Pagina 1 van 1

Voor 2e maal onterechte eindafrekening NUON!

Geplaatst: 05 jun 2006 19:24
door djatom
Op 26 augustus 2005 verhuisden mijn partner en ik van Zaandam naar Weesp. Ik zegde toen mijn contract met NUON op en gaf via internet meterstanden (48.487 elektra en 19.348 gas)een nieuw adres door. Op 24 september 2005 kreeg ik een eindafrekening van NUON over de door mij opgegeven standen. Ik moest 6,23 euro bijbetalen. Alles was prima
... tot 3 maart 2006, toen ik opeens over de periode 26 augustus 2005 tot en met 7 december 2005 een rekening kreeg van zo'n €612.67! Verbaasd belde ik 3 maart (datum brief 28/2) met klantenservice. Daar beaamde mevrouw 1 van de klantenservice (namen heb ik) dat NUON een fout had gemaakt. Mijn contract was op 26 augustus afgesloten en per ongeluk weer aangemeld. Deze rekening was inderdaad niet voor mij bedoeld. Voor de zekerheid moest ik einde huurovereenkomst/sleuteloverdracht opsturen en dan zou ik geen foute afrekening meer krijgen. Aldus geschiedde. Ik hoorde 2 maanden niets, tot 11 mei 2006. OPNIEUW een eindafrekening en wat schets mijn verbazing: Nuon had het nu voor elkaar gekregen om €545,61 in rekening te brengen van 26 augustus (datum verhuizing) t/m 16 september (datum sleuteloverdracht). Ik wederom bellen. Mevrouw 2 v/d klantenservice beweerde toen dat de eindafrekening gebaseerd op DOOR MIJ doorgegeven meterstanden nu opeens in het systeem stond als GESCHATTE meterstanden en dat ik moest betalen, tenzij ik de juiste meterstanden van die keer nogmaals kon doorbellen. Dat deed ik een uur later aan mevrouw 3. Die zei dat nu alles in orde kwam, excuus. Mijn standen waren inderdaad veel logischer voor een fulltime werkend stel, zeker voor een periode van 3 weken, want dan was 550 euro ronduit onmogelijk. Haar collega mevrouw 2 zou uiteindelijk weer contact met me opnemen om alles officieel te regelen met de verhuisservice. Mevrouw 2 belde die maandag (2 dagen daarna) daarop op mn werk en ik blij...totdat er iets mis ging met de verbinding, mevrouw 2 weer belde en toen zei dat de verhuisservice opeens niet akkoord ging. Er moest bewijs komen van de woningbouwvereniging. En dat moest ik even regelen. Vervolgens kost het mij anderhalve week om bewijs te regelen dat niet bestaat: de woningbouwvereniging heeft GEEN door een van ons ondertekend exemplaar van de meterstanden. Mijn partner, die de sleutel destijds heeft afgegeven, heeft alleen getekend voor het overdragen van de sleutel en niet voor standen. En door dat ik al die tijd bezig ben geweest met het regelen van een fout die door NUON is gemaakt, krijg ik nu opeens een herinnering van de 3e eindafrekening in minder dan een jaar met de dreiging van aanmaningskosten. Een eindafrekening die ik niet ga betalen, aangezien ik dit niet heb verbruikt en uit alles blijkt dat NUON een fout heeft gemaakt. Als dit niet wordt opgelost, zie ik mij genoodzaakt een advocaat (rechtsbijstand) en in dit geval dus RADAR in te schakelen.

Deze klacht is ook al zo 2 keer naar NUON gegaan.
Misschien dat die befaamde 'de medewerker' ons kan helpen?

Re: Voor 2e maal onterechte eindafrekening NUON!

Geplaatst: 06 jun 2006 08:07
door De medewerker
Beste Djatom,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw verhuizing.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen
nemen om samen met deze kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer
kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Naar boven

Re: Voor 2e maal onterechte eindafrekening NUON!

Geplaatst: 06 jun 2006 10:43
door djatom
Bedankt medewerker, ons contractrekeningnummer is 3004502189.