opzeggen ADSL voor demente moeder
Geplaatst: 04 jun 2006 18:53
Ik heb een moeder waarbij vorig jaar een vorm van progressieve dementie is vastgesteld. Het is inderdaad hard gegaan, nog geen jaar later heeft zij complete verzorging nodig. Zij kan niet meer lezen, en weet van zelfs eenvoudige handelingen niet meer hoe zij die moet uitvoeren. (b.v. aankleden).
Haar medische rekeningen zijn hoog, haar inkomen laag en toen we gingen kijken waar we op konden bezuinigen bleek zij 2 internetabonnementen te hebben. (1 al jarenlang onopgemerkt afgeschreven abonnement bij het Net en 1 ADSL abonnement bij Planet internet.
Beide organisaties aangeschreven met verzoek tot het beëindigen van het account. In eerste instantie een positieve reactie van Planet Internet: met behulp van een doktersverklaring zou het direct kunnen worden opgezegd. Na enige wrijving in de familie (wil iedereen al toegeven dat het zover is gekomen) de doktersverklaring laten opstellen en opgestuurd. Geen enkele reactie ontvangen.
Vervolgens nogmaals brieven, e-mails en telefoontjes. Het iedereen welbekende circus trad in werking: Brieven worden genegeerd, e-mails worden genegeerd en helpdeskmedewerkers van 0,10 cent per minuut zetten je geruime tijd in de wacht en moeten alles navragen bij hun leidinggevende omdat zij hier geen antwoord op weten.
Achtereenvolgens van verschillende helpdeskmedewerkers gehoord: het is niet mogelijk om het abonnement (uberhaupt) op te zeggen, het is al stopgezet alleen de betalingen lopen nog door maar dit komt wel goed, het abonnement is afgelopen februari stopgezet, nee het is toch nog actief er is iets fout gegaan. etc. En tot slot een sympathieke medewerker die zijn best doet en het abonnement wil gaan stopzetten met terugwerkende kracht omdat er fouten door Planet Internet zijn gemaakt. Deze medewerker is zelfs nog in staat een kopie van de brief naar mijn (afwijkende) adres te sturen. Na medewerkers gesproken te hebben die aangeven dat ze geen bijlagen kunnen openen (Bij een INTERNETPROVIDER werkzaam), dat ze de regels niet kennen en meerdere malen opgehangen te zijn door medewerkers die blijkbaar nog niet weten hoe ze moeten telefoneren een verademing.
Eindelijk rust en dingen geregeld denk je, maar nee: de brief is verschrikkelijk. Nu krijg ik op dit verhaal, en de hele uitleg compleet met doktersverklaring inclusief vooruitzicht dat mijn moeder NOOIT meer beter wordt een uiterst commercieel wanproduct van een brief: mijn moeder mag per eerstvolgende periode van haar abonnement af (oktober 2006 terwijl we vanaf oktober 2005 bezig zijn) en als zij zich bedenkt en toch op deze beslissing wil terugkomen dan is zij van harte welkom tot blijven.
Hoe kan iemand zo bot zijn om op een verhaal van ziekte zonder kans op herstel te reageren met een uitgebreide marketingboodschap over hoe als mij moeder zich bedenkt ze zonder problemen terug kan keren? Over alle gemaakte afspraken over beëindiging met terugwerkende kracht word NIETS vermeld, en hierbij dus opnieuw geschonden.
Ik ben meer tijd bezig met het opzeggen van dit stomme ADSL abonnement dan dat ik bij mijn zieke moeder kan zijn.
Ik kan opnieuw het circus in alleen nu richt ik mij niet meer tot de (leden)administratie maar tot de KLACHTENadministratie. Verbazingwekkend heb ik op mijn e-mail zowaar een reactie gehad: ze hebben hier meer tijd voor nodig dan standaard en ik hoor nog van ze.
Nou laten we het hopen....
en tot die tijd zal ik me afvragen: Van wie is de bovenkamer nu niet in orde?
Ik vrees toch echt het ergste voor Planet Internet als er een diagnose over hun mentale capaciteiten en vermogen tot begrip moet worden gesteld.
Om nog even terug te komen op het NET.
