Meerdere Nespresso-apparaten?Jammer: slechts 1x€50,-- retour
Geplaatst: 07 jun 2006 19:49
Omdat Makro een Nespresso-apparaat in de aanbieding had (€ 58,-- i.p.v. € 108,--) hebben we zo'n expressomachine (Krups XN2009) gekocht. Makro adverteerde ermee in de folder. Er stond bij dat € 50,-- teruggestort wordt via een refund door Nespresso zelf.
Omdat ie nu zo goedkoop was, hebben we drie dagen later nog een zelfde exemplaar aangeschaft om cadeau te doen aan mijn schoonvader.
In de dozen van de apparaten zat geen formulier om de € 50,-- terug te vragen, noch had Makro ons deze meegegeven. Na bellen en emailen kregen we drie dagen later twee vouchers per post opgestuurd.
De voorwaarden van de refund-actie houden in dat je zowel de ingevulde voucher dient op te sturen (waar de XN2009 niet eens opstaat), alsmede kopie aankoopbon plus de streepjescode van de doos (die had ik gelukkig nog niet weggegooid). Wat schetst mijn verbazing bij het verder invullen van het refund-voucher: er kan slechts éénmaal € 50,- teruggestort worden per adres/per persoon!
Onmiddellijk Makro opgebeld en om een reactie gevraagd. De klantenservice gaf aan dat het een actie is van Nespresso, dus Makro stelt zichzelf niet aansprakelijk. Ik was de eerste die erover belde (terwijl ik meerdere mensen heb gezien in het Makro-filiaal die twee apparaten tegelijkertijd in hun karretje zetten, op weg naar de kassa).
Zelf vind ik dat Makro wel degelijk de hand in eigen boezem moet steken, of ze hadden in de folder en/of in de winkel expliciet erbij moeten vermelden dat er slechts één Nespresso-apparaat voor de actieprijs kan worden geleverd.
Helaas kunnen wij als koper Nespresso niet voor de gek houden en pretenderen een andere persoon te zijn, aangezien op de Makro-aankoopbon onze naam staat vermeld.
Door dit alles krijgt mijn schoonvader dit jaar een wel heel duur cadeau...
Dank je wel Makro en Nespresso! Dit soort marketing verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Mensen, bedenk je nog een keer voordat je met zulk soort acties meedoet. Het kost je een zeker een paar avonden ergernis.
Omdat ie nu zo goedkoop was, hebben we drie dagen later nog een zelfde exemplaar aangeschaft om cadeau te doen aan mijn schoonvader.
In de dozen van de apparaten zat geen formulier om de € 50,-- terug te vragen, noch had Makro ons deze meegegeven. Na bellen en emailen kregen we drie dagen later twee vouchers per post opgestuurd.
De voorwaarden van de refund-actie houden in dat je zowel de ingevulde voucher dient op te sturen (waar de XN2009 niet eens opstaat), alsmede kopie aankoopbon plus de streepjescode van de doos (die had ik gelukkig nog niet weggegooid). Wat schetst mijn verbazing bij het verder invullen van het refund-voucher: er kan slechts éénmaal € 50,- teruggestort worden per adres/per persoon!
Onmiddellijk Makro opgebeld en om een reactie gevraagd. De klantenservice gaf aan dat het een actie is van Nespresso, dus Makro stelt zichzelf niet aansprakelijk. Ik was de eerste die erover belde (terwijl ik meerdere mensen heb gezien in het Makro-filiaal die twee apparaten tegelijkertijd in hun karretje zetten, op weg naar de kassa).
Zelf vind ik dat Makro wel degelijk de hand in eigen boezem moet steken, of ze hadden in de folder en/of in de winkel expliciet erbij moeten vermelden dat er slechts één Nespresso-apparaat voor de actieprijs kan worden geleverd.
Helaas kunnen wij als koper Nespresso niet voor de gek houden en pretenderen een andere persoon te zijn, aangezien op de Makro-aankoopbon onze naam staat vermeld.
Door dit alles krijgt mijn schoonvader dit jaar een wel heel duur cadeau...
Dank je wel Makro en Nespresso! Dit soort marketing verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Mensen, bedenk je nog een keer voordat je met zulk soort acties meedoet. Het kost je een zeker een paar avonden ergernis.