Pagina 1 van 1

Storing Planet Internet

Geplaatst: 26 jun 2006 13:06
door Taal
Wij hebben een abonnement bij Planet Internet voor websitehosting en alles wat hiermee samenhangt. Sinds vrijdag 23 juni heeft Planet een storing op de e-mail die gelinkt zijn aan een domeinnaam.
Dat betekent dat wij geen zaken kunenn doen omdat wij geen zakelijke mail kunnen ontvangen. Na 72 uur is Planet nog steeds niet in staat om de problemen op te lossen of om aan te geven hoe lang het nog kan gaan duren. Men is niet aansprakelijk voor de gederfde inkomsten (zeggen ze).
Wie o wie heeft ook problemen met Planet Internet Webhosting? Alleen kunnen wij dit niet oplossen maar samen staan we sterk

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 26 jun 2006 17:48
door ivoss
Het kan zijn dat door onderhoud de gebruikersnaam anders is geworden, wachtwoord blijft hetzelfde. De aliassen kunnen dus verhuisd zijn naar een andere mailbox.

Voorbeeld:

domein pietje.nl

user mailbox voorheen: pietje01 (vb. [email protected])

user mailbox nu: pietje02 (vb. [email protected])

Succes!

P.S. e.e.a. is terug te vinden via Mijn Gegevens op Planet.nl

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 26 jun 2006 23:03
door Taal
Na wederom een half uur met Planet aan de telefoon te hebben gehangen en meerdere malen te horen te hebben gekregen dat het aan onze computer zou liggen, kwamen zij vanavond om 20.00 uur tot de conclusie dat onderstaande weleens van toepassing zou kunnen zijn. We hebben nu weer mail ontvangen, maar helaas zijn we alle mail van zonag 25 juni nog steeds kwijt.
Wij hopen nog steeds dat er mensen gaan reageren die ook met dit probleem te maken hebben gehad, zodat we met z'n alle iets kunnen ondernemen. De dienstverlening van Planet laat op dit moment echt zich van zijn slechtste kant zien en de arrogantie die zij hebben dat de fout 99 van de 100 keer bij de klant ligt moet nu maar eens de kop worden ingedrukt.

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 26 jun 2006 23:46
door ikbenik
de arrogantie die zij hebben dat de fout 99 van de 100 keer bij de klant ligt moet nu maar eens de kop worden ingedrukt.
Wat heel vaak ook zo is.

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 00:04
door boebele
ikbenik werkt voor de KPN? Zo te zien weet je precies wat zich daar allemaal afspeelt :shock:

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 01:22
door Dutch_com_freak
Gelukkig is je probleem inmidels opgelost, wij zijn al jaren tevreden over planet.

en de arrogantie die zij hebben dat de fout 99 van de 100 keer bij de klant ligt moet nu maar eens de kop worden ingedrukt.
Vergis je niet! Vaak zit het probleem ook bij een klant zelf ok 99 van de 100x is overdreven laten we het op 80 houden.

Voornamelijkste reden?

Spyware, virussen, malware en ander gespuis Internet is lang niet het veilige hokje meer. mensen denken vaak dat een gratis virus scannertje wel voldoende is en dat dat ding al anderhalf jaar oud is maakt ook niet uit toch? er staat immers virus beveiliging op... toch? en laten we de discussie van swerelds onveilige internet browser (Internet explorer) hier niet op laten waaien. Internet explorer is tot nu toe de meest gebruikte browser op internet en wat is er nou leuker dan juist die aan te vallen ipv al die kleine groepjes?

daarnaast firewalls..

