LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loewe Vitros 6381ZW na 5 jaar wegggooien?
Loewe Vitros 6381ZW na 5 jaar wegggooien?
Een firma als Loewe Opta, die haar televisies plaatst in het hogere marktsegment, zou toch een betere service behoren te verlenen om haar naam te beschermen. Men koopt een televisie van ruim €2.500,00 en men mag daar dan toch minstens een levensduur van een jaar of tien van verwachten, zoals van bijna elke tv (in de praktijk uit eigen ervaring zelfs met diverse goedkopere merken). Het is toch niet normaal dat men als Loewe-klant in vijf jaar tijd bijna € 1.000,00 aan reparatiekosten voor zo’n zogenaamd kwaliteitstoestel kwijt is. Na 3 1/2 jaar de HF-trafo is nu na 5 jaar de (Philips) beeldbuis is kapot). Wij hebben Begeco Services (een servicepunt van Loewe) dan ook de opdracht gegeven om het toestel ongerepareerd retour te brengen. Wat kunnen wij immers de komende jaren nog meer voor narigheid met dit Loewe-toestel verwachten? Wettelijk staat Loewe blijkbaar in haar recht, maar als men als A-merk pretendeert een topproduct te leveren zou een evenredige coulanceregeling voor haar klanten Loewe sieren. Uit deze geschiedenis mag men de conclusie trekken dat men beter geen dure Loewe televisie kan aanschaffen. Deze gaan namelijk soms nog sneller kapot dan televisies van de zogenaamde mindere merken. De reparatiekosten van zo’n Loewe zijn echter navenant tevens veel hoger. En blijkbaar stelt de coulanceregeling van Loewe in de praktijk nauwelijk iets voor.
Re: Loewe Vitros 6381ZW na 5 jaar wegggooien?
Net als jsprod ben ik in het bezit van een Loewe Vitros. Uiteraard heb ook ik als Loewe bezitter de trafo al kapot gehad. Echter met dit verschil dat dit net binnen de twee jaar gebeurde en dit dus onder de garantie viel. De kapotte trafo bij de Loewe toestellen is een bekend verschijnsel.
Echter gelukkig heb ik voor de rest geen problemen meer gekend en hoop deze voorlopig ook niet te krijgen met mijn toestel wat inmiddels ook zo'n vijf jaar oud is. Ik kan dan ook stellen dat ik er hartstikke tevreden over ben. Met de door jou genoemde beeldbuis lijkt het me duidelijk dat je hier toch wel een levensduus van een jaar of tien mee kunt verwachten. Wettelijk gezien is het dan ook zo dat je ook ongeveer 50% van de gemaakte kosten vergoed moet krijgen.
Echter zoals dat op zoveel dingen van toepassing is. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen!
Echter gelukkig heb ik voor de rest geen problemen meer gekend en hoop deze voorlopig ook niet te krijgen met mijn toestel wat inmiddels ook zo'n vijf jaar oud is. Ik kan dan ook stellen dat ik er hartstikke tevreden over ben. Met de door jou genoemde beeldbuis lijkt het me duidelijk dat je hier toch wel een levensduus van een jaar of tien mee kunt verwachten. Wettelijk gezien is het dan ook zo dat je ook ongeveer 50% van de gemaakte kosten vergoed moet krijgen.
Echter zoals dat op zoveel dingen van toepassing is. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen!
Re: Loewe Vitros 6381ZW na 5 jaar wegggooien?
Met een coulance-korting van 50 % op prijs van de (Philips!) beeldbuis kost de reparatie van de Loewe Vitros toch nog bijna 750 euro!!! Dat is heel veel geld voor een 5 jaar jong toestel. De prijzen van tv's zijn de afgelopen jaren toch al drastisch gedaald. Op dit forum zijn trouwens tevens veel klachten over Philips breedbeeld televisies te vinden waarvan de beeldbuis het ook na een jaar of 5 heeft opgegeven! Blijkbaar een Philips kwaal.
Re: Loewe Vitros 6381ZW na 5 jaar wegggooien?
Blijkbaar kende Loewe de regeling ook al en hebben ze van te voren 100% boven op de bestaande prijs gezet om vervolgens 50% korting te geven.
Zo blijkt service toch vaak iets te zijn wat enkel tot aan de deur geldt.
Zo blijkt service toch vaak iets te zijn wat enkel tot aan de deur geldt.