LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een typische Casema Aktie
Een typische Casema Aktie
N.V. Casema BV stuurt alle abonnees brieven met de vermelding, dat zij een zenderpakketuitbreiding krijgen (ongevraagd) die hen dan ook nog meer gaat kosten, n.l. E 9.95 i.p.v. E 7.50 .
Als je dit niet wilt, dan moet je dit schriftelijk opzeggen.
Dit lijkt mij de omgekeerde wereld, maar dit soort akties heeft Casema vaker.
Als je dit niet wilt, dan moet je dit schriftelijk opzeggen.
Dit lijkt mij de omgekeerde wereld, maar dit soort akties heeft Casema vaker.
Re: Een typische Casema Aktie
Omdat er meer zenders bijkomen moet je meer betalen, maar je hebt toch de kans om het op te zeggen als je het niet meer wilt?! Wat is het probleem nou dan?
alleen nederland 1, 2 en 3 als een alternatief, en dat de ether antenne eind dit jaar uit de lucht gaat, en dat een schotel nog duurder is ?
Ik geloof niet dat mijn verhaal goed begrepen wordt of jullie werken voor Casema.
Het gaat hier niet om meer zenders of meer betalen, maar het is de handelwijze.
Er zijn genoeg mensen die dit soort brieven direkt wegooien, maar in dit geval zitten ze aan iets vast, waar ze niet om gevraagd hebben.
De juiste handelswijze is, dat je een aanbieding krijgt en dat je zelf kan kiezen of je dit wel of niet doet.
Het gaat hier niet om meer zenders of meer betalen, maar het is de handelwijze.
Er zijn genoeg mensen die dit soort brieven direkt wegooien, maar in dit geval zitten ze aan iets vast, waar ze niet om gevraagd hebben.
De juiste handelswijze is, dat je een aanbieding krijgt en dat je zelf kan kiezen of je dit wel of niet doet.
Ik erger mij hier ook gigantisch aan.
En blijkbaar niet de enige want er kwam een brief achteraan waarin e.e.a. toegelicht werd. Daarin stond wel dat je de decoder (waarvan ik de aanschaf teruggekregen heb, mits je een jaar-abonnement nam) mag houden.
Ik ga dus opzeggen.
Weg met die flauwekul.
En blijkbaar niet de enige want er kwam een brief achteraan waarin e.e.a. toegelicht werd. Daarin stond wel dat je de decoder (waarvan ik de aanschaf teruggekregen heb, mits je een jaar-abonnement nam) mag houden.
Ik ga dus opzeggen.
Weg met die flauwekul.
Wij hebben ook die brief gekregen... En je krijgt meer zenders, maar je gaat ook meer betalen.. Logisch lijkt me. Je kan kiezen : of je zegt het op, of je gaat 9,95 betalen ipv 7,50 ...
Dat sommige mensen die brief zomaar weggooit : dat is je eigen schuld en daar kan Casema geen rekening mee houden, want dat blijft met alle post zo!
Dat sommige mensen die brief zomaar weggooit : dat is je eigen schuld en daar kan Casema geen rekening mee houden, want dat blijft met alle post zo!
Het gaat hier niet om het lezen van je post, of om meer betalen als je meer zenders wilt, het gaat om de manier Casema met haar abonnees meent te moeten omgaan:
Eerst wordt de consument maandenlang overspoeld met aanbiedingen, waarbij je bij digitale televise de ontvanger gratis kan krijgen. Je bent dan wel verplicht om naast het -gratis- standaard digitale aanbod ook een aanvullend pakket te nemen voor minimaal 1 jaar. De gebruikelijke keus is het pluspakket a 7,50 p/m. Een snelle rekensom leert dat je dan in elk geval quite speelt op je receiver t.w. 99 euro.
Het lijkt mij dan niet netjes, onfatsoenlijk en zeer klantonvriendelijk om al heel snel, terwijl je jaarabonnement nog loopt, eenzijdig het abonnementsgeld te verhogen naar 9,95.
Natuurlijk kun je hierom je contract gaan ontbinden, maar velen zullen dat niet doen.
Mij gaat het om de manier van zaken doen. Want ik geef toe: als het al vanaf het begin 9,95 was geweest had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Waar ik problemen mee heb is de gemakkelijke manier waarop afspraken (het contract) eenzijdig worden opgezegd. Zo doe je geen zaken, maar uiteraard zit de mogelijkheid in de voorwaarden ingebouwd. Dat is bijna altijd, er zijn echter maar weinig (zichzelf respecterende) bedrijven die er gebruik van zullen maken, uitzonderlijke situaties daargelaten.