Ook daar is nog geen stopzetting van het abonnement bereikt. Het net is tenminste wel heel erg consistent: ze reageren nergens op!!! Om nu te zeggen dat dit fijngevoeliger is dan de mislukte pogingen van Planet: NEE!!!
Haar medische rekeningen zijn hoog, haar inkomen laag en toen we gingen kijken waar we op konden bezuinigen bleek zij 2 internetabonnementen te hebben. (1 al jarenlang onopgemerkt afgeschreven abonnement bij het Net en 1 ADSL abonnement bij Planet internet.
Beide organisaties aangeschreven met verzoek tot het beëindigen van het account. In eerste instantie een positieve reactie van Planet Internet: met behulp van een doktersverklaring zou het direct kunnen worden opgezegd. Na enige wrijving in de familie (wil iedereen al toegeven dat het zover is gekomen) de doktersverklaring laten opstellen en opgestuurd. Geen enkele reactie ontvangen.
Vervolgens nogmaals brieven, e-mails en telefoontjes. Het iedereen welbekende circus trad in werking: Brieven worden genegeerd, e-mails worden genegeerd en helpdeskmedewerkers van 0,10 cent per minuut zetten je geruime tijd in de wacht en moeten alles navragen bij hun leidinggevende omdat zij hier geen antwoord op weten.
Achtereenvolgens van verschillende helpdeskmedewerkers gehoord: het is niet mogelijk om het abonnement (uberhaupt) op te zeggen, het is al stopgezet alleen de betalingen lopen nog door maar dit komt wel goed, het abonnement is afgelopen februari stopgezet, nee het is toch nog actief er is iets fout gegaan. etc. En tot slot een sympathieke medewerker die zijn best doet en het abonnement wil gaan stopzetten met terugwerkende kracht omdat er fouten door Planet Internet zijn gemaakt. Deze medewerker is zelfs nog in staat een kopie van de brief naar mijn (afwijkende) adres te sturen. Na medewerkers gesproken te hebben die aangeven dat ze geen bijlagen kunnen openen (Bij een INTERNETPROVIDER werkzaam), dat ze de regels niet kennen en meerdere malen opgehangen te zijn door medewerkers die blijkbaar nog niet weten hoe ze moeten telefoneren een verademing.
Eindelijk rust en dingen geregeld denk je, maar nee: de brief is verschrikkelijk. Nu krijg ik op dit verhaal, en de hele uitleg compleet met doktersverklaring inclusief vooruitzicht dat mijn moeder NOOIT meer beter wordt een uiterst commercieel wanproduct van een brief: mijn moeder mag per eerstvolgende periode van haar abonnement af (oktober 2006 terwijl we vanaf oktober 2005 bezig zijn) en als zij zich bedenkt en toch op deze beslissing wil terugkomen dan is zij van harte welkom tot blijven.
Hoe kan iemand zo bot zijn om op een verhaal van ziekte zonder kans op herstel te reageren met een uitgebreide marketingboodschap over hoe als mij moeder zich bedenkt ze zonder problemen terug kan keren? Over alle gemaakte afspraken over beëindiging met terugwerkende kracht word NIETS vermeld, en hierbij dus opnieuw geschonden.
Ik ben meer tijd bezig met het opzeggen van dit stomme ADSL abonnement dan dat ik bij mijn zieke moeder kan zijn.
Ik kan opnieuw het circus in alleen nu richt ik mij niet meer tot de (leden)administratie maar tot de KLACHTENadministratie. Verbazingwekkend heb ik op mijn e-mail zowaar een reactie gehad: ze hebben hier meer tijd voor nodig dan standaard en ik hoor nog van ze.
Nou laten we het hopen....
en tot die tijd zal ik me afvragen: Van wie is de bovenkamer nu niet in orde?
Ik vrees toch echt het ergste voor Planet Internet als er een diagnose over hun mentale capaciteiten en vermogen tot begrip moet worden gesteld.
Om nog even terug te komen op het NET.
Ook daar is nog geen stopzetting van het abonnement bereikt. Het net is tenminste wel heel erg consistent: ze reageren nergens op!!! Om nu te zeggen dat dit fijngevoeliger is dan de mislukte pogingen van Planet: NEE!!!