LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia zoekt koper voor Artesia NL

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
burning inside

Dexia zoekt koper voor Artesia NL

Ongelezen bericht door burning inside »

Afbeelding

Dexia heeft Petercam aangesteld om een koper te vinden voor Banque Artesia Nederland (BAN). Het is onduidelijk of Dexia een minderheid in BAN wil behouden. In een reactie herhaalt woordvoerster Ulrike Pommée dat Dexia 'verschillende opties' bekijkt voor BAN.

(foto: belga) voorzitter van de raad van bestuur van Artesia, Dirk Bruneel en gedelegeerd bestuurder van Dexia, Pierre Richard

(tijd) - Dexia kreeg het bedrijf in handen toen het in 2001 de Artesia-groep overnam. BAN verleent diensten aan Nederlandse ondernemingen en vermogende particulieren. Eind 2005 beheerde ze voor 3,3 miljard euro kredieten en behaalde ze een nettowinst van 28,4 miljoen.

De verkoop van BAN past in de strategie van Dexia. Alle onderdelen die niet in het groepsprofiel passen of onvoldoende kritische massa hebben, worden tegen het licht gehouden. De verkoop van BAN kan mee de overname deze week van de Turkse DenizBank financieren.

http://www.tijd.be/mijn_nieuws/artikel.asp?id=2276326

burning inside

Re: Dexia zoekt koper voor Artesia NL

Ongelezen bericht door burning inside »

Dexia wil ook van Banque Artesia af

Te koop: geen bank maar een Banque

Het heeft véél langer geduurd dan verwacht, maar de Belgische bankverzekeraar Dexia heeft dan toch haar Nederlandse dochter Artesia in de etalage gezet. Artesia, dat zich op haar website afficheert als een bank met een hoge standaard (“geen bank maar een Banque”), telt 300 werknemers en verzorgt vermogensbeheer voor rijke particulieren en kredietverlening aan middelgrote ondernemingen.
De geplande verkoop van de bank, pardon Banque, is een van de laatste stuiptrekkingen van Dexia in Nederland. In de eerste jaren van de 21-ste eeuw probeerde de Belgische bankverzekeraar Nederland te veroveren door miljardenovernames van achtereenvolgens Bank Labouchere en Kempen & Co. Toen Dexia in 2001 op haar thuismarkt fuseerde met Artesia, kreeg het concern ook nog eens Artesia Nederland in handen.
De rest is geschiedenis. De affaire rond Labouchere-dochter Legio Lease blies de ambities van Dexia in Nederland op. De Belgen moesten Labouchere liquideren en Kempen verkopen. Dat de derde dochter, Artesia Nederland, de dans uiteindelijk ook niet zou ontspringen, lag voor de hand. Dat het opruimen van de Legio Lease-problemen veel langer duurde dan gedacht, heeft de "Banque-iers" van Artesia niet meer dan een paar jaar respijt gegeven.

http://www.femblog.nl/2006/05/12/102405.php

painter

Ongelezen bericht door painter »

Wat zou ik die bruneel graag voor elke verloren euro een beuk op zijn dexia gok willen geven, en dit meen ik uit de grond van mijn hart.

vr gr

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Met het dreigen met geweld (of doodslag, of brandstichting, of terrorisme) ben je niet nieuw op dit forum.

Geweld wordt meestel gebruikt door mensen die geen argumenten hebben. Ik dacht juist dat er wel (juridische) argumenten zijn om Dexia aan te pakken.

Ik heb even wat oude quotes voor je verzameld van dit forum, vind je vast wel leuk als je van geweld houdt:

Een frotale aanrijding met Bruneel is ook een optie

Bruneel is dus echt z'n Belgische kaffer die we eens op zijn bek moeten rammen .... hij geen rustig leven in Dilbeke in Belgie.

ik fantaseer voortdurend om mijn tussenpersoon die mij dit contract een bloederig bezoekje te brengen en dan bedoel ik ook zeer bloederig. ..... en er een einde aan maak dat ik zeker een aantal medewerkers van de Aegon meeneem

is er niet iemand te vinden die met een 747 tegen het dexia gebouw aan wil vliegen.

Als ik het niet overleef financieel of mentaal dan kan JOHN ROOSWINKEL constant achterom blijven kijken en DEXIA overleeft dit ook niet.

omdat ik per ongeluk die adviseur en een paar dexia medewerkers op het perron liet struikelen en daardoor onder de trein kwamen.

Als ik naar de verdoemenis ga neem ik er een paar mee in mijn val namelijk de daders die dit veroorzaakt hebben.

painter

Ongelezen bericht door painter »

Ik bedreig niemand, ik ben af en toe zo boos, dat zo'n man net doet alsof er niks loos is en het af doet als zijnde dat alles eerlijk is gegaan, daarom schrijf ik wel eens wat ik op dat moment denk.

Ik ben wel bang dat er als de uitkomst van de hele affaire voor de gedupeerden verkeerd afloopt, er wel dingen van die strekking gaan gebeuren en dat wil niet zeggen dat ik dat doe, maar er zijn wel mensen die zwaar gedupeerd zijn die dit serieus overwegen.

VR GR

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Nou inderdaad, als je ziet dat er zelfs mensen zijn die zich door 11 september 2001 laten inspireren ... Misschien bij Al Kaida in opleiding gaan?

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Terug naar het onderwerp !