Programmas die ervoor zorgen dat gespuis van internet niet naar binnen kan. Communicatie met internet sites of internet diensten verloopt via poorten in de computer deze zijn allemaal genummerd een firewall zal controleren welke poorten er open moeten en welke dicht. communicatie verloopt dus via die poorten en alle poorten hebben een eigen doel. Poort 80 gebruik je nu bijvoorbeeld om deze internetsite te bekijken poort 80 wordt nl ook wel de HTTP poort genoemt ( http:// )

je kunt de pc een beetje vergelijken met een huis voor het gemak zeggen we even dat er maar 4 poorten zijn dus 4 deuren, we noemen ze voor het gemak even deur 1 t/m 4. Stel standaard komt via deur 1 IN ELK HUIS de hond binnen en gaat weer naar buiten. via deur 2 komen de schoon ouders binnen en via deur 3 komt een inbreker binnen en gaat naar buiten,vervolgens gebruik de postbode deur 4.

Je instaleerd een firewall in je huis (je computer) wat gebeurt er dan?

je hebt overegens ook weer 2 soorten firewalls, die ook beide weer onder te verdelen zijn in 2 soorten


Hardwarematige firewalls (dit is een oplossing dmv een extra apparaatje en beschermt 1 of meerdere pc's)
Softwarematige firewalls (dit is programmatuur op de pc en beschermt vaak maar 1 pc)

Beide hebben 2 varianten:
De eerste controlleerd alleen binnenkomend verkeer en blokkeerd waar nodig/ingesteld (wordt vaak geleverd door de provider als zijnde een modem)

de tweede controleerd zowel in als uitgaand en blokkeerd waar nodig/ingesteld

De software variant heeft overegens ook nog een derde variant deze controleerd naast het in en uitgaande verkeer ook welk programma communiceerd met internet of welk programma informatie ontvangt van internet

e-mail wordt verstuurd en ontvangen via deur 4(op internet poort 21 ontvangen gaat overegens via een andere poort maar voor het gemak houden we de zelfde deur aan)

we gaan er in dit voorbeeld vanuit dat je een softwarefirewall hebt geinstalleerd en dat hij standaard alles blokkeerd. stel je wilt kijken of er e-mail is, je loopt naar die deur... maar hé.. op slot. maar daar komt de redding de firewall zag dat je deur 4 wilde openen om te kijken of er post was en vraagt netjes of hij de deur voor je moet openen. Natuurlijk! open die deur en meteen zet je een vinkje aan dat hij dat niet meer moet vragen maar meteen open moet doen als je de klink van de deur vast hebt. je haalt wat brieven uit de bus en gooit de deur met een klap weer dicht.

Stel, je zou aan gegeven hebben dat de deur niet open moet en je zou perongeluk toch het vinkje aanzetten dan zal het e-mail programma nooit in staat zijn om ook maar te knipogen naar de e-mail server.

En..Ojej!.. de firewall geeft aan dat er iemand op deur 1 staat te krabben en naar binnen wil.. mag dit? je kiest voor ja want je hondje mag wel naar binnen en vinkt meteen aan dit te onthouden.. vervolgens bellen je schoonouders aan op deur 2 en besluit je ze niet binnen te laten geeft aan in de firewall 1 maal blokkeren. de volgende keer zal de firewall opnieuw vragen of ze binnen mogen (aan jezelf de keus of je ze wel op niet binnen laat en of je het vinkje aan doet ;))

vervolgens...slaat die firewall weer alarm de hond wil ook graag weer naar buiten...via deur 1.

deur 3 blijft dicht want die heeft niet een speciaal nut

weer alarm op deur 1..de hond van de buren wil graag binnen weer geef je aan of ze wel of niet binnen mag....vervolgens wil je eigen hond binnen via deur 4...maar is dat wel jou hond...

kortom.. er valt veel aan bv firewalls in te stellen en ook veel aan fout te doen... maar je kunt tegenwoordig niet meer zonder en veel mensen hebben ze gelukkig ook!!

