LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verborgen gebrek ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
janh

Verborgen gebrek ?

Ongelezen bericht door janh »

Ik heb een vraag aan het forum, en wel de volgende : Nu zelfs Dexia in het openbaar aangeeft, lees o.a. de inhoud van de aanklacht tegen Aegon, dat de kwaliteit van hun leaseproducten niet goed was, kan er dan geen beroep gedaan worden op het wetsartikel dat gaat over het verkopen van een product met een verborgen gebrek ?
mvg.
Janh

Maarten

Re: Verborgen gebrek ?

Ongelezen bericht door Maarten »

Maar aan de leaseprodukten zelf mankeert toch niets? Het gaat om de informatievoorziening ervan.
Ik vind dat vergelijkbaar met de situatie dat je een auto koopt zonder airco terwijl in de brochure wel sprake was van airco. Aan de auto zelf kleeft dan geen gebrek wel aan de informatievoorziening.
Wat is dus het verborgen gebrek?

Het is ook niet zo dat je een leaseprodukt koopt. Je wordt geen eigenaar van 'een leaseprodukt'. Je least (huurkoopt) een aandelenpakket onder bepaalde voorwaarden. Voor wat betreft de aandelen is er hoogstens sprake van economisch eigendom.

Volgens mij is dit beginsel (beroep op verborgen gebrek) overigens alleen van toepassing op zaken (zoals auto's en huizen) en niet op vermogensrechten (zoals aandelen).

groet Maarten

Gesloten