Ja, ook mijn partner is ingetuind door de reclame van UPC
Geplaatst: 19 jun 2006 09:34
Wij zijn sinds maart 2006 klant geworden bij UPC voor het pakketje Telefonie, Internet en Kabel.
Ik was er niet mee eens, mede door de negatieve verhalen en ervaringen van vrienden en kennissen met UPC, maar mijn partner had wel vertrouwen in hen.
Op 18 mei j.l. werden we afgesloten. Wat blijkt: wij schijnen nog een openstaand factuur te hebben van 191,-- euro.
Natuurlijk bellen met UPC, want we hadden nog nooit een factuur ontvangen. Wat blijkt: ze hadden reeds 2 facturen naar EEN VERKEERD ADRES GESTUURD. Ze hadden een verkeerd factuurdadres vanons geregistreerd staan.
Maar een meneer van hun afdeling crediteuren, had een air van: " ook al hadden jullie nooit een factuur ontvangen, dan nog had de automatische incasseo goed moeten gaan, er had voldoende saldo op moeten staan.
Maar wij hadden hem uitgelegd dat de bankrekeningnummer waar de (gedwongen) automatische incasso loopt, een gezamenlijke rekening is, waar we beide geld storten wat nodig is. Wij wonen sinds kort samen. Maar als wij niet weten wat we moeten betalen, kan het ook niet betaald worden.
Ten tweede ging er bij ons ook geen alarmbellen af, omdat de verschillende internetproviders ook verschillende instapdata hebben. Wij weten toch niet hoe ze één het administratief verwerkt, m.a.w. wanneer we een factuur kunnen verwachten.
Na 2 brieven (waarin we kenbaar maakten dat we ons onheus bejegend voelden en ons contract wensten te beeïndigen), waarvan één aangetekend naar Lelystad en Leeuwarden en een mail per internet en vele telefoontjes later kregen wij eindelijk antwoord (na een maand). Maar Het was dus hetzelfde antwoord als hierboven. P.S. wij hadden júist telefonie in het pakketje genomen om ons GSM kosten te beperken, maar wij hadden een paar dagen moeten wachten (na de betaling van het factuur), voordat we weer werden aangesloten en hadden dus ook een paar dagen op ons GSM moeten bellen.
Regel van UPC: na betaling van de factuur duurt het nog 72 uur voordat je gedeblokkeerd wordt.
Ons derde factuurd sloeg alles. Hierin hebben ze herinneringskosten van 15,50 in berekend.
Ik ben des duivels op mijn partner (omdat hij niet wilde luisteren) en op UPC. De ARROGANTIE EN DE MACHTSGEBRUIK, ongelofelijk.
Op hun site staat zelfs dat ze één of ander AWARD hadden gewonnen voor hun Klantenservice. Mijn bloed steeg gewoon.
Sowieso vind ik het belachelijk dat je voor elke stap bij UPC kosten moet betalen, vb: afsluitkosten, kosten voor het overstappen naar een ander UPC internetkeuze (Easy Chello, etc.).
Ik was er niet mee eens, mede door de negatieve verhalen en ervaringen van vrienden en kennissen met UPC, maar mijn partner had wel vertrouwen in hen.
Op 18 mei j.l. werden we afgesloten. Wat blijkt: wij schijnen nog een openstaand factuur te hebben van 191,-- euro.
Natuurlijk bellen met UPC, want we hadden nog nooit een factuur ontvangen. Wat blijkt: ze hadden reeds 2 facturen naar EEN VERKEERD ADRES GESTUURD. Ze hadden een verkeerd factuurdadres vanons geregistreerd staan.
Maar een meneer van hun afdeling crediteuren, had een air van: " ook al hadden jullie nooit een factuur ontvangen, dan nog had de automatische incasseo goed moeten gaan, er had voldoende saldo op moeten staan.
Maar wij hadden hem uitgelegd dat de bankrekeningnummer waar de (gedwongen) automatische incasso loopt, een gezamenlijke rekening is, waar we beide geld storten wat nodig is. Wij wonen sinds kort samen. Maar als wij niet weten wat we moeten betalen, kan het ook niet betaald worden.
Ten tweede ging er bij ons ook geen alarmbellen af, omdat de verschillende internetproviders ook verschillende instapdata hebben. Wij weten toch niet hoe ze één het administratief verwerkt, m.a.w. wanneer we een factuur kunnen verwachten.
Na 2 brieven (waarin we kenbaar maakten dat we ons onheus bejegend voelden en ons contract wensten te beeïndigen), waarvan één aangetekend naar Lelystad en Leeuwarden en een mail per internet en vele telefoontjes later kregen wij eindelijk antwoord (na een maand). Maar Het was dus hetzelfde antwoord als hierboven. P.S. wij hadden júist telefonie in het pakketje genomen om ons GSM kosten te beperken, maar wij hadden een paar dagen moeten wachten (na de betaling van het factuur), voordat we weer werden aangesloten en hadden dus ook een paar dagen op ons GSM moeten bellen.
Regel van UPC: na betaling van de factuur duurt het nog 72 uur voordat je gedeblokkeerd wordt.
Ons derde factuurd sloeg alles. Hierin hebben ze herinneringskosten van 15,50 in berekend.
Ik ben des duivels op mijn partner (omdat hij niet wilde luisteren) en op UPC. De ARROGANTIE EN DE MACHTSGEBRUIK, ongelofelijk.
Op hun site staat zelfs dat ze één of ander AWARD hadden gewonnen voor hun Klantenservice. Mijn bloed steeg gewoon.
Sowieso vind ik het belachelijk dat je voor elke stap bij UPC kosten moet betalen, vb: afsluitkosten, kosten voor het overstappen naar een ander UPC internetkeuze (Easy Chello, etc.).