mail verzenden en ontvangen verloopt dus via onzichtbare poorten ze bestaan alleen in de computer, je kunt dus poorten open en dicht doen zowel handmatig als automatisch of half half. daarnaast kun je ook bepaalde computers volledig blokkeren/negeren wat ook weer er voor zorgt dat communicatie onmogenlijk is. stel de hond van de buren vraagt iedere dag 4x oftie binnen mag en dat mag hij niet en negeer/blokkeer je die hond welke deur dan ook..( nee ook niet via het wc raampje :D)

kortom er is in die dingen zoveel in te stellen en zoveel fout te doen, en laten we eerlijk zijn.. niet iedereen is een computer expert.. ik ook niet. :wink:


hoop dat het een beetje duidelijk is ;)

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 07:35
door ikbenik
ikbenik werkt voor de KPN? Zo te zien weet je precies wat zich daar allemaal afspeelt


Nee hoor, ik werk voor mezelf.
Ik ben een computermonteur. En ik zie dat veel problemen door de consument zelf wordt veroorzaakt.

De uitspraak:
de arrogantie die zij hebben dat de fout 99 van de 100 keer bij de klant ligt moet nu maar eens de kop worden ingedrukt.
heeft puur te maken dat de consument zijn verantwoordelijkheid weigert te nemen en deze dan ook afschuift op de winkelier.
En als deze de verantwoordelijkheid weigert over te nemen van de consument, dan wordt hij als oplichter, arrogant enz, enz voor uitgemaakt.

Neem toch je eigen verantwoordelijkheid en stop toch met deze af te schuiven op een ander.

Het is inderdaad zo dat 99% van de problemen aan de consument zelf ligt, zie de beschrijving van Dutch_com_freak!!!!!!!!!!!!!!

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 16:13
door boebele
Nou, dat is misschien bij Planet zo, maar bij bedrijven als HetNet en Tele2 enzo denk ik eerlijk gezegd dat de fout meestal bij het bedrijf ligt :?

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 16:20
door ikbenik
Wat dacht je dan van Chello?

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 16:30
door Dutch_com_freak
@sloom..eeuh @home :)

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 16:38
door Flipipo
99% bij de klant zelf???? Nou nou dan ben ik dus 1% ha.. Ik had ook problemen bij Hetnet, het lag na bijna 1 jaar bekkevechten niet eens bij mij maar bij Hetnet!!! en doodleuk zeggen ze uit coulante overwegingen vergoeden we deel van schade.... echt kloet! Dus ikbenik zou ik maar FF oppassen dat niet 99% bij klant ligt. Mijn pa heeft nieuwe abonnement aangevraagd.... het lag niet eens bij mijn pa!! Maar nog steed sniet opgelost...... dus ikbenik99% bij klant???? Aub op je woorden letten.

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 16:43
door Dutch_com_freak
tjah... het net.. daar gaat 99% inderdaad niet op :P

das eerder 10% ;)

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 16:47
door Jonjo
PLANET, een woord KLASSE!!!!!!!!!!

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 17:12
door Dutch_com_freak
dat zeg ik.. planet internet :P

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 19:58
door oneerlijk
idd, planet, klasse.
Jaren klant, erg tevreden.
en ja, 99 % van de fouten zit bij de eindgebruikers.
Mooi betoog Dutch_com_freak

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 27 jun 2006 22:35
door Dutch_com_freak
bedankt! 8)

Re: Storing Planet Internet

Geplaatst: 29 jun 2006 12:37
door Planetgebruiker
Planet maakt er inderdaad sinds zaterdag 24 juni een bende van. Mailboxen en eigen gegevens zijn niet toegankelijk, en nieuwe gebruikersnamen worden gestuurd naar niet te gebruiken mailboxen. Spamfilters plotseling uitgeschakeld, en nog steeds is het niet mogelijk om in te loggen op "mijn gegevens" voor personen die hun domein laten hosten door Planet. Zo te zien aan de waslijst van storingen bij "servicemededelingen" zijn ze behoorlijk de weg kwijt. En dat allemaal door "groot onderhoud" afgelopen weekend.