire namen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
*** Geen historie voor dit onderdeel***
Oude handelsnamen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993

--------------------------------------------------------------------------------

Handelsnaam K. Bagci
Datum ingang 28-04-2005
Datum einde 19-09-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Handelsnaam Truva Travel
Datum ingang 19-09-2005
Datum einde 23-09-2005
Oude vestigingsadressen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
Adres Ackersdijkstraat 121 C, 3037VG Rotterdam
Datum ingang ***Onbekend***
Oude rechtsvormen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
Oude bedrijfsomschrijvingen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993
Datum ingang 28-04-2005
Bedrijfsomschrijving Groothandel (daaronder begrepen de im- en
export) in huishoudelijke artikelen.
Datum ingang 19-09-2005
Bedrijfsomschrijving Reisbureau
Datum ingang 19-09-2005
Bedrijfsomschrijving Reisorganisatie.
Functionarisgegevens Uitgetreden
Overige functionarisgegevens Uitgetreden

Deponeringen

5200 Geen deponeringen
Mededeling
Er zijn (nog) geen deponeringen aanwezig bij de door u geselecteerde inschrijving.

Verklaring
In het vorige scherm heeft u de deponeringen voor een inschrijving opgevraagd. Bij het samenstellen van de informatie bleek dat er voor het opgevraagde dossier geen deponeringen aanwezig zijn.

Uiteraard zijn er voor deze actie geen kosten berekend.

Voor vragen kunt u onze afdeling Klantenservice bellen op Tel. 0348 - 426276.

© KvK DOU-FOUT5200

Gesloten