Erg jammer, zo voel je je als klant (ook internet trouwens) niet echt serieus genomen.
Casema reageert trouwens ook niet op mijn vraag waarom niet gekozen is om de tariefsverhoging voor bestaande abonnees pas in te laten gaan na afloop van de abonnementsperiode (1 jaar). Dat is iets te moeilijk voor ze, omdat ze dan toe moeten geven geleid te worden door korte termijn winstbejag.
Eerst wordt de consument maandenlang overspoeld met aanbiedingen, waarbij je bij digitale televise de ontvanger gratis kan krijgen. Je bent dan wel verplicht om naast het -gratis- standaard digitale aanbod ook een aanvullend pakket te nemen voor minimaal 1 jaar. De gebruikelijke keus is het pluspakket a 7,50 p/m. Een snelle rekensom leert dat je dan in elk geval quite speelt op je receiver t.w. 99 euro.
Het lijkt mij dan niet netjes, onfatsoenlijk en zeer klantonvriendelijk om al heel snel, terwijl je jaarabonnement nog loopt, eenzijdig het abonnementsgeld te verhogen naar 9,95.
Natuurlijk kun je hierom je contract gaan ontbinden, maar velen zullen dat niet doen.
Mij gaat het om de manier van zaken doen. Want ik geef toe: als het al vanaf het begin 9,95 was geweest had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Waar ik problemen mee heb is de gemakkelijke manier waarop afspraken (het contract) eenzijdig worden opgezegd. Zo doe je geen zaken, maar uiteraard zit de mogelijkheid in de voorwaarden ingebouwd. Dat is bijna altijd, er zijn echter maar weinig (zichzelf respecterende) bedrijven die er gebruik van zullen maken, uitzonderlijke situaties daargelaten.
Erg jammer, zo voel je je als klant (ook internet trouwens) niet echt serieus genomen.
Casema reageert trouwens ook niet op mijn vraag waarom niet gekozen is om de tariefsverhoging voor bestaande abonnees pas in te laten gaan na afloop van de abonnementsperiode (1 jaar). Dat is iets te moeilijk voor ze, omdat ze dan toe moeten geven geleid te worden door korte termijn winstbejag.
Ik ben het daar niet mee eens, maar ok...
-
Shareena,Wij hebben ook die brief gekregen... En je krijgt meer zenders, maar je gaat ook meer betalen.. Logisch lijkt me. Je kan kiezen : of je zegt het op, of je gaat 9,95 betalen ipv 7,50 ...
Dit fenomeen heet negatieve optie.
Het is een vieze truc van ondernemers om je iets tegen je wil door de strot te duwen.
Stel: jij krijgt die brief, je staat op het punt om op vakantie te gaan, en bij terugkomst blijk je aan een contract vast te zitten, waar jij niet om hebt gevraagd. Ze zetten bijvoorbeeld een erotische zender erbij, je hebt kleine kinderen die dat per ongeluk ontdekken, enzovoorts.
Zou jij daar blij mee zijn?
Ik ben het met de voorgaande schrijvers eens: het is zeer lomp wat casema doet. Ze mogen rustig een aanbieding doen, maar het hoort andersom te gaan. Ze zouden je in de gelegenheid moeten stellen om wel of niet in te gaan op een aanbieding.
Laat je niets horen, dan ga je niet in op de aanbieding, en pas als jij erop in gaat, zou het contract mogen gaan lopen.
Maar dat kost Casema teveel geld en moeite. Ze hebben kennelijk liever klanten die tegen hun zin een bepaald pakket afnemen. Ik denk dat ze op termijn terugkomen van die handelwijze, want ontevreden klanten gaan eerder klagen, dan klanten die vrijwillig meer zenders hebben genomen. Die laatste wisten immers waar ze aan begonnen.
Het is heel simpel: door de strot duwen van een contract is een laakbare manier van doen.
Shareena, ik geloof echt dat je bij de Casema werkt, want jij blijft dit steeds verdedigen op basis van de zenderaanbod en een logische prijsverhoging, maar probeer eens te begrijpen waar het echt om gaat.
Snap je het nog niet, dan werk je echt voor de Casema, of je slaat de plank mis.
Nee ik werk niet bij Casema... Wat is dan nou voor onzin? Ik mag toch mijn mening hebben? Klets dus niet uit je nek, want ik weet waar ik over praat... Ik kreeg de brief toen ik op vakantie was, maar had ruim de tijd om te beslissen of ik het wel of niet deed...