Ik hou het erop, dat Dexia in Nederland grondig bezig is om alle aandelenlease- en beleggingsfraude sporen uit te wissen ..... 8)

ben .bridel

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Beste mensen,

IK HEB EEN LEUKE BRIEF GEVONDEN OP EEN RADAR FORUM
HTTP://WWW.SPUNK.NL/UPLOAD/RITABRIEF2.SWF

Is er misschien iemand die zoiets over dexia of knuppe kan maken?
Kunnen we nog een beetje lachen ondanks alle ellende.

ben .bridel

Ongelezen bericht door ben .bridel »

sorry deze pagina is momenteel niet beschikbaar maar je kunt er wel
komen via www.spunk.nl en dan klikken op rita schriijft ayaan
mijn excuses

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hollander, hoe denk jij over het geweld van dexia, wat al aan menig Nederlands gezin zowel fysiek als psychisch letsel (of wellicht nog erger) heeft toegebracht?
Ga a.u.b. niet zo moraliserend praten wanneer iemand zijn boosheid eens uit! Dat is nog altijd heel iets anders dan het echt doen..
zoals dexia dat daarentegen wel ongestraft blijft doen!

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ook ik word afgerekend op sommige uitspraken die ik plaats in een bui van emotie en woede.

Om dan op de vingers getikt te worden van mensen die achteroverleunend in hun luie stoel genietend van de leasellende van een ander vind ik erg schofterig en zeker niet humaan.

Maar er zijn altijd mensen die hiervan genieten of kicken.

GEEN MOOIER VERMAAK DAN LEEDVERMAAK !!

Groet,
Martin

Navarre

Ongelezen bericht door Navarre »

Om dan op de vingers getikt te worden van mensen die achteroverleunend in hun luie stoel genietend van de leasellende van een ander vind ik erg schofterig en zeker niet humaan.
Indien je vergelijkingen gaat maken met de holocaust verdien je het om op je vingers getikt te worden, nogmaal het gaat hier om geldproblemen welke je absoluut niet mag vergelijken met het leed wat de mensen destijds (en op veel plaatsen nu ook nog) doormaakten.

Vreemd trouwens dat je hier weer op terugkomt aangezien je zelf ook vond dat je deze vergelijking niet kon maken.

Van Dalen

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Toch valt er bij Dexia wel enige overeenkomst te ontdekken met de rol van roofbank Lipmann Rosental tussen 1940 en 1945. Dat waren ook beruchte aasgieren.

faeks

Ongelezen bericht door faeks »

Toe maar..wás het maar zo dat ik zelf geen lease-ellende heb. Je durft nogal.

Martinvdm

Die vergelijking was ook scherp maar zoals ik zei..Het was een reactie uit woede en emotie.

De Holocaust was en is voor iedereen ook duidelijk en een feit wat gebeurt is. En nog zijn er personen die hier aan twijfelen. Dat WCK verhaal is ook duidelijk en een feit en Dexia draait zijn kop om en dat probeerde ik te verduidelijken dmv. bovenstaande.

Ik kon even nergens anders op komen vandaar die vergelijking.

En als je zo graag de strenge schoolmeester wil spelen, ga dan eens een keer op bezoek in Amsterdam. Daar zit nog een bank die eens flink op de vingers getikt moet worden.

Groet,
Martin

Martinvdm

Toe maar..wás het maar zo dat ik zelf geen lease-ellende heb. Je durft nogal.
Hoe kom je erbij dat ik jou bedoel..?

Navarre

De vergelijking met de holocaust noem jij scherp? Wat jij wilt hoor. Dat die vergelijking in je hoofd zit geeft wel het een en ander aan.

Het kan alleen maar voortkomen uit een grote frustratie. Uiteraard zal ook jij geen enkele eigen verantwoording nemen voor het ondertekenen van een of meerdere contracten die je destijds bent aangegaan.
De nabije toekomst zal uitwijzen of dat terecht is. Voor het overige kan je hier iedere dag je frustratie kwijt en iedere dag hetzelfde verhaal verkondigen, dag in dag uit verkondigen dat jou het aller ergste leed is aangedaan.
Dat het leed wat je aangedaan is te vergelijken is met mensen die vermoord werden omdat ze simpelweg de schuld kregen van de miserabele economische omstandigheden waarin de mensen destijds leefden.

Ach laat ook maar verder, men is hier zo vreselijk opgefokt, dat enige realistische bespiegelingen onmogelijk zijn.

De laatste berichten zijn weer uitstekend toch? Rechters die in het geheim codes afspreken in het voordeel van de gedupeerden. Het lijkt echt de goede kant op te gaan martin, dus kop op wees een beetje een kerel en ga de toekomst met opgeheven hoofd tegemoet ipv jezelf als een zielepiet te presenteren, daar lopen er al zovelen van rond.
Laatst gewijzigd door Navarre op 06 jun 2006 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

faeks

Ongelezen bericht door faeks »

Hoe kom je erbij dat ik jou bedoel..?
Geplaatst op 03 Jun 2006 19:30 door faeks
---------------------------------------------------------------
Quote:
En nog zeggen dat de WCK niet van toepassing is. Dat lijkt mij hetzelfde als beweren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden...
Ik heb toevallig nog eens naar The Pianist zitten kijken van de week en word helemaal onpasselijk van dit soort vergelijkingen. Shame!
Geplaatst op 06 Jun 2006 19:00 door Martinvdm

--------------------------------------------------------------

Ook ik word afgerekend op sommige uitspraken die ik plaats in een bui van emotie en woede.

Maar er zijn altijd mensen die hiervan genieten of kicken.

GEEN MOOIER VERMAAK DAN LEEDVERMAAK !!

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

De reden voor de uitlating door Martinvdm lijkt me inmiddels al wel duidelijk.

Het is weer Navarre die het aangrijpt om te sarre en daarover in alle kleure wil blijven doorzeure.

Navarre

Wie grijpt hier nu wat aan Elias? Ik kan niet anders concluderen dat jij het iedere keer weer bent die met dit soort opmerkingen aan komt draven.
Doorzichtig en ik wens je verder succes met je doorzichtige praktijken.

Gesloten