Gebeld door Oxxio voor nieuwe actie
Geplaatst: 07 jun 2006 16:08
Vandaag ben ik telefonisch benaderd door Oxxio, op het verzoek om meer informatie, kreeg ik gelijk een offerte/contract toegemaild. Hierna heb ik even een paar uur uitgetrokken om op internet rond te zoeken. Mijn bevindingen heb ik gemaild aan Oxxio (hieronder opgenomen)
Geachte mevrouw XXXXXX,
vandaag heb ik van u een offerte ontvangen, waarover u mij volgende week maandag zou terugbellen. Bij deze laat ik u weten geen interesse meer te hebben in uw aanbod en geen gebruik zal maken van de offerte.
De hoofdreden hiervan is dat u mij telefonisch meldde dat de administratieve verwerking in orde is bij Oxxio. Naar aanleiding van deze bewering heb ik gekeken op de website van de DTE(www.dte.nl), hieruit blijkt dat achterstanden weg zijn gewerkt, maar uit de balancescorekaart blijkt dat Oxxio nog steeds niet haar administratie op orde heeft ten opzichte van de concurrenten.
Als overige redenen kunt u noteren:
- het tarief van mijn huidige leverancier in uw offerte klopt niet met het tarief dat ik telefonisch en via de website van Nuon heb ingewonnen. Uw voordeelberekening raken dus kant nog wal.
- U heeft verzwegen in ons telefoongesprek dat een contract van drie jaar zou worden afgesloten
- U heeft niet genoemd dat dit om groene stroom ging
- Het voordeel van het eerste jaar zoveel KwH gratis stroom, wordt over drie jaar uitgesmeerd. Iets wat u vergeten bent te noemen.
- In uw berekeningen gaat u uit van tariefsstijgingen van 10% per halfjaar, iets wat het afgelopen jaar misschien goldt. Maar historisch gezien een onjuiste veronderstelling.
Ik verzoek Oxxio mij in de toekomst niet meer telefonisch of schriftelijk te benaderen om over te stappen, daar ik onvolledig ben voorgelicht (iets waar makkelijk doorheen is te prikken door een slimme consument) en u toch de moed heeft kunnen opbrengen mij een contract voor de neus te schotelen.
Met vriendelijke groet
Rob
Iedereen die hier iets aan heeft: succes ermee!
Geachte mevrouw XXXXXX,
vandaag heb ik van u een offerte ontvangen, waarover u mij volgende week maandag zou terugbellen. Bij deze laat ik u weten geen interesse meer te hebben in uw aanbod en geen gebruik zal maken van de offerte.
De hoofdreden hiervan is dat u mij telefonisch meldde dat de administratieve verwerking in orde is bij Oxxio. Naar aanleiding van deze bewering heb ik gekeken op de website van de DTE(www.dte.nl), hieruit blijkt dat achterstanden weg zijn gewerkt, maar uit de balancescorekaart blijkt dat Oxxio nog steeds niet haar administratie op orde heeft ten opzichte van de concurrenten.
Als overige redenen kunt u noteren:
- het tarief van mijn huidige leverancier in uw offerte klopt niet met het tarief dat ik telefonisch en via de website van Nuon heb ingewonnen. Uw voordeelberekening raken dus kant nog wal.
- U heeft verzwegen in ons telefoongesprek dat een contract van drie jaar zou worden afgesloten
- U heeft niet genoemd dat dit om groene stroom ging
- Het voordeel van het eerste jaar zoveel KwH gratis stroom, wordt over drie jaar uitgesmeerd. Iets wat u vergeten bent te noemen.
- In uw berekeningen gaat u uit van tariefsstijgingen van 10% per halfjaar, iets wat het afgelopen jaar misschien goldt. Maar historisch gezien een onjuiste veronderstelling.
Ik verzoek Oxxio mij in de toekomst niet meer telefonisch of schriftelijk te benaderen om over te stappen, daar ik onvolledig ben voorgelicht (iets waar makkelijk doorheen is te prikken door een slimme consument) en u toch de moed heeft kunnen opbrengen mij een contract voor de neus te schotelen.
Met vriendelijke groet
Rob
Iedereen die hier iets aan heeft: succes ermee!