Laten we eens ophouden met een winkelier bij voorbaat al te wantrouwen en laten we er als winkeliers voor oppassen dat we niet in elke klant een zeurpiet en een pingelaar zien. Het is niet "de goeden" tegen "de slechten".
Dat moet je vooral tegen de consumentenbond zeggen!
Die hitsen de consumenten tegen de winkeliers op.
En maar roepen dat de consument niets met de fabrikant te maken heeft.
Dacht het wel!
De fabrikant maakt een product en is hiervoor aansprakelijk. De winkelier is maar een tussenpersoon.
De wet kan wel wat anders vinden, maar dit is nu de realiteit!
Daarbij heb ik laatst meegemaakt:
Een klant had ergens anders een computer gekocht. In de garantieperiode vertoont de computer blauwe schermen. Ik heb de computer nagekeken en hardwarematig geen fouten kunnen ontdekken.
Hij had zelf windows opnieuw geïnstalleerd en ik heb later de drivers van de hardware goed geïnstalleerd. Hij installeert een illegale versie van Norton Antivirus en de windows weigert op te starten.
Hij eist van mij dat ik het onder garantie verhelp.
Op software wordt nooit garantie gegeven en hij eist het wel. En ik verrekte dat. Want alles moest opnieuw geïnstalleerd worden.
Hij was verbaast dat ik de verstandhouding hierop stuk liet lopen. Maar hij weigert nu wel de rekening te betalen.
Dus hij eist iets waar hij totaal geen recht op heeft.
Conclusie: de degene met de grote mond denkt dat de consument altijd gelijk heeft en dat de winkelier maar alles moet pikken!
Wel fout gedacht!
Nu denken sommige mensen dat de consument wel eens naar de rechtswinkel moet gaan om zijn gelijk te krijgen, maar de ondernemers moeten veeeeel vaker deze mensen inschakelen, omdat de consument zijn rekeningen niet betaald.
Gelukkig zijn de meeste consumenten wel aardig en meedenkend.
Die geven ook eerlijk toe als ze zelf iets fout hebben gedaan.
Ikbenik" alweer het bewijs dat je negatief over klanten denkt als "ondernemer"" en dat jij("IkbenIk")
diegene bent aan de kassa die zijn mond houd!
helemaal niet! Ik geef de mensen vaak de voordeel van de twijfel!
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn.....
Ik behandel de mensen ter goede trouw. Maar ik heb me wel ingedekt.
Niet omdat ik mensen niet vertrouw, maar om mensen die mij een poot proberen uit te draaien geen kans te geven.
Als mensen gewoon rustig en eerlijk zijn ben ik dat naar de mensen ook. Voor die categorie mensen heb ik veel over.
Maar voor de degene die mij als oud vuil behandelen, krijgen de dezelde behandeling en daarbij mogen ze wel rechten hebben. Maar daar kunnen ze dan wel naar fluiten! Voor die gasten doe ik niets.
Nogmaals:
Als je een product koopt en de prijs is de volgende week lager dan heb je geen recht op het verschil in prijs terug.
Ik vind het persoonlijk behoorlijk onbeschoft als mensen dit wel gaan vragen of eisen.
Sommige producten zijn nu eenmaal onderhevig aan prijsschommelingen.
Sommige mensen presteren het ook om een product terug te brengen, omdat bij de concurrent de prijs lager is.
Ik heb het zelf al eens meegemaakt dat sommige consumenten hiermee de winkeliers chanteren!
En voor die groep mensen moet ik dan respect hebben als winkelier?
Sorry dan Medion! Maar steeds meer mensen vertonen dat gedrag en dan moet ik als winkelier dan over deze mensen positief gaan denken?
Nogmaals sorry dan: maar dat doe ik dus niet.
Dit heeft niets te maken dat ik negatief over deze groep mensen denk.
Hoe zou dat dan komen? Omdat ze het zelf doen.
Ik ben de mensen ter goede trouw en ik heb veel voor de klant over. Niet voor de degene met de grote mond en helemaal niet voor de degene die tegen mij schreeuwt wat mijn plichten zijn en zijn rechten.
En voor de consumenten die dreigen met de consumentenbond. Zoek het lekker ff uit. Ik wordt daar heus niet bang van en voor deze categorie mensen doe ik ook niets meer.
Zoals de klant is zo vertrouwt hij zijn winkelier.......