LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabinet wil bescherming van beleggers!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Kabinet wil bescherming van beleggers!

Ongelezen bericht door L. Blok »

Op de site van NRC Handelsblad staat het onderstaande be-richt. Ter info plaats ik dit op het forum.

m.v.g.

L. Blok

Kabinet wil bescherming van beleggers

Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 21 DEC. Beleggers zullen in de toekomst beter beschermd worden tegen slecht presterende of onvolledig informerende beleggingsinstellingen en tussenpersonen. Het toezicht op deze instellingen wordt aangescherpt.

Daarnaast komen financiële dienstverleners onder het toezicht van de Autoriteit Financiële Markten en worden de regels voor handel met voorkennis verder aangescherpt.

Dat blijkt uit een drietal voorstellen dat gisteren door de ministerraad is aangenomen. Op voordracht van demissionair minister Hoogervorst (Financiën) neemt het kabinet een advies van de Sociaal Economische Raad (SER) over waarin financiële dienstverleners moeten gaan voldoen aan strengere eisen van betrouwbaarheid, deskundigheid en financiële degelijkheid.

De Autoriteit Financiële Markten zal toezicht gaan houden en er zal een stichting worden opgericht om overleg tussen brancheverenigingen en andere marktpartijen in de financiële dienstverlening te bevorderen en om hen te adviseren.

Een nieuwe wet (Wet toezicht beleggingsinstellingen) moet beleggers de waarborg bieden dat zij goed geïnformeerd worden over de aangeboden beleggingsproducten. Het is voor beleggers van belang, zo schrijft het kabinet, dat ze inzicht hebben in het te lopen risico en het te verwachten rendement van een instelling en haar producten. ,,Het is nadrukkelijk niet de bedoeling de belegger te beschermen tegen beleggingsrisico's.''

Tenslotte heeft het kabinet besloten de reeds bestaande regels voor handel met voorkennis verder aan te scherpen. Het betreft hier vooral een aanscherping van een aantal uitzonderingsbepalingen voor situaties waarbij handel met voorkennis wel was toegestaan omdat daar geen sprake zou zijn van een bedreiging van de integriteit van de kapitaalmarkt of spelers op die markt.

21 december 2002

Liesje

Re: Kabinet wil bescherming van beleggers!

Ongelezen bericht door Liesje »

En nu maar hopen dat ook bij de rechter die over onze (Stichting leaseverlies) zaak gaat oordelen, het kwartje gevallen is.....

john

Ongelezen bericht door john »

Beste heer Blok,
Den Haag heeft nog nooit iets snel voor de burgers gedaan , dus ook nu zijn we al kaalgeplukt en berooid alvorens de Haagse mafculb iets gedaan heeft.
2003 gaat voor mij niet meer door ik haak af, er word toch niets gedaan.
Al die bolleboze lullen dagen achter elkaar door zonder een oplossing.
Ik heb alle politieke partijen aangeschreven en o,o,o, wat erg voor u, maar niemand doet iets.
Ook de Nederlandse Bank (T.Wellink) die vind het heel erg maar doet ook geen flikker.
Ik doe niet meer mee, ik ben al genoeg voorgelogen door heren in driedelig grijs.
Mijn hele leven is kapot en ik zie geen uitweg meer, dromen jullie nog maar verder van een goede afloop.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

De politiek kan niet met terugwerkende kracht regelgeving maken. Dus voor de huidige problemen rond aandelenlease is er weinig van die kant te verwachten. De claims zullen toch gebaseerd moeten zijn op het huidig recht en de rechter moet het daarmee dus doen.

groet Maarten

L. Blok

Beste Maarten,

Uiteraard ben ik het met je eens dat dit voor de mensen nu
geen soelaas bied. De intentie van het plaatsen van dit ar-
tikel was om eigenlijk aan te tonen dat blijkbaar in de po-
litiek het nu doordringt dat hier toch wat beschermende re-
gels moeten worden gesteld, wellicht ingegeven door de AFM,
want de geruchten blijven aanhouden dat AFM toch veel over-
tredingen geconstateerd heeft bij het aanbieden van de pro-
ducten van Legio en Labouchere.
Op de site van DSI wordt melding gemaakt dat AFM en DSI een
convernant hebben afgesloten waarbij financiële adviseurs
onder het tuchtrecht gaan vallen van DSI en diverse modules
moeten gaan halen om überhaupt de naam financiële adviseurs
te mogen dragen. Mensen die niet hieraan voldoen mogen niet
als zodanig optreden en de AFM wil hier zeer duidelijk op gaan toezien.

m.v.g.

L. Blok

John Westreenen

Ongelezen bericht door John Westreenen »

Meneer Blok,
Ook ik lees met veel interesse uw berichten. Met uw mening kan ik mij veel minder vaak verenigen. Ik zou graag van u willen weten welke contracten u heeft?! Dit om er zeker van te zijn dat u betrouwbaar bent en niet een of andere raddraaier. Ik heb meerdere keren in het forum gekeken en noooooooit gereageerd u op dergelijke vragen terwijl u verder wel overal op reageert. Vreemd!!!!!! Openheid mbt welk contract u heeft, met welke aantallen, met welk maandbedrag, wanneer afgesloten, hoeveel verlies, etc kunt u nu toch wel eens geven.
M.v.g
John

Maarten

Heer blok,
Voordat u hier weer uitvoerig op gaat reageren.. niet doen!

L. Blok

Beste John,

Als je mijn berichten allemaal hebt gelezen dan kun je de
gevraagde informatie daarin lezen. Ik neem het je bijzonder
kwalijk dat je mij hier als een raddraaier bestempeld. Maar
ja, deze berichten verschijnen regelmatig op het forum.
Wil je soms ook nog weten wat ik op mijn bankrekening heb
staan?????

groet

L. Blok

L. Blok

Sorry Maarten, ik was dit bericht aan het intypen terwijl jij jouw bericht plaatste.

m.v.g.

L. Blok

Maarten

Nu opent u toch weer een discussie. U heeft zich toch al meer dan bewezen op dit forum? Voelt u zich toch niet aangesproken door dit soort provocerende postings. Uw happen is het enige waar men op uit is.

groet Maarten

Maarten

Oh, okee.. en nu doe ik hetzelfde.. wat zullen ze lachen.. nou ja..

Gesloten