pogingen om tarief aan te passen
Geplaatst: 21 jun 2006 13:18
beste medewerker,
onlangs zijn we verhuisd. voor een periode van drie maanden hadden we twee woningen, maar in de nieuwe maakten we geen gebruik van de nutsvoorzieningen, omdat we volop aan het verbouwen waren. We vonden het dus onzin om daar bijna 300 euro aan maandvoorschot te moeten betalen, aangezien we genoeg kosten maakten met een dubbele hypotheek, daar ons oude huis pas in juni verkocht is, en hebben de klantenservice van de Delta NV gevraagd om leegstand tarief van 50 euro toe te passen. De eerste maand kon niet meer aangepast worden, zeiden ze, maar daarna zou he geen probleem zijn. echter, de daarop volgende maanden werd maar liefst zo'n 600 euro voorschot gevraagd. in de tussentijd had ik meerdere malen contact gezocht met de Delta en steeds beloofden ze mij dat het geregeld zou worden. Inmiddels heb ik de rekening van april nog niet betaald en dien ik bezwaar na bezwaar in, maar krijg toch een aanmaning en geen oplossing voor mijn probleem. Het is alsof ze me niet horen. Ik ben redelijk moedeloos, maar zet toch door, want inmiddels is het een principekwestie geworden en het is niet dat ik niet wil betalen, maar geen 900 euro!
Kan iemand mij helpen of advies geven in deze kwestie, please?
onlangs zijn we verhuisd. voor een periode van drie maanden hadden we twee woningen, maar in de nieuwe maakten we geen gebruik van de nutsvoorzieningen, omdat we volop aan het verbouwen waren. We vonden het dus onzin om daar bijna 300 euro aan maandvoorschot te moeten betalen, aangezien we genoeg kosten maakten met een dubbele hypotheek, daar ons oude huis pas in juni verkocht is, en hebben de klantenservice van de Delta NV gevraagd om leegstand tarief van 50 euro toe te passen. De eerste maand kon niet meer aangepast worden, zeiden ze, maar daarna zou he geen probleem zijn. echter, de daarop volgende maanden werd maar liefst zo'n 600 euro voorschot gevraagd. in de tussentijd had ik meerdere malen contact gezocht met de Delta en steeds beloofden ze mij dat het geregeld zou worden. Inmiddels heb ik de rekening van april nog niet betaald en dien ik bezwaar na bezwaar in, maar krijg toch een aanmaning en geen oplossing voor mijn probleem. Het is alsof ze me niet horen. Ik ben redelijk moedeloos, maar zet toch door, want inmiddels is het een principekwestie geworden en het is niet dat ik niet wil betalen, maar geen 900 euro!
Kan iemand mij helpen of advies geven in deze kwestie, please?